شناسهٔ خبر: 52032119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ برتر و جام حذفی

استقلال - پیکان در آستانه لغو / واکنش رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به ابتلای بازکنان استقلال به کرونا

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت:مقابل تیم بزرگی مانند استقلال حق اشتباه نداریم وا گر اشتباه کنیم به شدت تنبیه می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، مجتبی حسینی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: مشخص است با یکی از ‌آماده ترین تیم ها بازی داریم.قهرمان نیم فصل شده اند و امیدوارم که اشتباهات بازی قبل را انجام  ندهیم و و اینکه کم اشتباه ترین بازی ما باشد.

وی افزود: استقلال بسیار آماده و منظم و شکیل است واین کار ما را سخت می کند. بازی حذفی است و حتما باید برنده مشخص شود و امیدوارم بازی پایاپایی را انجام بدهیم.

سرمربی پیکان در مورد افزایش کرونایی های استقلال و احتمال لغو مسابقه گفت:این را الان از شما شنیدم اما هرچه قانون بگوید تابع هستیم. ممکن بود این اتفاق برای ما رخ بدهد، فصل گذشته در زمان ذوب آهن رخ داد اما آن بازی لغو نشد.

وی در مورد شناختش از استقلال با توجه به بازی که در لیگ داشت، گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد. از آن بازی درس گرفتیم و شناخت بهتری از استقلال پیدا کردیم. مقابل تیم بزرگی مانند استقلال حق اشتباه نداریم وا گر اشتباه کنیم به شدت تنبیه می‌شویم. امیدوارم هم من و هم بازیکنان از آن بازی درس گرفته باشیم. 

حسینی در خصوص شرایط پیکان در نیم فصل و اینکه برخی از تیم‌ها به دنبال جذب بازیکنان آنها هستند، گفت: برای تیم سازنده‌ای مثل پیکان همیشه این داستان‌ها وجود داشته است. امسال ما تیم جوان‌تری داریم و تیم شاد و سرزنده‌ای هستیم که فوتبال زنده و پویایی را به نمایش می‌گذارد. باید ببینیم سیاست باشگاه چیست. من اعتقاد دارم بهترین جا برای این بازیکنان امسال پیکان است. جابجا شدن بازیکنان و احساسی‌ تصمیم گرفتن بازیکن می‌تواند خیلی خطرناک باشد و ممکن است بازیکن نتواند قابلت‌هایش را ارائه کند. پیکان بستر مناسبی فراهم کرده تا جوانان بتوانند توانایی‌های خودشان را به نمایش بگذارند و بهترین جا برایشان همین باشگاه است.

وی در مورد اینکه در مورد جدایی کوشکی از پیکان زیاد صحبت می‌شود گفت: به نظر من نباید این همه در مورد کوشکی صحبت شود. او امسال تازه مدام بازی می‌کند و این مسئله روی عملکرد این بازیکن جوان عملکرد منفی می‌گذارد. به خاطر همین صحبت‌هایی که در موردش شد نتوانست در بازی قبل کیفیت خودش را ارائه بدهد. به خاطر فشاری که روی او آمد. کوشکی بهترین جا برایش همین پیکان است. حالا حالاها او باید کار کند، بجنگد و کیفیتش را بالا ببرد.

سرمربی تیم پیکان  در ارتباط اینکه می‌گویند امسال بدترین نیم فصل لیگ برتر بوده، هم زمین‌ها بی کیفیت بوده است و هم فشردگی بازی‌ها باعث این شرایط شده،گفت:‌ من مخالف این قضیه هستم. نیم فصل سختی بود، تیم‌ها خوب دفاع کردن را یاد گرفته‌اند و این کار را سخت می‌کند. کل فوتبال دنیا همین است و کار سخت شده است و تیم‌ها حریفان را تحت فشار می‌گذارند. اما در مورد کیفیت زمین‌ها با شما موافقم. مسئولان ما باید یاد بگیرند برای بالا بردن کیفیت زمین خرج کنند. زمین خوب درست کردن هزینه می‌خواهد. نمی‌خواهند در فوتبال ما مدیران برای این مسئله هزینه کنند و نمی‌خواهند این مسئله در فوتبال ما جا بیفتد، باید هزینه خوبی در این مورد داشته باشیم. همه جای دنیا برای کیفیت زمین‌هایشان خوب خرج می‌کنند تا تیم‌ها خوب بازی کنند.

حسینی در مورد اینکه فشردگی بازی‌ها روی کیفیت بازی‌ها تاثیر گذاشت گفت: نه، در کل دنیا این شرایط هست. در برخی جاهای دیگر مسابقات فشرده‌تر از ماست، باید به آن عادت کنیم. ما باید خودمان را به آنها برسانیم. دیگر هر هفت روز بازی کردن دورانش گذشته است، و باید هر ۵ روز یکبار بازی کنیم. دیگر اینکه بازیکنان خوبمان به خارج از کشور می‌روند و این مسئله اثرگذار است و ما فوتبالیست خوب خارجی را هم نمی‌توانیم جذب کنیم. ما لیگ پویایی داشتیم اما از لحاظ سخت‌افزاری و کیفیت زمین‌ها باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در مورد ممنوعیت اردوهای خارجی برای تیم‌های لیگ برتری گفت: من نظر خودم را می‌گویم، ممکن است نظر من درست نباشد، اما می‌گویم تیمی که زمین بازی خوبی ندارد چرا باید به اردوی خارجی برود؟ ما باید این پول‌ها را خرج زیرساخت‌ها و ایجاد زمین خوب کنیم. زمین مسابقه خوب درست کنیم وقتی شما زمین ندارید چرا باید در خارج اردو بزنید؟ این نظر من است شاید اشتباه باشد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد اینکه باشگاه پیکان چند ساعت بازیکنانش را در طول روز در اختیار دارد گفت: اگر می‌خواهید بگویید ما مثل خارجی‌ها نیستیم، نه، ما مثل خارجی‌ها نیستیم. آنها از ما حرفه‌ای‌تر هستند، امکانات بیشتری دارند و بازیکنان را بیشتر در اختیار دارند به خاطر امکاناتی که دارند، اما ما روزی سه ساعت بازیکنان را در اختیار داریم.

 مهدی:در این شرایط تمام اعضای استقلال باید جدا سازی شوند/بازی با پیکان تحت‌الشعاع کرونا است

سهیل مهدی در گفت‌و‌گو با فارس، در خصوص ابتلای بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال به ویروس کووید ۱۹  اظهار داشت:کمیته پزشکی  فدراسیون فوتبال در حال بررسی این موضوع است. طبیعتا این بخش زیر نظر ستاد کرونا در فوتبال است و آنها بعد از بررسی آزمایشات نهایی نظر خود را به ما اعلام می‌کنند.

وی افزود: باشگاه استقلال به سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرده که تعدادی از بازیکنان و اعضای کادر فنی اش مبتلا به کرونا شده‌اند. ما هم اگر لازم باشد از ستاد کرونا در فوتبال و ورزش استعلامات لازم را خواهیم گرفت.

رئیس کمیته مسابقات در خصوص اینکه باشگاه استقلال اعلام کرده چند بازیکن و کادر فنی اش کرونا گرفته‌اند عنوان کرد: اجازه بدهید این موضوع را خودشان اعلام کنند ولی در این شرایطی که اتفاق افتاده تمام تیم باید در آزمایشات و جداسازی قرار بگیرند.

مهدی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد دیدار فردا برگزار شود عنوان کرد: بازی فردا تحت الشعاع این قضیه است. منتظر نتایج آزمایشات هستیم و تصمیم گیری می‌شود.هر چه قانون بگوید ما آن را اجرا می‌کنیم. امیدواریم اینگونه نباشد که این همه مبتلا باشند چون سلامتی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ها مهم است. باید به ما لیست اعلام شود و بر اساس تعداد افراد مبتلا در این زمینه تصمیم گیری می‌شود. این موضوع تا آخر وقت امروز یا اول وقت فردا اعلام خواهد شد.

نظر شما