شناسهٔ خبر: 52033272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هویت ملت ایران از بصیرت و غیرت دینی آنها سرچشمه می‌گیرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آن چه امروز هویت ملت قهرمان ایران را در جهان معرفی می کند سرچشمه از بصیرت و غیرت دینی مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام (جوان سرباز) با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، جمعی از سربازان نمونه و فرماندهان و مسئولان نیرو‌ی دریایی سپاه پاسداران در تنگه هرمز، برعرشه ناو اقیانوس پیمای شهید سردار حاج عبدالله رودکی برگزار شد.

در این مراسم سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۴۴ شهید سرباز ، ۴۱جانباز سرباز و ۳۶ آزاده سرباز سرافراز نیروی دریایی سپاه گفت: هر ملتی دارای هویت و نشانی است و هویت و شخصیت فرهنگی هر ملت در جهان، معرف و نمایانگر تشخص همان ملت است، آن چه امروز هویت ملت قهرمان ایران را در جهان معرفی می کند سرچشمه از بصیرت و غیرت دینی مردم و هدایت های عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که شهدای والامقام ما، ایران اسلامی را اینگونه عزتمندانه به دنیا معرفی کرده اند که امروز دنیا ما را ملتی با صلابت، مقاوم در برابر استکبار، داشتن روحیه غیرت، مردانگی و تسلیم نشدن مقابل ظالمان می شناسند و هر ایرانی در جهان، سرافراز و سربلند است و به شرافت ایرانی خود افتخار می کند، این جایگاه افتخار آفرین مرهون رشادت ها، ایثارگری ها و از خودگذشتگی های شهدای والامقام و امام شهدا (رضوان الله تعالی علیهم) است و باید برای همیشه قدردان آنان باشیم و یادشان همیشه زنده بداریم.

دریادار پاسدار تنگسیری یادآور شد: شهدا مایه افتخار ایران اسلامی شده اند، ما بعنوان جاماندگان قافله شهدا خیلی باید مواظب باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم و در مسیر امام و شهدا قدم برداریم و بقول «حاج قاسم » عزیز که می گفت « تا شهید نباشی، شهید نمی شوی» باید شهید باشی تا شهید شوی، یعنی از تک تک ما که سرباز این انقلاب هستیم انتظار است مثل شهدا خوب عمل کنیم تا به مقام آنان نائل شویم.

وی در ادامه افزود: هر فردی، در وظیفه ای که برعهده دارد باید واقعا درست عمل کند تا نظام اسلامی پیشرفت و رشد کند چون این کشور حرم است و حرمت حریم حرم بر عهده متولیان حرم است و همه ما مسؤولین و شما جوانان در کسوت سربازی این نظام و حرم جمهوری اسلامی هستیم و باید درست عمل کنیم.

 سردار تنگسیری گفت: یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب شکوهمند اسلامی این است که جایگاه شرافتمندانه «سربازی» در نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان ارزشمند و ارتقاء یافته که سردار دلها، سرلشکر پاسدار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بهترین عنوان از عناوینی که علاقه داشت به او بگویند، عنوان «سربازی» بود و شما حتما مشاهده نموده اید روی قبر مطهرش هم این عنوان حک شده است. «سرباز قاسم سلیمانی».

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سربازان و جوان‌های عزیز باید با تأسی از غیرت دینی جوان سرافراز امام حسین(ع) ، حضرت علی أکبر(علیه السلام) ولایتمدار، مؤمن، شجاع،کارآمد،مؤثر، اهل علم و عمل انقلابی باشند.

دریادار پاسدار تنگسیری با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از جوانان که فرمودند: «تهذیب، تحصیل، ورزش» این سه مطلب باید خاستگاه تمام جوانان غیور ایرانی باشد، تهذیب و پاکدامنی موجب رشد ایمان و باورهای دینی و مانعی سترگ در برابر مکر ها و وسوسه های شیطانی، تحصیل و علم آموزی موجب رشد علمی، تولید و پیشرفت کشور،ورزش هم موجب سلامتی جسم و بدن می شود که برای کار و تلاش جهادی و حرکت رو به رشد و نشاط اجتماعی لازم و ضروری است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اصل احترام جوانان به والدین و بزرگترها ،گفت: همه باید تلاش کنیم با اقامه نماز اول وقت و تقویت روحیه ایمان و توکل بر خدا و پیروی از مقام عظمای ولایت مطلقه فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) هر وظیفه ای که داریم، مجاهدانه و مخلصانه مثل «شهید سلیمانی» درست عمل کنیم و سرباز خوبی برای نظام اسلامی باشیم.

در پایان این همایش به ناویان (سربازان) برتر و نمونه در رشته ها و مهارت های مختلف، هدایای نفیسی اهداء گردید.

انتهای پیام/

نظر شما