شناسهٔ خبر: 52035628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی:

ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول آغاز می‌شود

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با امضای تفاهم نامه احداث چهار هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول با بنیاد مستضعفان ساخت این واحدها در کشور آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از علی‌محمد قادری در شورای اداری بهزیستی استان بوشهر افزود: موضوع مراکز مثبت زندگی یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم و حساس در حال اجرای  این سازمان است.

وی بیان کرد: در اجرای این مهم نگاه خلاقانه وجود داشته است تا در قالب یک پنجره واحد، خدمات بهزیستی براساس دولت الکترونیک و تسهیل‌گری در تعامل مددجو و بهزیستی ارائه شود که باید در روند ادامه کار با دقت فراوان به این مساله نگاه کرد.

قادری  گفت:سیاست سازمان در پیشبرد اهداف منوط به نظر تخصصی تمامی کارشناسان در همه عرصه‌ها است.

وی افزود: در این زمینه به طور قطع نظر ارزنده همکاران بررسی و از پیشنهادها و نکات کلیدی بیان‌ شده آنان استفاده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: ۲۳ هزار نفر معادل ۲ درصد از جمعیت این استان معلول هستند.

علیرضا حاجیونی افزود: در بحث حوزه امور اجتماعی نیز پنج هزار خانواده شامل یک هزار زن سرپرست خانوار، ۲۲۰ دانشجو، ۲۴۰ کودک زیر پوشش و ۵۰۰ کودک زیر نظر خانواده ها از خدمات تخصصی بهزیستی استان استفاده می کنند.

وی در خصوص غربالگری شنوایی در استان بوشهر، افزود: با فعالیت ۱۴ پایگاه فعال، ۱۰۶ درصد پیشرفت و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حاجیونی، ادامه داد: در بحث واگذاری مسکن به خانواده های دارای ۲ فرزند معلول تعداد ۳۲۳ واحد مسکونی در حال ساخت است که در پایان سال جاری تعداد ۲۵۵ واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی بوشهر با توجه به شروع کار مراکز مثبت زندگی در استان، یادآور شد: در زمان حاضر ۳۶ مرکز مثبت زندگی فعال در راستای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف در استان وجود دارند که در این میان نیازمند تامین اعتبارات ویژه به این مراکز احساس می‌شود.

نظر شما