شناسهٔ خبر: 51971087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اهواز: منافع ملی در جهان امروز به مرزهای جعرافیایی محصور نمی‌شود

گروه استان‌ها_ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یکی از دلایلی که آمریکا در خارج از مرزهای خود هزینه می‌کند، این است که منافع و امنیت خود را در خارج از مرزهای کشورش می بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه که در مصلای مهدیه اهواز  برگزار شده بود، اظهار داشت: نقش و اهمیت فرهنگ مقاومت عاملی تعیین کننده در عرصه معادلات منطقه به شمار می‌رود، یکی از راهبردهای نظام سلطه در هم شکستن محور مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همبستگی کشورها را زمینه‌ای برای نابودی دشمن دانست و عنوان داشت: به لطف خدا محور مقاومت به الگوی پایدار و تاثیرگذار در منطقه و فرامنطقه تبدیل شده است.

امام جمعه اهواز  تصریح کرد: فرهنگ مقاومت برخاسته از  باور دینی است، منافع ملی در جهان امروز به مرزهای جعرافیایی محصور نمی‌شود در حقیقت یکی از دلایلی که آمریکا در خارج از مرزهای خود هزینه می‌کند،  این است که منافع و امنیت خود را در خارج از مرزهای کشورش می بیند.

موسوی فرد با بیان اینکه جریان سلطه برای در هم شکستن مقاومت به ابزارهای مختلفی پناه می‌برد، افزود: ابراز نظامی، سیاسی، رسانه، سلطه علمی، صنعتی و اقتصادی از جمله فرآیندهایی است که آمریکا جهانخوار برای در هم‌شکستن مقاومت به ‌آن پناه می‌برد.

وی ادامه داد:به یاری خدا با برنامه‌های دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف ابراز داشت: بخش قابل توجهی از فشارهای اقتصادی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف است.

امام جمعه اهواز در خصوص فرهنگ عفت و حیا  و ضرورت توجه به آن در جامعه گفت: زن در قرآن کریم امانت‌دار خداوند متعال است، جلوگیری از ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی و حفظ امنیت اجتماعی یکی از مهمترین دلایلی به شمار می‌رود که خداوند متعال برهمین اساس حجاب را واجب کرد.

‌موسوی فرد منشا بسیاری از مزاحمت‌های ایجاد شده برای بانوان را نوع پوشش ‌‌آن‌ها دانست و اظهار داشت: زنان با حجاب اسلامی و حفظ حریم می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، منظور از حریم دیوار کشیدن نیست بلکه حفظ پوشش اسلامی و عفت و حیا است.

انتهای پیام/331/ش

نظر شما