شناسهٔ خبر: 52013737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاریکاتور روزنامه وابسته به صنعاء؛ شمارش معکوس برای زدن برج خلیفه امارات

یک روزنامه وابسته به صنعاء با انتشار کاریکاتوری به امارات عربی متحده درباره ادامه مداخلاتش در یمن و حمایت از شبه‌نظامیان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الثوره» یمن وابسته به صنعاء کاریکاتوری در اعتراض به ادامه تحرکات امارات عربی متحده در یمن منتشر کرد.

در این کاریکاتور نشان داده شده که شمارش معکوس برای هدف گرفتن برج خلیفه از بلندترین برج‌های جهان در امارات آغاز شده است.

 

مدتی است که درگیری‌های شدیدی میان مزدوران اماراتی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شبوه در جریان است.

 نیروهای یمنی طی یک هفته‌ گذشته توانسته‌اند دو پهپاد جاسوسی متعلق به امارات عربی متحده را حین انجام عملیاتی خصمانه در جنوب این کشور سرنگون کنند.

این دو عملیات در حالی انجام شد که نیروی دریایی یمن نیز اخیرا و در اقدامی بی‌سابقه موفق شد یکی کشتی نظامی اماراتی را در غرب این کشور توقیف کند.

صنعاء بارها به حمایت‌های امارات از شبه‌نظامیانی خاص در یمن انتقاد کرده و خواستار پایان این مداخلات شده است.

اخیرا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» به امارات عربی متحده هشدار داد.

محمد البخیتی در ادامه خاطرنشان کرد: «البته چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است».

وی ادامه داد: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

نظر شما