شناسهٔ خبر: 51974224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتش یمن: پیشروی مجدد نیروهای امارات را دفع کردیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها امروز جمعه نیز ضمن دفع پیشروی گسترده مزدوران امارات به مناطق حریب در مارب و عین در شبوه، ده‌ها نفر از از جمله چند سرکرده آنها را کشته یا زخمی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که پیشروی گسترده نیروهای مزدور و تروریست های داعشی وابسته به امارات در شهرهای حریب استان مارب و عین استان شبوه را دفع کردند.

به گزارش المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: مقاومت دلیرانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، مزدوران امارات را متحمل خسارات سنگینی کرد؛ به طوری که دستکم شش خودروی زرهی آنها را منهدم یا از کار انداخته و بیش از ۴۰ نفر از این مزدوران از جمله چند فرمانده تیپ و گروهان را زخمی کردند.

او افزود: نیروهای مسلح یمن چند تجمع نیروهای دشمن را با چهار فروند موشک بالستیک و یک فروند پهپاد هدف گرفتند که ده‌ها کشته و زخمی از بین آنها بر جای گذاشت.

سریع تصریح کرد: نیروی هوایی ائتلاف سعودی در جریان پیشروی مزدورانشان به سمت شهرهای حریب و عین با انجام ۲۴ حمله هوایی قصد حمایت از آنها را داشت اما ناکام ماند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از خانواده های مزدوران امارات خواست فرزندانشان را از صفوف نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی بیرون بکشند و تاکید کرد این نبردها جز به نفع آمریکا و مزدورانش در منطقه نیست.

سریع گفت: ما مصمم هستیم با اتکا به خدا از مردم و کشور با تمام امکانات دفاع کنیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز پنجشنبه هم اعلام کرد که دو عملیات مزدوران امارات برای پیشروی به سمت حریب و عین را ناکام گذاشته است.

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در استان‌های شبوه و مأرب در شرق یمن تنش‌ جدیدی را آغاز کرده است و امارات به منظور حمایت از عربستان در مأرب، شمار قابل توجهی از اعضای گروه‌های تکفیری را به این دو استان گسیل داشته است.

انتهای پیام/.

 

برچسب‌ها:

نظر شما