شناسهٔ خبر: 52028654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله نیرو‌های مسلح یمن به پایتخت امارات+فیلم

رسانه‌ها از انفجار سه تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در جنوب‌غربی ابوظبی و آتش‌سوزی جزئی در فرودگاه پایتخت امارات خبر دادند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - همزمان با شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید در منطقه صنعتی المصفح شهر ابوظبی، پایتخت امارات، خبرگزاری وام اعلام کرد ۳ تانکر سوخت در این منطقه صنعتی آتش گرفته و حریق جزئی در محوطه تازه ساز فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بلافاصله اعلام کرد تا ساعتی دیگر جزئیات حمله به عمق امارات را منتشر خواهد کرد.

پلیس ابوظبی گفت: تحقیقات اولیه حاکی از کشف اجسام پرنده کوچکی است که ممکن است باعث انفجار شده باشد.

در پی وقوع این حمله تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی ابوظبی به حالت تعلیق درآمد. تاکنون از میزان خسارات به بار آمده اطلاعاتی در دسترس نیست.

کارشناس نظامی اماراتی در گفتگو با الجزیره در پاسخ اینکه چرا برای جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن مناطق حیاتی در امارات هیچ اقدامی صورت نگرفت، اعلام کرد: سامانه‌های پدافندی امارات در حالت آماده باش نبودند و پهپاد‌ها به مناطق مختلف در ابوظبی اصابت کرده اند.

شبکه تلویزیونی العهد نیز اعلام کرد: انفجار اول در نزدیکی مخازن و انبار‌های شرکت نفتی ادنوک و انفجار دوم در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داده است.

نیرو‌های یمنی  دو هفته قبل یک کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کردند که ابتدا ائتلاف سعودی مدعی شد کشتی باری حامل تجهیزات پزشکی است، اما ارتش یمن ویدئو‌هایی از این کشتی منتشر و اعلام کرد که حامل تسلیحات نظامی برای اهداف خصمانه علیه یمن بوده است.

ائتلاف سعودی نیز در ادامه این رسوایی، یک کشتی و ۲ نفتکش یمنی حامل سوخت را توقیف کرد و با انتشار ویدئویی از یک فیلم آمریکایی مدعی شد انصارالله بندر الحدیده را به محل ذخیره موشک‌های خود تبدیل کرده است.

المیادین: حمله به امارات با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک انجام شد

شبکه المیادین نیز اعلام کرد ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند. عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.

هواپیمای ترابری امارات هدف قرار گرفت

منبعی نظامی در یمن به این شبکه خبر داد، یک فروند هواپیمای ترابری امارات در فرودگاه عتق استان شبوه با موشک هدف قرار گرفت و از رده خارج شد.

۹ کشته و زخمی در عملیات علیه ابوظبی

همچنین پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد بر اثر حمله یمنی‌ها به منطقه المصفح در ابوظبی امارات سه نفر شامل یک پاکستانی و دو هندی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار برنامه ریزی شده با رئیس جمهور کره جنوبی در ابوظبی را به دلیل موضوع غیرمنتظره مرتبط با امنیت دولتی لغو کرد.

ترکی الشلهوب معارض سعودی در صفحه کاربری خود در توئیتر ویدئویی منتشر و آن را محل اصابت موشک و پهپاد‌های یمنی در ابوظبی عنوان کرد.

<div id="video-display-embed-code_15480462"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8033127/15480462?width=400&height=300"></script></div>

بیشتر بخوانید:

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن با اشاره به کشتی نظامی اماراتی که در آب‌های این کشور ضبط شده است اعلام کرد بعد از سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی، مقامات این کشور استراتژی جدیدی را علیه مردم یمن اتخاذ کرده اند با این حال موازین جبهه جنگ تغییر خواهد کرد و ضبط این کشتی از اولین مراحل این اتفاق است.

<div id="video-display-embed-code_15480308"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8033127/15480308?width=400&height=300"></script></div>

پدافند هوایی یمن نیز طی دو هفته اخیر ۲ فروند پهپاد جاسوسی مسلح «وینگ لونگ ۲» ساخت چین متعلق به نیروی هوایی امارات را در حالی که در حریم هوایی استان شبوه در حال اقدام خصمانه بود، سرنگون کرد.

امارات و عربستان به همراه یک ائتلاف عربی از هفت سال پیش تاکنون به یمن حمله کرده و بسیاری از منابع بکر این کشور را به غارت بردند، حتی آثار باستانی یمن نیز سرقت شده و به موزه «لوور» ابوظبی منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما