شناسهٔ خبر: 52029984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ بی سرپناه به گرمخانه و سامانکده شهرداری رشت منتقل شدند

رشت _ ایرنا _ رییس شورای اسلامی رشت گفت: ۲۵ نفر از افراد بی سرپناه در پی بازش برف از شب گذشته به گرمخانه و سامانکده شهرداری این شهر منتقل شدند.

صاحب‌خبر -

محمدحسین واثق کارگرنیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر ٧٠ نفر در ٢ مرکز گرمخانه و سامانکده شهرداری رشت نگهداری می شوند که اغلب آنان غیربومی هستند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده افراد بی سرپناه در سطح رشت می توانند با سامانه ١٣٧ شهرداری این شهر تماس گیرند تا برای انتقال آنان به گرمخانه و سامانکده اقدام شود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر ضرورت حمایت از افراد بی سرپناه بیان داشت: مدت زمان حضور این افراد در سامانکده و گرمخانه باید تعریف شود و طی مدت زمان حضورشان با همکاری دستگاه ها بسترهای مناسب برای ایجاد اشتغال و مستقل شدن آنان نیز آماده شود تا به جامعه برگردند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از فعالیت گرمخانه و سامانکده شهرداری رشت اطلاعی ندارند، اضافه کرد: اطمینان دارم که شهروندان در صورت اطلاع به این مجموعه کمک خواهند کرد.

بارش برف از عصر روز گذشته در مناطق مختلف گیلان از جمله در رشت مرکز این استان آغاز شده که به گفته هواشناسی این شرایط جوی تا امشب ادامه دارد.

رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.

نظر شما