شناسهٔ خبر: 52037864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی:

سد معشوره کوهدشت تا سه سال آینده تکمیل می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت متعهد شده است که سد معشوره کوهدشت تا سه سال آینده تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مهرداد ویسکرمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت متعهد شده است طی سه سال سد معشوره را تکمیل کند که بخشی از تامین منابع آن و راه آهن از طریق تهاتر خواهد بود.

وی ادامه داد: ساخت سد معشوره کوهدشت چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما پنج شهرستان لرستان از آب این سد بهره مند خواهند شد و اکنون تخصیص آن ۱۸۰ میلیون متر مکعب است.

وی همچنین گفت: دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران اقدامی مورد قبول نیست و بر اساس قانون  خلاف استقلال قوا است چراکه وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین است اما مجمع نمایندگان می‌تواند افرادی را به عنوان گزینه پیشنهادی به استاندار معرفی کند.

ویسکرمی افزود: برخی از قوانین فساد خیز در حوزه  اداری وجود دارد و نیازمند اصلاح می‌باشد که قانون گزینش کشور از جمله این قوانین و نیازمند تصحیح است.

وی گفت: برای ارزیابی درستی عزل و نصب مدیران نیز باید مدتی از استقرار دولت بگذرد تا این اقدام به خوبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مستندات بکارگیری مجدد برخی مدیران بازنشسته برای دیوان محاسبات و بازرسی ارسال شده و نهادهای نظارتی باید ورود پیدا کنند که البته اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلافات فنی در زمینه ورود مجلس به حوزه خودرو و تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی وجود دارد که نیازمند پیگیری و تحقیق است.

ویسکرمی بیان کرد: در لایحه بودجه، اعتبار استانی نسبت به سال قبل ۷۷ درصد افزایش اما در بخش عمومی کاهش یافته است، دولت تلاش می‌کند چاپ پول را منتفی کند همچنین سیاست دولت سیزدهم بر حمایت از مناطق محروم است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان بررسی و پیگیری خواهد شد ادامه داد: بخشی از قلعه فلک‌الافلاک در خطر است و باید در سریعترین زمان مورد مرمت و استحکام‌بخشی قرار گیرد که در این راستا مکاتبات با وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته است.

نظر شما