شناسهٔ خبر: 51974590 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اثر ۱۴ میلیاردی پرویز تناولی و ۱۱ میلیاردی سهراب سپهری

مراسم چکش زنی ۸۰ اثر ارائه شده از ۶۰ هنرمند عرصه تجسمی، در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم چکش زنی ۸۰ اثر ارائه شده از ۶۰ هنرمند با اجرای حسین پاکدل به عنوان مجری و با حضور علیرضا سمیع‌آذر (مدیر حراج تهران) و جمع محدودی از نمایندگان رسانه‌ها و فعالان حوزه‌ی هنر‌های تجسمی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

اولین اثر این دوره متعلق به عنایت‌الله نظری نوری بود که ۱۲۰ میلیون چکش خورد. اثر صداقت جباری هم با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. 

اثر سوم به نصرالله افجه‌ای تعلق داشت که با قیمت ۸۰۰ میلیون ارائه و در نهایت یک میلیارد و سیصد میلیون تومان چکش خورد. چهارمین اثر هم متعلق به نقاشیخطی‌ها و عین‌الدین صادق‌زاده بود که ۴۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

«یاد یک حماسه» اثر منصوره حسینی بود که در دهه هفتاد خلق شده و ۷۵۰ میلیون تومان چکش خورد. اثر بدون عنوان محمدعلی ترقی‌جاه به عنوان ششمین اثر حراج تهران هم، ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان به فروش رسید.

«شکار آبی آسمان» هفتمین اثر حراج به رضا درخشانی تعلق داشت که با قیمت ۳ میلیارد تومان عرضه و در نهایت ۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان فروخته شد. تابلو بدون عنوان پروانه اعتمادی که در سال ۱۳۵۶ خلق شده است، هم ۶۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«آرامش در طبیعت کوهین» اثر حسین محجوبی، ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد. دهمین اثر حراج تهران هم تابلوی بدون عنوان یعقوب امدادیان بود که ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

در ادامه مراسم؛ تابلوی بدون عنوان عبدالرضا دریابیگی با قیمت اولیه یک میلیارد تومان عرضه و با اختلاف صد میلیون تومان فروخته شد. اثر جلال شباهنگی هم چهارصد و شصت میلیون تومان فروخته شد.

اثر فرامرز پیلارام که در دهه ۵۰ خلق شده است، با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شد و در نهایت ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد. رقابت با ارائه تابلوی نقاشیخط زنده‌رودی اوج گرفت که قیمت اولیه آن ۸ میلیارد تومان بود و در نهایت ۱۱ میلیارد تومان چکش خورد.

اثر آدم و حوا از رضا بانگیز با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان پایه‌گذاری شده بود که ۲۶۰ میلیون تومان فروخته شد. پهلوان قاسم حاجی‌زاده هم با تکنیک روغن و اکریلیک روی بوم، ۱ میلیارد تومان چکش خورد.

اثر مهدی ویشکایی ۹۵۰ میلیون، اثر بدون عنوان ژازه تباتبایی ۱ میلیارد و چهارصد، تابلوی صادق تبریزی ۲ میلیارد، اثر پرویز کلانتری ۶۰۰ میلیون تومان، اثر بدون عنوان جعفر روح‌بخش ۵۵۰ میلیون تومان و اثر یزدان محمد احصایی با قیمت ۳ میلیارد تومان ارائه شد و در نهایت ۳ میلیارد و چهارصد میلیون تومان چکش خورد.

در ادامه، اثر بعدی نقاشیخط متعلق به نصرالله افجه‌ای ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان فروخته شد. تابلوی بدون عنوان حسین کاظمی ۷۰۰ میلیون تومان و اثر علی گلستانه هم ۶۰۰ میلیون تومان چکش خوردند.

اولین اثر سهراب سپهری در این دوره با قیمت ۳ میلیارد ارائه شد و در نهایت ۶ میلیارد تومان چکش خورد.

اثر بدون عنوان طلیعه کامران ۳۰۰ میلیون تومان، اثر مسعود عربشاهی ۲ میلیارد و دویست میلیون، اثر محسن وزیری‌مقدم ۲ میلیارد و هفتصد، اثر منوچهر نیازی ۸۵۰ میلیون، اثر هادی جمالی ۲۸۰ میلیون، عقل سرخ ایرج اسکندری یک میلیارد و دویست و اثر شیراز منیر فرنانفرمائیان ۱۳ میلیارد تومان چکش خورد.

تابلوی بدون عنوان فرشید ملکی ۵۰۰ میلیون، اثر هادی هزاوه‌ای ۵۵۰ میلیون تومان، اثر شب و روز سیراک ملکونیان ۳ میلیارد و صد میلیون تومان، اثر حسین کاظمی ۱ میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان، اثر ناصر اویسی ۸۵۰ میلیون تومان، اثر سقاخانه صادق تبریزی ۱ میلیارد و هشتصد میلیون تومان و اثر بدون عنوان کوروش شیشه‌گران ۵ میلیارد تومان چکش خوردند.

دیگر اثر بدون عنوان سهراب سپهری هم ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فروخته شد. تابلوی بهمن بروجنی ۶۰۰ میلیون، مزایده اثر پرویز کلانتری از ۲ میلیارد و چهارصد میلیون تومان آغاز شد و در نهایت ۲ میلیارد و هشتصد تومان چکش خورد.

در پایان، گران‌ترین اثر حراج که شاعر نشسته پرویز تناولی بود هم به قیمت ۱۴ میلیارد و ششصد میلیون تومان فروخته شد. ۱۵۸ میلیارد و هشتصد و نود میلیون تومان مجموع فروش این دوره حراج تهران اعلام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما