شناسهٔ خبر: 52029834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر کردستان:

۶۸۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک کردستان اسکان داده شدند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر کردستان گفت: ۶۸۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان در شبانه روز گذشته اسکان اضطراری شدند.

صاحب‌خبر -

پیام جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال بارش برف و کولاک شدید در کردستان از شبانه روز گذشته تاکنون به بیش از یک هزار نفر در راه‌های استان امدادرسانی صورت گرفته است.

وی به رهاسازی ۲۹۵ خودرو گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ بسته موادغذایی و ۹۰۰ تخته پتو و اقلام گرمایشی توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان در میان در راه ماندگان توزیع شد.

مدیرعامل هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه بیشترین امدادرسانی و اسکان مسافران مربوط به شهرستان‌های سقز، دیواندره و بانه بوده است، ادامه داد: صبح امروز هم یک مادر باردار اهل روستای دزلی سروآباد در آمبولانس جمعیت هلال احمر وضع حمل کرد و هم اکنون حال مادر و نوزاد مساعد است.

وی اضافه کرد: از ساعات اولیه شروع بارش‌ها در روز گذشته تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمده و حدود ۳۳ تیم با توان عملیاتی ۱۴۵ نفر به همراه ۱۶ دستگاه آمبولانس و ۱۲ خودرو کمک دار در تمامی محورهای مواصلاتی استان مشغول به امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک هستند.

جلالی یادآور شد: به دلیل ادامه بارش ها و برف و کولاک شدید، تردد در اغلب محورهای استان امکانپذیر نیست و به هموطنان توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

طبق اعلام هواشناسی کردستان بارش برف و باران از اوایل هفته جاری شروع شده و تا سه شنبه تداوم دارد.

در شبانه روز گذشته ارتفاع برف در شهرهای مریوان، بانه و سقز به بیش از ۵۰ سانتی متر(نیم متر) رسید.

هم اکنون بیش از ۵۵۰ روستای کردستان در محاصره برف قرار دارد.

نظر شما