شناسهٔ خبر: 52004099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به گزارش مهر مطرح شد؛

تشریح اقدامات کمیته امداد در مناطق زلزله زده رامیان

گرگان- کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر، اقدامات خود در مناطق زلزله زده رامیان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار گزارشی با عنوان «آوار بدعهدی‌ها بر سرزلزله زدگان رامیان / دومین زمستان هم ازراه رسید» در خبرگزاری مهر گلستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به آن واکنش نشان داد و از مسئولان گلستان خواست تا اقدامات خود را در روستاهای زلزله زده رامیان تشریح کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در این خصوص گفت: در جریان زلزله سال گذشته شهرستان رامیان ۳۶ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش این نهاد دچار آسیب شد که بلافاصله نسبت به ساخت واحدهای مسکونی اقدام و علاوه بر تسهیلات سایر دستگاه‌ها، مبلغ ۶۹۰ میلیون تومان هم از سوی این نهاد حمایتی به صورت بلاعوض در سال ۹۹ به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک شد.

عیسی بابایی ادامه داد: همچنین برای تکمیل این واحدها مبلغ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان توسط بنیاد کرامت رضوی در سالجاری مساعدت شد و در آذرماه، طی مراسمی واحدهای آسیب دیده به بهره برداری رسید.

بابایی با اشاره به اینکه تمامی منازل آسیب دیده مددجویی تکمیل شده، افزود: برای احداث هر واحد مبلغ ۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات وام مسکن و مبلغ ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و همچنین هشت تن سیمان هم از سوی بنیاد مستضعفان مساعدت شده است.

بابایی تصریح کرد: به حول و قوه الهی، مددجویان آسیب دیده از زلزله رامیان در حال حاضر در منازل جدید خود سکونت دارند که در قالب تأمین لوازم ضروری زندگی با همت بنیاد کرامت رضوی ۱۸ دستگاه آبگرمکن، ۱۵ دستگاه بخاری و ۲۰ مورد کابینت جمعاً به ارزش ۲۲۸ میلیون تومان به این خانواده‌ها اهدا شد.

گفتنی است طبق مشاهدات خبرنگار مهر و اعلام دهیار روستای ویرو رامیان هنوز ۲۰ درصد واحدها تکمیل نشده و مردم در واحدهای استیجاری یا منازل اقوام سکونت دارند.

نظر شما