شناسهٔ خبر: 52037174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۲۷ دی) + عکس

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه هفدهم ژانویه ۲۰۲۲ (بیست و هفتم دی ماه ۱۴۰۰)

صاحب‌خبر -

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به انتقال تابوت تعداد زیادی از قربانیان آتش سوزی اخیر در محله برانکس نیویورک به مرکز فرهنگی اسلامی این شهر اختصاص داده است. اکثر ۱۹ قربانی این آتش سوزی از مسلمانان هستند. این روزنامه همچنین وضعیت صنعت تئاتر در شهر نیویورک و خاصه برادوی را بسیار بد توصیف می کند که هنوز نتوانسته به شرایط قبل از همه گیری کرونا حتی نزدیک شود. نیویورک تایمز همچنین قرنطینه کامل برخی از شهرهای چین را باعث به وجود آمدن تنش در زنجیره تامین بسیاری از کالاهایی ارزیابی می کند که از چین به آمریکا وارد می شوند.

جروزالم پست

همانگونه که پیش بینی می شد روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل، گروگانگیری در عبادتگاه یهودیان در ایالت تگزاس را منعکس کرده است. این روزنامه با وجود اینکه گروگان ها در این حادثه صدمه ای ندیدند اما به انتقاد از اف بی آی پرداخته که نمی تواند تصویر درستی از آنچه حملات ضد یهود معرفی کرده داشته باشند. جروزالم پست همچنین اضافه می کند که چندین گروه و سازمان مطرح یهودی در آمریکا در نامه هایی از کنگره آمریکا درخواست کرده اند تا بودجه بیشتری برای حفظ امنیت یهودیان در ایالات متحده اختصاص باید.   

یواس‌‎ای تودی

روزنامه یواس ای تودی گزارش اصلی صفحه نخست خود را به بررسی وقایع جنبش عدالتخواهی سیاهپوستان توسط مارتین لوترکینگ در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی اختصاص داده است. این روزنامه می گوید با اینکه بسیاری بعد از دستگیری و خروج کینگ از ایالت جورجیا، آن را ضربه ای سخت به جنبش می دانستند اما در نهایت این اتفاق باعث پیروزی سیاهپوستان شد. یواس ای تودی همچنین در گزارشی اوضاع روحی و روانی کارکنان مشاغل مختلف در آمریکا را مساعد ارزیابی نکرده و می گوید بسیاری از این کارکنان قصد ندارند به سر کار خود برگردند و حاضرند ضرر بازنشستگی پیش از موعد را انتخاب کرده تا استرس سنگین محیط کار را تحمل کنند.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز، به رسیدن موج های بلند پیش بینی شده، به سواحل این کشور بعد از وقوع آتش فشان در زیر اقیانوس آرام پرداخته است. این روزنامه می گوید در حالی که ژاپن برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ اخطار سونامی داده، موج های که به ساحل این کشور رسیدن یک متر افزایش ارتفاع نشان می دهند و خساراتی را نیز به بار آورده اند. ژاپن تایمز همچنین در گزارش های دیگری چاقوکشی در نزدیکی یکی از مراکز برگزاری امتحانات در این کشور که موجب زخمی شدن سه نفر شده را پوشش داده و همچنین به تلاش های ژاپن برای ساخت سلاح های مدرنی که بر روی ریل های قطار سوار می شوند تا بتوانند موشک های دشمن را رهگیری کنند می پردازد.

هندو

روزنامه هندو چاپ هند، در گزارشی به رکوردشکنی میزان مبتلایان جدید به کرونا در این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید در مدت یک هفته گذشته میزان مبتلایان به کرونا در این کشور که اغلب دچار سویه اومیکرون شده اند، به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته است. هندو همچنین به ادامه تحقیقات گسترده پلیس در مورد سقوط یک فروند بالگرد در ایالت تامیل نادو در جنوب هند پرداخته که منجر به کشته شدن یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی این کشور شده و هنوز هیچ دلیل مشخصی برای این سقوط عنوان نشده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به در هم شکستن چند قایق در سواحل ژاپن بعد از رسیدن موج های بلندی که به دلیل فوران آتش فشان در اقیانوس آرام به وجود آمد اختصاص داده، اما گزارش اصلی خود را معطوف به سرعت بخشیدن عملیات کنترل کرونا در شهر پکن کرده است. این روزنامه می گوید با توجه به نزدیک شدن برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در پایتخت چین، این شهر باید هر چه سریعتر نگذارد نمونه های اولیه مبتلا به اومیکرون افزایش یابند.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در پرونده خود به اوضاع نه چندان جالب توجه سیاهپوستان در پیدا کردن شهری در ایالات متحده که برای آن ها محیط مناسب تری را فراهم کند پرداخته است. این روزنامه می گوید شهرهایی مانند نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو که قبلا محیط اصلی برای زندگی سیاهپوستان در آمریکا بود، دیگر برای آن ها محل مناسبی برای زندگی نیست و آن ها به دنبال شهری جدید می گردند. واشنگتن پست همچنین در گزارشی، ۱۱ ساعت گروگان گیری در کنیسه ای در ایالت تگزاس را زیر ذره بین برده که در نهایت با کشته شدن گروگان گیر و آزادی ۴ گروگان به پایان رسید.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز به ادامه تلاش ها برای راضی کردن دو غول داروسازی آمریکا برای پرداخت کمک درمانی از طرف خود اشاره داشته است. این روزنامه می گوید در حالی که پیشنهاد ۵۰ میلیارد دلاری ابتدایی این شرکت ها رد شد، اکنون آن ها می گویند که مبلغ ۶۰ میلیارد دلار بیشترین چیزی است که می توانند در این مورد اختصاص دهند؛ این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که توانایی این دو شرکت برای کمک مالی به سیستم درمانی بسیار بیشتر از این رقم ها می باشد. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای منابع عظیم طبیعی در ونزوئلا و تلاش های بی ضابطه و بر خلاف قانون در این کشور برای استخراج این منابع را مورد بررسی قرار داده و می گوید محیط زیست این کشور به شدت در خطر است.

مونترال گزت

روزنامه مونترال گزت چاپ کانادا، در گزارشی به هشدار جدی سازمان هواشناسی این کشور در رابطه با بارش برف بسیار سنگین در بسیاری از مناطق پرداخته است. این روزنامه همچنین در میان بازگشت دانش آموزان کانادایی به مدارس در میان اوج گیری دوباره کرونا، به مطرح شدن تئوری ابتلای عمدی به کرونا برای ایمن سازی گله ای توسط عده ای اشاره می کند، که متخصصین پزشکی درست بودن چنین کاری را رد می کنند؛ اما برای این روزنامه سوال به وجود آمده که اگر با این روش نیز نمی شود کرونا را متوقف کرد پس چه راهی را باید در پیش گرفت؟

تایمز

روزنامه تایمز چاپ انگلیس، درخواست بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا از ارتش برای کمک در جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک این کشور را بازتاب داده و تاکید داشته قرار است با استفاده از ارتش این پناهجویان در مرکزی در کشور روآندا نگهداری شوند. تایمز همچنین در گزارشی می گوید افزایش اخیر مبلغ قبض های انرژی در انگلیس برای یک چهارم از مردم این کشور غیر قابل پرداخت است. این روزنامه همچنین عامل گروگان گیری اخیر در کنیسه ای در تگزاس آمریکا را فردی با ملیت انگلیسی لقب داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

نظر شما