شناسهٔ خبر: 52034513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران:

هیچ پیشنهادی برای ساخت جاده جدید ورامین به تهران مطرح نشده است

ورامین- رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران با اشاره به اینکه هیچ پیشنهادی برای ساخت جاده جدید ورامین به تهران مطرح نشده است گفت: در این خصوص مسُولان 3 شهرستان باید رایزنی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صادقی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این اداره در برگیرنده سه شهرستان ورامین قرچک و پیشوا است گفت: در گذشته به این اداره زمین شهری اطلاق می‌شد ولی اکنون حوزه راه و شهرسازی به ما گفته می‌شود.

وی در خصوص وظایف محوله این اداره نیز بیان داشت: ساخت راه‌های اصلی، آزاد راه و بزرگراه در حیطه وظایف ما تعریف شده است که نمونه آن احداث جاده چرم شهر به آبیک قزوین است و در طرح نهضت ملی مسکن نیز کارها در این اداره پیگیری می‌شود.

صادقی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در جنوب شرق استان تهران عنوان کرد: مقرر گردیده است که در این طرح ۱۵ هزار واحد مسکونی در این حوزه ساخته شود که فاز اول آن شهر قرچک بوده و فاز دوم ورامین و پیشوا است که در ورامین زمین‌های دولتی آن در دست رایزنی است، ولی در حوزه جواد آباد دنبال تأمین زمین پانصد هکتاری برای ساخت شهرک هستیم که امیدواریم با حمایت وزارتخانه و مسئولین استانی همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به ورامین کلنگ احداث آن زده شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران با انتقاد از ساخت و سازها در حریم جنوب شرق تهران اظهار داشت: در حوزه جنوب شرق معمولاً شهرسازی به بن بست خورده است، نمونه آن این است که باید طرح تفصیلی شهرسازی ورامین اصلاح بشود و در این زمینه با شهرداری رایزنی کرده ایم.

وی در خصوص راه سازی نیز بیان داشت: متصل شدن ورامین به رودهن و شهر کاشان کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است که امیدواریم با همت مسئولین این روند تسریع شود.

صادقی روند واگذاری خانه‌های سازمانی به برخی از کارکنان ادارات در گذشته را بدون انجام کارهای پشتوانه‌ای دانست و تصریح کرد: در خصوص واگذاری خانه‌های سازمانی به برخی از مردم اجحاف شده است و سعی داریم با پیدا کردن راه‌های قانونی و تسهیل در این خصوص روند کار را به طوری پیش ببریم که حقی از مردم ضایع نشود.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان در خصوص احداث آزاده راه ورامین به تهران گفت: هیچ پیشنهادی برای ساخت جاده جدید ورامین به تهران مطرح نشده است و در این خصوص باید مسئولین سه شهرستان و نماینده مجلس رایزنی و مکاتبه نمایند.

نظر شما