شناسهٔ خبر: 51961951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله پهپادی و موشکی یمن به محل تجمع نیروهای داعش

تهران-ایرنا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی و پهپادی یمن به مواضع عناصر داعشی و مزدوران وابسته به امارات در منطقه شبوه خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه خبری المسیره یمن  ، سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد که «ظهر امروز (پنجشنبه) مواضع عناصر مزدور وابسته به امارات در استان شبوه (شرق یمن) هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت».

یحیی سریع تأکید کرد که این حملات در محل تجمع مزدوران و داعشی‌ها که آماده حمله به مواضع نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در شهرستان «عین» استان شبوه بودند، صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این حملات پهپادی وموشکی به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران منجر شد و باعث رعب و وحشت آنها شده است.

وی به شمار دقیق زخمی‌ها و هلاکت عناصر تروریستی اشاره‌ای نکرد. 

این عملیات نیروهای یمن در حالی صورت گرفته که جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ بار دو استان مأرب و شبوه را هدف قرار داده‌اند.

در روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

نظر شما