شناسهٔ خبر: 52036063 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنگوی انصارالله یمن: امارات دست از اقدامات بیهوده بر ندارد دستش قطع می‌شود

سخنگوی انصارالله یمن به امارات متحده عربی هشدار داد که از دخالت‌های بیهوده در یمن و تجاوز به این کشور دست بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا به نقل از رسانه‌های یمن، «محمد عبدالسلام» امروز (دوشنبه) پس از هدف قرارگرفتن ابوظبی توسط یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در توئیتی نوشت:  یک کشور کوچک در منطقه که به دنبال خدمت به آمریکا و [ رژیم ] اسرائیل است ادعا کرده بود که از یمن فاصله گرفته است اما اخیرا برخلاف آنچه ادعا می‌کرد افشا شد. 

وی افزود: بنابر این معلوم است که دستش از یمن را باید باز داشت و یا به یاری خدا به سراغش رفت و دست او و دیگران را قطع کرد. 

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای مسلح یمن طی ساعات آینده عملیات نظامی کیفی خود را در امارات انجام خواهند داد. 

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است. 

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.  

شبکه المیادین امروز (دوشنبه) به نقل از منابع ویژه خود افزود: ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند. 

این منابع به المیادین گفتند: عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است. 

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در ساعات آینده بیانیه‌ای را در خصوص عملیاتی ویژه در عمق خاک امارات صادر خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم از وقوع دو انفجار در نزدیک مخازن نفت و فرودگاه بین المللی ابوظبی پایتخت این کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) یک انفجار در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی روی داده است.

خبرگزاری امارات همچنین گزارش داد که بر اثر انفجار در مخازن نفتی، ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند. 

پلیس ابوظبی اعلام کرد که یک پاکستانی و دو هندی تبار در این انفجار کشته شدند.

پیش از این حمله نیز یگان موشکی ارتش یمن در سال ۱۳۹۶ با موشک کروز تاسیسات هسته ای در ابوظبی را هدف قرار داد و از مقامات امارات خواسته بود که از دخالت های نظامی و تجاوز به کشور یمن خودداری کنند.  

انتهای پیام/ 

بیشتر بخوانید:

  • کاش می توانستیم در یمن با ائتلاف سعودی بجنگیم/ به وعده الهی در قرآن کریم ایمان داریم
  • قرارداد موشکی3.5 میلیارد دلاری کره جنوبی و امارات

نظر شما