شناسهٔ خبر: 52034242 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خبر خوش وزیر کار برای مدال‌آوران مسابقات جهانی مهارت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استخدام تمام نخبگان مهارتی شرکت کننده در مسابقات مهارت ۱۴۰۱ شانگهای چین که موفق به کسب مدال شوند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استخدام تمام نخبگان مهارتی شرکت کننده در مسابقات مهارت ۱۴۰۱ شانگهای چین که موفق به کسب مدال شوند، خبر داد و گفت: در پنج ماه گذشته ۲۰۰۰ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به صورت الکترونیکی صادر شده است.

عبدالملکی در اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: امروز در سطح اقتصاد مخصوصا اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی، مهارت نقش موثر ی دارد و اشتغال به شدت وابسته به عنصر مهارت است و یکی از عناصر اشتغال پایدار است که در تولید ملی تاثیرگذار است. هرچه مهارت افزایش یابد بهره وری در تولید هم بالا می‌روند و همه فاکتورهای اقتصادی، رفاهی و معیشتی رشد می‌کند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم به مساله اشتغال و تولید توجه شده و الگو و چارچوب ما برای اشتغال زیست بوم ملی اشتغال است که در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم رونمایی شد و در این زیست بوم ۷۱ دستگاه در کنار هم قرار دارند تا اهداف اشتغال را محقق کنند.

وزیر کار اظهار کرد: در ارتباط با تقویت تولید و اشتغال به موضوع آموزش و مهارت نیروی کار توجه و در همین راستا تلاش‌هایی را با سازمان آموزش فنی و حرفه ای آغاز کرده‌ایم که از جمله آنها تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای است و در این مدت کوتاه ۲۰۰۰ مجوز به صورت الکترونیکی صادر شده است.

عبدالملکی گفت: یکی از برنامه های اساسی در راستای تقویت مهارت آموزی، بردن مهارت‌های فنی حرفه ای به دانشگاه ها است تا در کنار آموزش های آکادمیک و رسمی دانشگاه‌ها، دانشجوبان یک تا دو ترم خود را با آموزش‌های مهارتی آشنا شوند. همچنین برای نوجوانان برنامه های مهارتی در نظر گرفته شده و مدارس مهارتی در تابستان‌ها دایر خواهد شد تا هم اوقات فراغت خود را پر کنند و هم مهارتی فرا گیرند.

وزیر کار همچنین در مراسم رونمایی از سایت رسمی مسابقات ملی مهارت از دو خبر خوش برای نخبگان مهارتی مسابقات جهانی مهارت خبر داد و گفت: غیر از جوایز متعارفی که در نظر گرفته شده این خبر را اعلام می کنیم که هر یک از شرکت کنندگان مسابقات شانگهای چین که موفق به کسب مدال شوند، در صورت تمایل به عنوان مربی فنی و حرفه ای استخدام و شاغل می شوند، همچنین هر شرکت کننده که به مدال طلا نائل شود یک دستگاه خودروی سمند به وی اهدا خواهد شد.

به گفته وزیر کار، در هجدهمین دوره مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه تنها ۱۰ رشته امکان رقابت پیدا کردند ولی در مسابقات شانگهای چین در ۳۳ رشته شرکت کنندگان به رقابت می پردازند.

عبدالملکی گفت: یکی از ابتکارات خوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این دوره از مسابقات برگزاری اردوهای آمادگی در کارخانه ها است تا افراد در محیط واقعی کار قرار گرفته و ابزار بهتری در اختیارشان گذاشته شود.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما