شناسهٔ خبر: 52016268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش دیپلمات روس از تلاش سخت کارگروه تدابیر اجرایی در وین

دیپلمات ارشد روسیه حاضر در مذکرات رفع تحریم‌های ایران در وین از تلاش کارگروه تدابیر اجرایی در وین برای دستیابی به پیشرفت بیشتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده روسیه در مذاکرت رفع تحریم‌های ایران در وین غروب یکشنبه به وقت تهران از تلاش گروه تدابیر اجرایی برای پیشرفت بیشتر خبر داد.

 
«میخائیل اولیانوف» رئیس هیات شرکت کننده روسیه در مذاکرت وین در توییتی نوشت: «کارگروه تدابیر اجرایی (زمان‌بندی) بعد از ظهر امروز در جریان مذاکرات وین دیدار کردند شرکت‌کنندگان در راستای دستیابی به پیشرفت بیشتر  حتی در تعطیلات آخر هفته نیز سخت در تلاش هستند.»
 
«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین نیز یکشنبه در توییتی از ادامه گفت‌وگوها در پایتخت اتریش خبر داد.  وی در این خصوص نوشت، نشست کارگروه رفع تحریم‌ها هم اکنون در هتل کوبورگ در حال برگزاری است. جلسات بیشتری برای امروز برنامه‌ریزی شده است.
 
مورا افزود، موفقیت گفت‌وگوهای وین درباره برجام هنوز نامشخص است، چیزی که فقط در چنین مذاکرات پیچیده‌ای منطقی است. اما به‌عنوان هماهنگ‌کننده، نمی‌توانم تعهد هیأت‌ها را به موفقیت ستایش نکنم.
 
ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز ۱۳ دی ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و روز جمعه بر اساس تفاهم انجام‌شده بین روسای هیأت‌ها، مقرر شد مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز به پایتخت‌ها بازگردند اما رایزنی‌ها در سطح کارشناسی بدون وقفه ادامه یابد.
 
مقام‌های آمریکایی و اروپایی ادعا می‌کنند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.
 
دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز شده سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.
 
با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد.
 
انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما