شناسهٔ خبر: 51966443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

شرکت ژاپنی خودرو الکتریکی می‌سازد

ورود سونی به خودروسازی با کمک هوش مصنوعی

مدیرعامل سونی در نمایشگاه تجاری فناوری مصرف کننده CES در روز سه شنبه گفت: برای ماه‌های آینده در حال بررسی راه اندازی تجاری یک وسیله نقلیه الکتریکی است.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش اقتصادنیوز، شرکت سونی اعلام کرده است که قصد دارد اواخر امسال یک شرکت خودروسازی الکتریکی راه اندازی کند و از یک مفهوم جدید خودروهای کاربردی اسپرت رونمایی کرده است.

این شرکت فناوری ژاپنی یک شرکت تابعه عملیاتی جدید به نام "Sony Mobility Inc" راه اندازی خواهد کرد. کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی در نمایشگاه تجاری فناوری مصرف کننده CES در روز سه شنبه گفت: برای ماه‌های آینده در حال بررسی راه اندازی تجاری یک وسیله نقلیه الکتریکی است.

https___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_220105122711-sony-ev-file-010422

یوشیدا گفت: «با فناوری‌های تصویربرداری و سنجش، ابر، 5Gو فناوری‌های سرگرمی همراه با تسلط بر محتوا، ما معتقدیم که سونی به‌عنوان یک شرکت سرگرمی خلاق در خودروسازی هم می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد.

این شرکت - که بیشتر به خاطر ابزارهای الکترونیکی و محصولات سرگرمی خود شناخته شده است - قصد دارد از هوش مصنوعی و روباتیک در تجارت جدید خود در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی استفاده کند. این شرکت از Vision-S 02، یک نمونه اولیه شاسی بلند، در کنفرانس CES در لاس وگاس رونمایی کرد.

نظر شما