شناسهٔ خبر: 52023001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

علی باقری راهی وین شد

از صبح امروز در وین مجددا نشست‌های رسمی و کارگروه‌های مختلف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران و تیم همراه با نمایندگان ۱+۴ و هماهنگ کننده EU آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات با گروه ۱+۴، صبح امروز دوشنبه به منظور ادامه رایزنی‌ها عازم وین، پایتخت اتریش شد.
 
به گزارش ایرنا، مذاکره کننده ارشد کشورمان طی دو روز اقامت در تهران یک برنامه سنگین و فشرده هماهنگی و مشورت و ملاقات و ... با همه مقامات ذیربط بالادستی و فنی-تخصصی و ... داشت و بامداد امروز برای ادامه مذاکرات راهی وین شد.
 
از صبح امروز در وین مجددا نشست‌های رسمی و کارگروه‌های مختلف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران و تیم همراه با نمایندگان ۱+۴ و هماهنگ کننده EU آغاز می‌شود.
 
بر اساس توافق انجام‌شده در هشتمین دور مذاکرات هسته ای،، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه گذشته برای برخی مشورت‌ها به پایتخت های خود برگشته بودند. مذاکرات کارشناسی در این ایام هم کماکان ادامه داشت.
 
آخرین بار، جلسه هیات های مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه با حضور انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌گوها در وین برگزار شد.
 
این در حالی است که جلسات کارگروه رفع تحریم و ترتیبات اجرایی(کارگروه سوم) با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در این مدت هتل کوبورگ وین برگزار شد.
 
دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده است. مذاکرات در روزهای اخیر حول دو محور راستی آزمایی و تضمین‌ها متمرکز بوده و به نظر می‌رسد که به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی نزدیک شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما