شناسهٔ خبر: 52037233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو خبر کوتاه از بوشهر

بوشهر - ایرنا - تجلیل از مادران و همسران شهدا و تزریق ۸۵هزار دز واکسن خبرهای کوتاه روز دوشنبه شهرستان های دشتی و دیر از توابع استان بوشهر است.

صاحب‌خبر -

 به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در آئینی با حضور مسئولان دشتی از مادران و همسران شهدا این شهرستان  تجلیل شد.

امام جمعه خورموج  مرکز شهرستان دشتی در این مراسم  به  ابعاد شخصیتی و زندگی حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و گفت: تربیت فرزاندان صالح  و تواضع و ادب ایشان در برابر امیرالمومنین (ع) از ویژگی های بارز آن حضرت بوده است که امروز به عنوان یکی از الگوهای بانوان و مادران و همسران شهدا است.

حجت السلام علی زادهد دوست افزود: مادران شهدا در دوران دفاع مقدس نیز با پیروی و  الگو گرفتن از حضرت ام البنین (ص) فرزندان شجاع و ولایی مانند علمدار دشت کربلا تربیت کردند تا توانستند هشت سال در برابر تمام دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کنند.

وی افزود: حضرت ام البنین (س) یکی از مادران با بصیرت و زمان شناس و پیرو واقعی حضرت امیر المومنین (ع)  بود و نقش بسیار بزرگی در روشنگری و آگاهی بخشی  جامعه و انتقال پیام سید الشهدا به  جامعه ایفا نمود.

وی از همسران شهدا نیز به عنوان همسران مومنه و ولایت مدار یاد کرد و افزود: امروز نیز بانوان شجاع ایران اسلامی با صبر و استقامت خود و تربیت فرزندان شهدا پیرو واقعی بزرگان دینی مانند حضرت فاطمه زهرا و ام البنین (س) بوده اند و  همه ما مدیون  ایثارگری و مقاومت و صبر این عزیزان هستیم.

فرماندار دشتی نیز گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث بقا و دوام انقلاب اسلامی خواهد شد.

عبدالله نادری افزود: امروز  هر چه قدر در  زمینه ترویج ایثار و شهادت و مقاومت سرمایه گذاری شود آینده کشور بیشتر تضمین می شود و دشمنان جرات تجاوز و تهدید ایران اسلامی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: امسال از محل اعتبارات شهرستان اعتبار مورد نیاز برای محصور و ساماندهی گلزار شهدای دشتی اعتبار لازم تامین خواهد شد .

وی اضافه کرد: شهرداران، دهیاران و شوراهای شهرستان برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا نسبت به نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها بنام شهدا اقدام کنند.

فرماندار دشتی از شهرداران و دهیاران خواست در تهیه  و نصب تمثال  شهدا از تصاویر و تندیس هایی  استفاده کنند که با شرایط آب و هوایی شهرستان سازگار بوده و بعد از چند سال کم رنگ  نشود.  

در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از مادران و همسران شهدای شهرستان دشتی تقدیر شد.

شهرستان دشتی با تقدیم ۲۳۱ شهید در دوران دفاع مقدس و با جمعیت ۸۶ هزار نفر در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

دیر

رییس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: از ابتدای طرح سراسری واکسیناسیون کرونا تاکنون ۸۵ هزار دز واکسن به جامعه هدف این شهرستان تزریق شده است.

احمد آخوندی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان دیر افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط در این شهرستان تاکنون نسبت به تزریق حداقل یک دز واکسن خود اقدام نکرده اند.

وی گفت: ویروس امیکرون سرایت پذیری زیادی نسبت به بقیه ویروس ها دارد و باید این ویروس را جدی بگیریم و همگی تلاش کنند تا به وضعیت گذشته مبتلا نشویم.

دو خبر کوتاه از بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: حدود سه ماه است که در این شهرستان هیچ مرگ کرونایی نبوده و همه باید تلاش کنیم تا پروتکل های بهداشتی همچنان رعایت شود.

وی ضمن نگرانی از نزدن ماسک توسط عده ای از مردم بویژه کارگران فصلی تبعه افغانستان گفت: باتوجه به فصل گوجه چینی کشاورزی ، کارگران فصلی  در سطح شهر اصلا ماسک نمی زنند و در ستاد هم تصویب شده که با آنان برخورد شود اما این مصوبه اجرایی نشده است.

آخوندی بیان داشت: همچنین در راستای پیشگیری از شیوع کرونا مدیران دستگاههای اجرایی در تشکیل جلسات رعایت فاصله گذاری داشته باشند.


 

نظر شما