شناسهٔ خبر: 52019168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج هشدار داد

هر دستی که برای به خطر انداختن امنیت مردم بلند شود قلم می شود

دادستان عمومی و انقلاب شهر یاسوج گفت: هر دستی برای به خطر انداختن امنیت مردم بلند شود، این دست قلم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سید علی ملک حسینی در حاشیه نهمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دستگاه‌های مختلف قضایی و پلیس در یاسوج در این خصوص افزود: به دنبال درخواست مکرر مردم و از آنجا که بارها اعلام شده است، امنیت خط قرمز دستگاه قضایی و نیروی مقتدر انتظامی هست از امروز این طرح تا مدتی هر روزه و متناوب و پس از آن هم تا پایان سال در چندین نوبت اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم نگاه به وقایع اخیر در استان، باید یک نگاه کارشناسانه باشد از آن طرف هم اعلام می‌کنیم که هر دستی برای به خطر انداختن امنیت مردم بلند شود این دست قلم خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در ادامه با بیان اینکه کسانی که امنیت مردم را به خطر اندازند جایگاه آنها در زندان خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز کسانی که با حمل سلاح سرد و گرم بخواهند امنیت مردم را که ثمره ی خون شهدای عزیز ما هست به خطر بیاندازند، قطعاً در چنگال دستان مقتدر پلیس گرفتار خواهند شد و توسط همکاران عزیز قضایی جای آنها در زندان خواهد بود.

ملک حسینی تصریح کرد: حضور پلیس و امنیت همیشگی و  بنا بر نیازی که هست در این چند سال این طرح اجرایی شده و هشت مرحله از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی اجرا شده است و الان به صورت فوق‌العاده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج ادامه داد: این طرح امروز در مرکز استان شروع شده و با تدبیر سردار فرماندهی انتظامی استان در همه ی نقاط شهرستان ها و استان این طرح اجرا می شود.

اعلام احکام بسیار قوی محکومیت اراذل و اوباش، به زودی

سید عیسی حسنی، معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حین اجرای این طرح و در حاشیه آن در سخنانی گفت: به پای سایر دوستان در تمام مراحل اعم از تصمیم‌گیری مصوبات، تحت نظر رئیس کل دادگستری استان داشتیم و الان که میدانی حضور خواهیم یافت.

وی افزود: قطعاً با مظاهر ناامنی و خودروهایی که احیاناً حامل سلاح، اعم از سلاح های سرد و گرم برخورد خواهد شد و مردم به عینه خواهند دید که برای ما، خط قرمزمان، امنیت مردم است.

حسنی اظهار کرد: این صرفاً وظیفه دستگاه قضایی و مرجع مقتدر و محترم انتظامی نیست که این کار را انجام دهند و سایر نهادها و هم باید متولی شده هم در زمینه های فرهنگی و آموزش خانواده و در بحث امنیت اجتماعی و کمک کنند و توقع ما این است که آنها هم در دراز مدت کمک کمک کنند.

 معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: در همین جا به کسانی که بچگی می کند، و احساس می‌کنند که شهر یک مهدکودک است و اقداماتی انجام می‌دهند که حریم امنیتی مردم و احساس ناامنی ایجاد می‌شود،هشدار داده که قطعاً برخورد خواهد شد و با هیچکس هم مماشاتی نخواهیم کرد.

وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا همه ی نوع نگاه ها و همه ی مشکلات بر دوش دستگاه قضایی است، ادامه داد: البته شاید دلیل این باشد که ختم همه ی این موارد به دستگاه قضایی باشد و آخرین مرجع دستگاه قضایی است و دلیل این است در حالی که نباید این طور باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر آموزش‌های همگانی و فرهنگ سازی را داشته باشیم و خانواده‌های ما نقش شان را فراموش نکنند و متولیان امر امور فرهنگی وارد  صحنه شوند و بدی خطر اسلحه را برای نسلهای ما گوشزد کنند، خیلی تأثیر خواهند داشت.

حسنی در خصوص صدور احکام برای افرادی که تحت عنوان اراذل و اوباش در سطح شهر قدرت نمایی می کنند، تاکید کرد: احکام بسیار قوی در این زمینه اعم از حبس و تبعید صادر کرده ایم و همانطور که در ماه گذشته گفتیم، به زودی در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: کسانی که با قدرت نمایی اقداماتی نظیر قدرت نمایی با سلاح سرد و گرم  دادن و انتقال پیام در فضای مجازی؛ واتساپ، اینستاگرام، تلگرام و سایر بخش هایی که در فضای مجازی فعال هستند همه ی  آنها را رصد می‌شود و کسانی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند، منتظر باشد و به ویژه  مروجین خشونت، بدتر از کسانی هستند که قمه بر دارند و قمه کشی کنند، کسانی هستند که آن را ترویج می کنند، به جای اینکه در صحنه بروند و امر به معروف و نهی از منکر نمایند، آن را ترویج می‌کنند.

برخورد با خودروهای فاقد پلاک

اسماعیل مسعودی کِوِشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در حین اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نیز گفت: این طرح با حضور پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و همچنین مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد اجرا می‌شود.

 وی افزود: این طرح در  چارچوب برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و حاملین سلاح های سرد و گرم غیرمجاز و مرتکبین جرائم خشن اجرایی خواهد شد.

مسعودی کِوِشک با بیان اینکه این طرح در مدت یک ماه در استان اجرا خواهد شد، اظهارکرد: یکی از اهداف اجرای این طرح برخورد با خودروهای بدون پلاک خواهد بود و با خودروهایی که دارای پلاک مخدوش باشند و یا خودروهای که از طریق انجام حرکات نامتعارف موجبات اخلال در نظم و آسایش عمومی را فراهم می‌کنند نیز برخورد خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف مورد نظر در اجرای این طرح سرکشی و بازرسی از کافی شاپ ها و کافه ها خواهد بود و تورهای ایست و بازرسی در نقاط پرتردد و ورودی‌ها و خروجی‌های شهر، به منظور کشف سلاح و مهمات و مبارزه با قاچاق آن مستقر می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، مسعودی کوشک بیان کرد: دستگاه قضایی همچون طرح های گذشته در این ارتباط برخورد قاطع و قانونی با مرتکبین جرائم انجام خواهد داد و کوچکترین مماشات را با این افراد در نظر نخواهد گرفت و بر خود صریح، قاطع و قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما