شناسهٔ خبر: 52025724 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

موج بارندگی‌ها در کشور ادامه دارد

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز بارش‌ها در شمال، غرب، شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت. در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و جنوب کرمان بارش به شکل برف و باران خواهد بود که با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد شد. همچنین برای استان‌های جنوبی شاهد رعد وبرق خواهیم بود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و همین طور در قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه به تدریج از سمت غرب کشور میزان بارش‌ها کم می‌شود و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شاهد بارش‌های پراکنده هستیم. مجددا از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی از غرب کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شرقی و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد‌های شدید پیش بینی می‌شود. همچنین دوشنبه و پنجشنبه دریای خزر و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم پیش‌بینی شده است.

به گفته وی دمای استان‌های کشور تا پایان هفته کاهشی خواهد بود و از امروز تا روز‌های پایانی هفته روند کاهش دما در بیشتر مناطق کشور اتفاق می‌افتد و به طور محسوس هوا در کشور سردتر خواهد شد.

گودرزی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری تا قسمتی نیمه ابری پیش‌بینی شده است. در تهران در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود بیشینه هوا در فرودگاه مهرآباد ۱۲ درجه بالای صفر خواهد شد که البته در روز‌های آتی هوای تهران هم قدری سرد خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما