شناسهٔ خبر: 51970084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

پسر متجاوز ملکه انگلیس کیست؟ + عکس

کاخ باکینگهام روز پنج‌شنبه اعلام کرد که شاهزاده اندرو - دومین پسر ملکه بریتانیا - امتیاز‌های سلطنتی و عناوین نظامی خود را به ملکه بریتانیا بازگردانده است.

صاحب‌خبر -
  • جزییات پرونده تجاوز شاهزاده انگلیس
  • عنوان «دوک یورک» نیز سلب می شود؟
  • زندگی خصوصی شاهزاده اندرو

به گزارش اقتصادآنلاین، ۱۵۰ تن از اعضای سابق نیروهای نظامی بریتانیا از ملکه این کشور درخواست کرده بودند که عناوین نظامی شاهزاده اندرو را از او پس بگیرد

کاخ باکینگهام روز پنج‌شنبه اعلام کرد که شاهزاده اندرو - دومین پسر ملکه بریتانیا - امتیاز‌های سلطنتی و عناوین نظامی خود را به ملکه بریتانیا بازگردانده است.

همچنین یک منبع اطلاع داده شاهزاده اندرو دیگر اجازه استفاده از عنوان «والا حضرت» یا همان «His Royal Highness» را نخواهد داشت. بدین ترتیب، او دیگر در مناسبات رسمی «والاحضرت همایونی» خطاب نخواهد شد.

گفته می شود پرنس چارلز و پرنس ولیعهد انگلیس و ویلیام پسر او در تصمیم ملکه الیزابت دوم برای لغو عنوان‌های پرنس اندرو دخیل بوده اند.

جزییات پرونده تجاوز شاهزاده انگلیس

شاهزاده اندرو در آمریکا با شکایت زنی روبه‌روست که می‌گوید، این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا در دوران نوجوانی‌اش با او ارتباط جنسی برقرار کرده است.

با توجه به اهمیتی که این عناوین بر موقعیت کسی مانند شاهزاده اندرو در جامعه بریتانیا دارد، این اتفاق تصمیمی بسیار بزرگ و کم سابقه در این کشور محسوب می‌شود.

شاهزاده اندرو این اتهامات را رد کرده و یکی از منابع نزدیک به او به بی‌بی‌سی گفت که این فرزند ملکه بریتانیا همچنان از خود در این پرونده دفاع خواهد کرد.

ویرجینیا جوفری

ویرجینیا جوفری

کسی که شاهزاده اندرو را متهم کرده، ویرجینیا جوفری نام دارد و می‌گوید به واسطه جفری اپستین و گلن مکسول با او آشنا شده است.

خانم جوفری می‌گوید که جفری اپستین، میلیاردر متهم به تجاوز جنسی و قاچاق کودکان که در زندان خودکشی کرد، او را به شاهزاده اندرو معرفی کرد.

ویرجینیا جوفری در دادگاهی در نیویورک بر اساس قانون کودکان قربانی رسماً از پرنس اندرو شکایت کرده است.

حتی اگر رابطه‌ اندرو و ویرجینیا با رضایت طرفین بوده، چون ویرجینیا زیر هجده سال داشته و تحت سوء‌استفاده‌ باند جفری اپستین بوده، تجاوز محسوب می‌شود.

 

جفری اپستین و شاهزاده اندرو دوک یورک

جفری اپستین و شاهزاده اندرو دوک یورک

پرونده‌ تشکیل شده برای پرنس اندرو حقوقی است، نه کیفری. اگر پرنس اندرو ببازد، ممکن است به پرداخت پول محکوم شود، ولی به زندان نخواهد رفت. حالا قاضی در ایالات متحده پیشنهاد پرنس اندرو را برای رد پرونده‌ی حقوقی رد کرده است. این یعنی اندرو باید محاکمه شود.

به پرنس اندرو توصیه کرده اند که به خاطر وجهه‌ی مادرش، ملکه الیزابت دوم که امسال جشنهای هفتاد سالگی سلطنتش برگزار می‌شود، ۱۰ میلیون پوند به ویرجینیا بپردازد، تا دعوا حل و فصل شود‌. اما احتمال زیادی وجود دارد که خانم جوفری حل و فصل را نپذیرد. او می‌خواد که پرنس اندرو محاکمه شود.

وکلای شاهزاده اندرو تلاش کردند تا جلوی برپایی این دادگاه را بگیرند، اما روز چهارشنبه یک قاضی آمریکایی حکم داد که روند بررسی پرونده ادامه یابد.

این پرونده اکنون وارد مرحله دقیق تحقیقات می‌شود که در آن ممکن است شاهزاده اندرو مجبور به حضور در دادگاه، سوگند یادکردن و شهادت دادن شود.

با ین اقدام ملکه الیزابت، شاهزاده اندرو زین‌پس به عنوان یک «شهروند خصوصی» از خود در دادگاه دفاع می‌کند.  گفته می شود پرنس اندرو  برای تامین هزینه های این پرونده کلبه‌ اسکی ۱۸ میلیون پوندی‌اش در سوئیس را فروخته است.

پیش از این نیز با شروع شکایت جیفر از شاهزاده اندرو، پسر محبوب و سوگلی ملکه، الیزابت دوم او را از حضور در تمامی مراسم رسمی و غیررسمی عمومی( حتی پیاده‌روی کریسمس و حضور در عکس رسمی عروسی دخترش، پرنسس بئاتریس) منع کرده بود.

عنوان «دوک یورک» نیز سلب می شود؟

در بیانیه کاخ باکینگهام که یک روز بعد از حکم قاضی آمریکایی صادر شده، آمده است: «با تایید و موافقت ملکه، عناوین نظامی و امتیازات سلطنتی دوک یورک به ملکه بازگردانده شد.»

«دوک یورک» عنوانی سلطنتی است که ملکه بریتانیا در زمان ازدواج به اندرو اهدا کرده و هنوز روشن نیست که او همچنان این عنوان را حفظ خواهد کرد یا آن را هم از دست داده است. در حال حاضر هنوز بسیاری رسانه‌های بریتانیایی او را «دوک یورک» خطاب می‌کنند.

در بیانیه کاخ باکینگهام تاکید شده که شاهزاده اندرو از این پس دیگر وظایف حکومتی ندارد و در دادگاه نیز به شکل شخصی از خود دفاع خواهد کرد.

یکی از منابع نزدیک به دربار بریتانیا به بی‌بی‌سی گفت که عناوین و مسئولیت‌های شاهزاده اندرو، بین دیگر اعضای خانواده سلطنتی تقسیم خواهد شد.

به همین دلیل او حتی اگر در دادگاه در آمریکا محکوم نشود نیز، بختی برای بازپس‌گرفتن عناونینش نخواهد داشت. یک سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا هم به بی‌بی‌سی گفت که این وزارتخانه درباره پس‌گرفتن عناوین نظامی شاهزاده اندرو نظری ندارد و این مساله‌ای مرتبط با دربار است.

شاهزاده اندرو یکی از چهار عضو خانواده سلطنتی بریتانیاست که «مستشار کشور» نیز محسوب می‌شوند. این چهار عضو همگی نایب‌السلطنه‌های بالقوه هستند که می‌توانند در صورت ناتوانی ملکه از انجام وظایفش، مسئولیت‌های او را برعهده بگیرند. هنوز روشن نیست که آیا او همچنان این موقعیت را حفظ خواهد کرد یا نه.

شاهزاده اندرو دوک یورک

شاهزاده اندرو روز پنج‌شنبه در حال ترک منزلش در وینزور دیده شد

گر چه بر اساس واکنش دربار بریتانیا، این اتفاق به شکل توافق دوجانبه انجام شده، اما شاهزاده اندرو در زمانی همه عنواینش را از دست داد که ۱۵۰ تن از اعضای سابق نیروی دریایی، نیروی هوایی و ارتش بریتانیا، در نامه‌ای از ملکه درخواست کردند که این عناوین را از شاهزاده اندرو پس بگیرد.

شاهزاده بریتانیا از طرف ملکه بریتانیا به عنوان «سرهنگ گارد گرنیر» انتخاب شده بود که از عالیرتبه‌‌ترین هنگ‌های پیاده‌نظام بریتانیا محسوب می‌شود.او عناوین نظامی دیگری هم داشت که همه را از دست داد.

در پی مطرح شدن اتهامات علیه شاهزاده اندرو، او از سال ۲۰۱۹ از انجام وظایف مرتبط با خاندان سلطنتی خودداری کرد.از آن زمان، کاخ باکینگهام اعلام کرد که مقام‌های نظامی شاهزاده اندرو نیز تعلیق شده‌‌اند. او همچنین صاحب چند عنوان نظامی افتخاری در کشورهای دیگر مانند کانادا و نیوزیلند بود.

شاهزاده اندرو دوک یورک

شاهزاده اندرو در پایگاه هوایی نیروی دریایی در پورتسموث در سال ۱۹۸۳

شاهزاده اندرو که ۲۲ سال در نیروی دریایی بریتانیا خدمت کرده، خلبان هلی‌کوپتر است و در جنگ فالکلند هم مشارکت داشته است. توبایس الوود، رئیس کمیته دفاعی مجلس نمایندگان بریتانیا از پس گرفتن عناوین نظامی و سلطنتی از شاهزاده اندرو استقبال کرد.

او به بی‌بی‌سی گفت که تغییر موقعیت شاهزاده اندرو در آستانه دادگاهی که قرار است در آمریکا برگزار شود، برای حفظ خوش‌نامی ارتش بریتانیا ضروری بوده است.

زندگی خصوصی شاهزاده اندرو

شاهزاده اندرو در سال ۱۹۸۶ با سارا فرگوسن ازدواج کرد. ازدواج این دو پس از رسوایی اخلاقی سارا فرگوسن در سال ۱۹۹۶ به طلاق انجامید.

شاهزاده اندرو دوک یورک

مراسم ازدواج شاهزاده اندرو و سارا فرگوسن

 حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های بئاتریس و یوژنی است. رسوایی اخلاقی اندرو و متهم شدن اون به تجاوز مراسم عروسی دختر بزرگش بئاتریس را نیز تحت شعاع قرار داد. 

بئاتریس و یوژنی

بئاتریس و یوژنی دختران شاهزاده اندرو

نظر شما