شناسهٔ خبر: 51974315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رايزنى ايران به منظور پرداخت حق عضويت سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره رفع تعلیق حق رای ایران و واریز حق عضویتش به سازمان ملل گفت که چندی است رایزنی هایمان را با سازمان ملل شروع کرده ایم و امیدواریم این کار در اسرع وقت به نتیجه برسد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پیرامون علت از دست دادن حق رای ایران در سازمان ملل گفت: مدتی است رایزنی هایمان را با سازمان ملل شروع کرده ایم و امیدواریم این کار در اسرع وقت به نتیجه برسد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال سازمان ملل همیشه متعهد بوده است حق عضویت خود را به موقع پرداخت کند و ما در عمل نیز این موضوع را ثابت کرده ایم.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین افزود: اما متاسفانه برای دومین سال پیاپی با مشکل پرداخت حق عضویت خود مواجه شدیم که دلیل آن به اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران برمی گردد.

وی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نه تنها در زمینه‌های مختلف از جمله دارو، تهیه اقلام انسانی، تجهیزات پزشکی و ... تاثیر داشته بلکه در کار سازمان ملل نیز وقفه ایجاد کرده است.  ما سال گذشته بعد از مذاکراتی که با مقامات سازمان ملل داشتیم، موفق شدیم نهایتا این مشکل را از طریق منابع مان در خارج از کشور رفع کنیم و این را کار را انجام دادیم.

گفتنی است که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده است ١١ كشور از جمله ایران، سودان، ونزوئلا، آنتیگوآ و باربودا، گینه، کنگو و پاپوا گینه نو به دليل بدهى حق رای خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما