شناسهٔ خبر: 52037382 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ستاره لهستانی بر بام فوتبال دنیا؛

رابرت لواندوفسکی مرد سال فوتبال جهان شد

رابرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی و 34 ساله بایرن مونیخ به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، چند هفته قبل نشریه فرانس فوتبال مراسم توپ طلای سال 2021 را به صورت حضوری برگزار کرد و لیونل مسی به عنوان برنده این جایزه انتخاب شد. اما امشب مراسم The Best فیفا به صورت آنلاین پیگیری شد و قرار بود  یکی از بین لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی و محمد صلاح این جایزه را به خود اختصاص دهد. اما سال 2022 برای رابرت لواندوفسکی فوق العاده آغاز شد و این ستاره 34 ساله و لهستانی بالاتر از محمد صلاح و لیونل مسی جایزه مرد سال فیفا را از آن خود کرد. این در حالیست که چند هفته قبل مسی برنده عنوان توپ طلا شده بود، اما لواندوفسکی همانند سال گذشته در مراسم فیفا رتبه اول را کسب کرده و بهترین بازیکن جهان لقب گرفت.

 

در مراسم The Best فیفا دو مرحله رای گیری برای انتخاب بهترین های هر رده وجود دارد؛ در مرحله اول، یک هیئت از کارشناسان فوتبال ده نامزد دریافت جایزه را انتخاب می کنند و در مرحله دوم، روزنامه نگاران، هواداران، کاپیتان ها و مربیان همگی با ضریب رای 25 درصد، بهترین بازیکنان جهان را بر می گزینند. همچنین فیفا از رای دهندگان می خواهد رای خود را بر اساس عملکرد فصل گذشته بازیکنان اعطا کنند و در واقع درخشش بازیکنان در فصل فعلی نباید تاثیری در آرا داشته باشد. 

 

فیفا در سال 1988 بود شروع به اهدای جایزه بهترین بازیکن سال به بازیکنان کرد. البته برای مدت کوتاهی و از سال 2009، فیفا و فرانس فوتبال با هم ادغام شده و اولین توپ طلای فیفا را در سال 2010 اهدا کردند. اما فیفا و فرانس فوتبال شش سال بعد دوباره راه خود را از هم جدا کردند و فیفا مراسمی تحت نام The Best را از سال 2016 پایه گذاری کرد.

 

"ورزش سه" امشب به صورت آنلاین تمامی اتفاقات و حواشی این مراسم را پوشش خواهد داد؛

 

23:09: بر اساس لیست منتشر شده، بعد از رابرت لواندوفسکی، لیونل مسی و محمد صلاح رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

 

 

23:00: رابرت لواندوفسکی بعد از دریافت جایزه خود گفت: "احساس غرور، افتخار و خوشحالی می کنم. می خواهم از هم تیمی هایم تشکر کنم، همه ما برای کسب این عناوین سخت تلاش می کنیم. این عنوان متعلق به همه افرادی است که در کنار من تلاش می کنند.

 

 

اتفاقات سال گذشته و رکوردشکنی در بوندسلیگا اتفاقاتی بود که من حتی هرگز جرات نمی‌کردم رویای آن را ببینم. اگر چند سال پیش به من می‌گفتند چنین اتفاقاتی در پیش است، باور نمی‌کردم. متأسفانه گرد مولر دیگر بین ما نیست، اما من بدون او نمی توانستم به هیچ یک از این اهداف دست یابم.

 

 

22:52: کریستیانو رونالدو جایزه ویژه فیفا را برای رکورد تاریخی بیشترین گل زده ملی و پیشی گرفتن از رکورد علی دایی دریافت کرد.

 

 

22:49: رابرت لواندوفسکی بالاتر از لیونل مسی و محمد صلاح به عنوان برترین بازیکن سال از نگاه فیفا انتخاب شد. این اتفاق در حالی رخ داد که مسی چند هفته قبل جایزه توپ طلا را از آن خود کرده بود. 

 

 

22:45: الکسیا پوته‌یاس به عنوان بهترین بازیکن سال 2021 فوتبال زنان انتخاب و برنده جایزه فیفا شد.

 

 

22:37: اما تیم منتخب مردان فیفا: جیجی دوناروما- داوید آلابا- لئوناردو بونوچی- روبن دیاز- جورجینیو- انگولو کانته- کوین دی بروین- کریستیانو رونالدو- لیونل مسی- ارلینگ هالند- رابرت لواندوفسکی

 

 

غیبت ادوارد مندی (بهترین دروازه بان سال فیفا)، کیلیان امباپه( گلزن فرانسوی و آماده) و محمد صلاح (یکی از سه نامزد بهترین بازیکن سال) از نکات جالب توجه این تیم است.

 

22:30: تیم منتخب سال فوتبال زنان از نگاه فیفا معرفی شد. جالب اینجاست الکس پوتیاس که برنده جایزه توپ طلا شده بود، در تیم منتخب فیفا جایی ندارد.

 

 

22:21: هواداران دانمارک و فنلاند به عنوان بهترین هواداران سال 2021 فوتبال انتخاب شدند. سکوت و همکاری آنها با کادر پزشکی نقش مهمی در نجات جان کریستین اریکسن ایفا کرد.

 

 

22:15: توماس توخل، سرمربی آلمانی تیم چلسی به عنوان برترین سرمربی سال مردان از نگاه فیفا انتخاب شد. توخل که در نیم فصل دوم سال گذشته هدایت این تیم را به عهده گرفت، توانست با چلسی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده و بالاتر از گزینه هایی چون روبرتو مانچینی و پپ گواردیولا قرار بگیرد.

 

 

22:09: اما هیس، سرمربی تیم زنان چلسی عنوان بهترین سرمربی سال زنان جهان را کسب کرد.

 

 

22:04: گروه پزشکی و بازیکنان تیم ملی دانمارک جایزه فرپلی سال  را به علت تلاش برای نجات جان کریستین اریکسن در دیدار دانمارک مقابل فنلاند در رقابت های یورو 2020 دریافت کردند.

 

 

22:00: ویدئویی در ستایش از گرد مولر، گلزن افسانه ای فوتبال آلمان که در سال 2021 درگذشت، در حال پخش است.

 

21:58: گل اریک لاملا، ستاره آرژانتنی تاتنهام به عنوان برترین گل سال از نگاه فیفا انتخاب شد. بدین ترتیب مهدی طارمی نتوانست رتبه نخست را از آن خود کند.

 

 

21:50: ادوارد مندی، دروازه بان سنگالی چلسی به عنوان بهترین دروازه بان سال انتخاب شد. حضور مندی درون دروازه چلسی نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا داشت.

 

 

21:46: کریستین اندلر، دروازه بان شیلیایی تیم لیون بهترین دروازه‌بان سال زنان در جهان شد.

 

 

21:38: کریستین سینکلر ، مهاجم تیم ملی کانادا جایزه ویژه ای بابت رکوردشکنی خود دریافت کرد. او با زدن 188 گل، بهترین گلزن زنان در رده ملی محسوب می شود.

 

 

21:35: در ادامه نوبت جانی اینفانتینو، رئیس فیفا رسید تا در مورد اهداف فیفا در سال 2022 و البته مراسم امشب توضیحاتی ارائه دهد.

 

 

21:32: مراسم لحظاتی است که آغاز شد و دو مجری در حال ارائه توضیحات اولیه در مورد شرایط اجرای مراسم هستند.

 

21:22: برخی نشریات معتقدند احتمال دارد نزدیک ترین رقابت در بین نامزدها، بین سه مربی منتخب و در واقع مانچینی، گواردیولا و توخل برای دریافت جایزه بهترین سرمربی سال باشد.

 

21:09: همچنین امشب فیفا یک دروازه بان، سه مدافع، سه هافبک و سه مهاجم که بیشترین رای را در پست خود به دست آورده اند، در قالب تیم منتخب سال 2021 معرفی خواهد کرد.

 

20:58: رشمین چاودری، مجری تلویزیونی به همراه جرمین جناس، هافبک سابق نیوکاسل، تاتنهام و تیم ملی انگلیس، برنامه اهدای جوایز بهترین های سال 2021 را اجرا خواهند کرد.

 

20:47: در سال های اخیر و در سال 2016 و 2017 کریستیانو رونالدو، در سال 2018 لوکا مودریچ، در سال 2019 لیونل مسی و در سال گذشته رابرت لواندوفسکی برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شده اند.

 

20:36: به نظر می رسد بر اساس پیش بینی های اهالی فوتبال، لیونل مسی از بالاترین بخت برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال 2021 برخوردار باشد.

 

20:30: ابتدا نام نامزدهای دریافت جوایز در هر بخش را مرور خواهیم کرد؛

 

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن مرد:

لیونل مسی- رابرت لواندوفسکی- محمد صلاح

 

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن زن:

الکسیا پوتیاس- جنیفر هرموسو- سامانتا کر

 

نامزد دریافت جایزه بهترین مربی مرد:

پپ گواردیولا- توماس توخل- روبرتو مانچینی

 

نامزد دریافت جایزه بهترین مربی زنان:

اما هیس- لوییس کورتس- سارینا ویگمن

 

نامزد دریافت جایزه جایزه پوشکاش: 

پاتریک شیک- اریک لاملا- مهدی طارمی

 

نامزد دریافت جایزه بهترین دروازه‌بان مرد:

جیان لوئیجی دوناروما- مانوئل نویر- ادوارد مندی

 

نامزد دریافت جایزه بهترین دروازه‌بان زن:

کاترین برگر- استفانی لابه - کریستین اندلر

 

نامزد دریافت جایزه جایزه بازی جوانمردانه

 تیم ملی دانمارک (اعضای کادر پزشکی)- کلودیو رانیری- اسکات براون 

برچسب‌ها:

نظر شما