شناسهٔ خبر: 52022557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور و ورود سامانه بارشی جدید/ نفوذ توده‌ هوای سرد و کاهش دما تا ۱۲ درجه

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور از از ورود سامانه جدید در پایان هفته خبر داد و اعلام کرد: با نفوذ توده‌ هوای سرد تا پایان روز جمعه شاهد روند کاهش دما و تشدید سرما در کشور خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی، در سه روز آینده در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور بارش باران و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف رخ خواهد داد؛ همچنین تا پایان هفته در نواحی کوهستانی و مرتفع کولاک برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب و شمال شمال‌غرب کشور  و در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان ، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق، نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران بارش خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در شرق هرمزگان و جنوب کرمان، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان پیش بینی می‌شود.
 
فردا به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه دارد؛ همچنین از اوایل وقت در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، باران و برف، وزش باد و کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.
 
فردا شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی است.
 
ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه
 
اوایل وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج خواهد شد و بارش پراکنده در جنوب شرق و شمال‌غرب کشور رخ خواهد داد.
 
روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در نواحی شمال‌غرب و غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.
 
در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت. فردا این شرایط در استان‌های سمنان، تهران،‌ مرکزی،‌ البرز و قم نیز پیش بینی می‌شود.
 
 
تشدید سرما در کشور تا پایان روز جمعه این هفته
 
سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشداری اعلام کرد که با نفوذ توده‌ هوای سرد، روند کاهش دما و ماندگاری و تشدید هوای سرد امروز پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت جوی تا پایان روز جمعه هفته جاری ادامه دارد.
 
این وضعیت امروز در شمال غرب و سواحل شمالی، فردا در شمال غرب وسواحل شمالی، دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب، روز پنجشنبه در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و روز جمعه در در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و شمال شرق و شرق پیش‌بینی شده که افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل  دور از انتظار نیست.
 
بنا بر این امروز در شمال غرب و سواحل دریای خزر و فردا در دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب کاهش دما بین ۶ تا ۸ درجه را خواهیم داشت؛ همچنین فردا کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در غرب کشور رخ می‌دهد.
 
دریای خزر امروز، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز چهارشنبه، شرق خلیج فارس امروز و کل خلیج فارس فردا و روز چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.
 
 
کاهش دمای هوای تهران تا ۸ درجه
 
آسمان تهران امروز نیمه ابری و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش باران و بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹درجه سانتیگراد و فردا ابری، در صبح مه رقیق با بارش باران و برف از بعد از ظهر به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای  صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا با ادامه و تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، آسمان تهران نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران و برف برای بیشتر مناطق استان و وزش باد شدید به‌خصوص در مناطق جنوب و جنوب غربی و احتمال رعد و برق، همچنین بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات همراه با مه و یخبندان پیش‌بینی می‌شود. با توجه به نفوذ این سامانه، کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه در سطح استان همراه با یخبندان در نیمه شمالی و ارتفاعات رخ خواهد داد.
 
بندرعباس امروز با بیشینه با دمای  ۲۲ درجه گرم‌ترین و تبریز با بیشینه دمای  ۵-  درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما