شناسهٔ خبر: 52032512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهمیت منطقه هدف گرفته شده در ابوظبی در چیست؟

منطقه‌ای که صنعاء به عنوان هشدار به ابوظبی، آن را هدف گرفته شامل بسیاری از شرکت‌های صنعتی و همچنین نمایشگاه‌ها و مراکز تعمیر و نگهداری برندهای بین‌المللی خودرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس ابوظبی امروز (دوشنبه) از انفجار در منطقه صنعتی «المصفح» امارات و آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی خبر داد.

پلیس ابوظبی تایید کرد که تانکرهای سوخت در منطقه المصفح  و فرودگاه بین‌المللی ابوظبی هدف قرار گرفته شده است.

شبکه «روسیا الیوم» در گزارشی به اهمیت منطقه صنعتی المصفح در ابوظبی پرداخت و نوشت این منطقه تعداد زیادی شرکت صنعتی و خودرو را در خود جای داده است.

در ادامه این گزارش آمده، منطقه صنعتی المصفح در جنوب غرب ابوظبی است و از مهمترین مناطق اقتصادی در امارات عربی متحده به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های صنعتی و خودروسازی بعلاوه قدیمی‌ترین بندر امارات در این منطقه قرار دارد و این منطقه شامل املاک تجاری و مسکونی بسیاری است.

روسیا الیوم افزود، المصفح به پنج منطقه صنعتی تقسیم می‌شود: منطقه ایکاد ۱ شامل مجتمع‌های تخصصی در صنایع مهندسی سنگین. ایکاد ۲ شامل مجتمع‌های تخصصی در صنایع سبک و متوسط. ایکاد ۳ شامل صنایع سبک و متوسط و برخی شرکت‌های بین‌المللی. ایکاد ۴ شامل صنایع تکنولوژی پیشرفته و ایکاد ۵ شامل مجتمع‌های تخصصی در صنعت خودرو.

در این منطقه همچنین نمایشگاه‌ها و مراکز تعمیر و نگهداری برندهای بین‌المللی خودرو از جمله «آئودی»، «بنتلی»، «پورشه» و «فولکس واگن» قرار دارند.

 

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی در واکنش به عملیات امروز صنعاء در ابوظبی  نوشت، پیام تنبیهی که قرار بود به امارات برسد، رسید.

وی ادامه داد، بوق‌های اجیر شده و سازمان‌هایی که از اموال کشورهای حاشیه فارس تغذیه می‌کنند از جمله سازمان ملل و شورای امنیت، شروع به محکوم کردن و قارقار کردن خواهند کرد «بنابراین نه قارقار کلاغ‌ها و نه وزوز مگس‌ها آزاردهنده نیست».

«محمد البخیتی»  عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که اگر امارات از تداوم حملات به یمن دست برندارد حملات دردناک‌تری در انتظار آن خواهد بود.

قرار است «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در کنفرانسی مطبوعاتی جزئیات کامل این عملیات را تشریح کند.

انتهای پیام/م

نظر شما