شناسهٔ خبر: 51966945 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بررسی عملکرد سرخابی‌ها در نیم فصل؛

پرسپولیس مثل همیشه؛ استقلال فراتر از همیشه

مهدی مرتضویان

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در مقایسه با عملکرد فصل گذشته خود امتیازات بیشتری در پایان دور رفت لیگ برتر کسب کرده اما در مقایسه با استقلال، ضعیفتر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دور رفت مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل جاری در حالی دیروز به اتمام رسید که استقلال با ۳۵ امتیاز در صدر جدول باقی ماند تا شاگردان فرهاد مجیدی برای پرسپولیس، قهرمان پنج دوره متوالی این مسابقات خط و نشان آبی بکشند.

۳۵ امتیاز از ۱۵ دیدار باعث شد تا آبی‌پوشان پایتخت میانگین بیشتر از دو امتیاز در هر بازی را کسب کنند تا نشان بدهند عزمی جدی برای قهرمانی دارند.

این در حالی است که پرسپولیس با سه امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سنتی خود در تعقیب آنهاست و دوست ندارد جام را پس از پنج فصل متوالی از دست بدهد و یا آن را در اختیار استقلال قرار دهد.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که برای سومین قهرمانی خود با این تیم و کسب ششمین جام متوالی سرخپوشان امتیاز جمع می‌کند، آماری نزدیک به سال‌های گذشته دارد اما نتایج استقلال فراتر از حد تصور سرخ‌ها بوده است تا چالشی جدی در ادامه این رقابت شوند.

سرخپوشان پایتخت تعداد امتیازات بیشتری نسبت به فصل گذشته کسب کردند. این تیم در پایان نیم فصل نخست لیگ بیستم، ۳۰ امتیاز داشت و در فصل جاری دو امتیاز بیشتر به اندوخته خود اضافه کرده است؛ آماری قابل قبول برای یحیی گل محمدی نسبت به عملکرد خودش ولی ضعیف‌تر از همتایان قبلی خود نظیر برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون که این تیم را در مسیر قهرمانی‌های متوالی هدایت کردند.

یحیی در آمار فصل جاری خود امتیازات خوبی را جمع کرده است که نشان می‌دهد او هم با جدی شدن بازی‌ها و عملکرد استقلال، جاه طلبی بیشتری دارد. با این حال تعداد گل‌های دریافتی این تیم نسبت به گذشته افزایش داشته است. پرسپولیس در فصل گذشته هشت گل خورده و در لیگ بیست و یکم، ۱۰ گل خورده دارد؛ نمره‌ای منفی برای تیمی که یکی از ارکان اصلی قهرمانی‌اش استحکام بالای خط دفاعی بوده است. پاشنه آشیل برای تیمی که همواره با حفظ آمار خوب در خط دفاعی توانست شنل قهرمانی را در پایان فصل بر تن کند اما تاکنون دو برابر صدرنشین فعلی و رقیب سنتی خود گل خورده است.

پرسپولیس مثل همیشه؛ استقلال فراتر از همیشه

جدایی محمدحسین کنعانی زادگان از قلب دفاع سرخ‌ها با عملکرد پر فراز و نشیب حامد لک در چارچوب دروازه پرسپولیس و نبود بوژیدار رادوشوویچ در این تیم همراه شد تا رهبری سید جلال حسینی کاپیتان با تجربه پرسپولیس نیز نتواند گل‌های خورده این تیم را کاهش دهد.

از سوی دیگر آمار گلزنی پرسپولیس همچون سال قبل روی عدد ۲۱ باقی ماند تا خروج بازیکنانی نظیر شهریار مغانلو و مصدومیت آل کثیر در یک هفته مانده به پایان بازی‌های دور رفت چندان تأثیری در تکرار این آمار نداشته باشد.

باید دید گل محمدی برای حل مشکل گل خوردن تیمش رقیبی سرسخت برای حامد لک می‌آورد یا خط دفاعی خود را با خریدهای اسم و رسم دار ترمیم می‌کند تا بتواند مقابل تفکرات فرهاد مجیدی و دستیار ایتالیایی اش یعنی گابریل پین عرض اندام کند.

نظر شما