شناسهٔ خبر: 51963258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در گرگان؛

نفرات برتر ۵ وزن اول و فینالیست‌های ۵ وزن دوم مشخص شدند

گرگان - نفرات برتر پنج وزن اول و فینالیست‌های پنج وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در گرگان مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور و مرحله اول انتخابی تیم ملی شامگاه پنجشنبه با برگزاری دیدارهای پایانی پنج وزن اول و مشخص شدن فینالیست‌های پنج وزن دوم در سالن امام خمینی (ره) گرگان ادامه یافت.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا مومنی (مازندران) موفق به کسب مقام اول شد و احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی الف) مقام دوم را کسب کرد، همچنین علی خرم دل (تهران الف) و شهداد خسروی (البرز الف) به طور مشترک سوم شدند.

در این وزن با توجه به اینکه رضا اطری (مازندران) به سر وزن نرسید و دیدار فینال را از دست داد، کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد تصمیم گرفتند که برنده نفرات بازنده به رضا اطری که دیدار رده بندی را برگزار می‌کنند یک دیدار با رضا مومنی دیگر فینالیست این وزن برگزار کنند تا چرخه انتخابی تیم ملی در این وزن اجرا شده باشد.

بر این اساس این دیدار بین رضا مومنی و احمد محمدنژاد جوان برگزار شد که مومنی از سد محمدنژاد جوان گذشت و به عنوان نفر برتر این وزن سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال آینده در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود را کسب کرد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد خلیلی (مازندران) بر سکوی نخست ایستاد و مرتضی قیاسی چکا (لرستان) مقام دوم را به دست آورد، همچنین ابوالفضل حاجی پور (مازندران) و رحمان رحیم پور (فارس) به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی (تهران) مقام نخست را کسب کرد و محمدصادق فیروزپور (مازندران) در جایگاه دوم ایستاد، همچنین حامد رشیدی (کرمانشاه) و محمدرضا سرگو (البرز) مشترکا سوم شدند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، محسن مصطفوی (آذربایجان شرقی) اول شد و مجتبی اصغری (گیلان) مقام دوم را کسب کرد، همچنین علی منصوری (گلستان) و عزت الله اکبری (مازندران) به طور مشترک مقام سوم را به دست آوردند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم هم محمدحسین محمدیان (مازندران) موفق به کسب مقام اول شد و اسماعیل نجاتیان (خراسان رضوی) بر سکوی دوم ایستاد، همچنین حسین رمضانیان (قشم) و میثم عبدی (تهران) مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

دیدارهای پنج وزن دوم این رقابت‌ها هم امروز (پنجشنبه) آغاز شد و فینالیست‌های این اوزان مشخص شدند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمدباقر یخکشی از مازندران و داریوش حضرت قلی زاده از خراسان شمالی راهی فینال شدند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمدمهدی یگانه جعفری و اکبر فضلی هر دو از مازندران فینالیست شدند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، علی سوادکوهی از مازندران و بهمن تیموری از کرمانشاه به فینال راه یافتند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، احمد بذری و امیرحسین فیروزپور هر دو از مازندران فینالیست شدند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هم یدالله محبی از کرمانشاه و سیدمهدی هاشمی از مارندران به فینال راه یافتند.

این رقابت‌ها با نام گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم با حضور ۳۸۸ آزادکار از سراسر کشور در ۱۰ وزن از چهارشنبه تا جمعه (۲۲ تا ۲۴ دی) به میزبانی استان گلستان در سالن امام خمینی (ره) گرگان برگزار می‌شود.

۶ مدال آور رقابت‌های جهانی نروژ شامل حسن یزدانی، کامران قاسم پور، امیرحسین زارع، علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی از حضور در این مسابقات معاف هستند و سایر کشتی گیران باید در این مسابقات که بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد شرکت کنند.

در این مسابقات برای استان‌های مازندران (۱۰ نفر)، تهران (پنج نفر) و لرستان (پنج نفر) که در رقابت‌های جهانی نروژ نماینده داشتند سهمیه اضافی در نظر گرفته شده است.

قهرمانان اوزان ۱۰ گانه ضمن باقی ماندن در چرخه انتخابی تیم ملی به طور مستقیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

نفرات دوم و سوم مشترک در چرخه انتخابی تیم ملی باقی می‌مانند و مجوز حضور مستقیم در جام تختی را به دست خواهند آورد.

سایر کشتی گیرانی که در مسابقات قهرمانی کشور بین نفرات اول تا سوم قرار نگیرند مجوز حضور در رقابت‌های انتخابی جام تختی را خواهند داشت.

نظر شما