شناسهٔ خبر: 52019192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری عراق: انفجارهای بغداد، امنیت و ثبات شهروندان را تهدید می‌کنند

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری عراق، انفجارهای اخیر پایتخت این کشور را فعالیت های تروریستی و مجرمانه و تهدیدی برای امنیت و ثبات شهروندان برشمرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور بامداد امروز (دوشنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تاکید کرد که انفجارهای اخیر در شهر بغداد، فعالیت های تروریستی و مجرمانه محکومی هستند که امنیت و ثبات شهروندان کشورش را تهدید می کنند.

صالح در پیام توییتری خود ضمن تاکید بر این که انفجارهای مذکور در زمان مشکوکی روی داده و صلح داخلی و سررسید قانونی برای تشکیل یک دولت توانمند و حافظ مردم عراق و تضمین کننده تصمیم ملی مستقل را هدف قرار می دهند، خاطر نشان ساخت که با همکاری نیکوکاران در رویارویی با تروریسم و ​​ریشه کنی آن موفق خواهند شد.

این در حالی است که سپهبد «احمد سلیم»، فرمانده عملیات بغداد شامگاه یک شنبه در گفت و گو با واع، از وقوع دو انفجار در منطقه «الکراده» این شهر خبر داده و گفته بود که انفجارها شعبه «بانک جیهان» در نزدیکی تئاتر ملی روبروی بیمارستان نظامی «الحسین» و شعبه «بانک کردستان» در نزدیکی میدان «الواثق» را هدف قرار دادند.

به دنبال آن نیز، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای، ضمن تایید این که شعبه های مذکور بانک های جیهان و کردستان در بغداد هدف انفجار به وسیله دو بمب صوتی قرار گرفتند و در نتیجه آن نیز دو نفر دچار جراحت خفیف شدند، تاکید کرد که نیروهای امنیتی تحقیقات خود درباره این دو حمله آغاز کردند.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما