شناسهٔ خبر: 51961096 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئول یمنی: موازنه قوا در شبوه یا مأرب، به سود ائتلاف سعودی، هیچ تغییری نکرده است

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن گفت که ادعای ائتلاف متجاوز درباره استانهای شبوه و مأرب صحیح نیست و بیشتر جنگ روانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نصرالدین عامر معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی درباره اشغال مناطق شبوه و مأرب، اغراق می‌کند.

عامر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «در آغاز تجاوز به یمن در هفت سال پیش، کشورهای متجاوز درباره نابودی ۸۰ درصد از توانمندی موشکی ما سخن می‌گفتند، ولی ما در آن زمان، اصلا توانمندی موشکی نداشتیم».

وی با اشاره به رشد و ارتقای قدرت موشکی یمن طی سال‌های اخیر، تصریح کرد، مناظقی که ائتلاف سعودی در رسانه‌های خود مدعی اشغال آن است، تحت کنترل نیروهای یمنی قرار دارد و موازنه قوا در شبوه یا مأرب، به سود ائتلاف، هیچ تغییری نکرده است.

این مسئول یمنی ادامه داد، عناصر لشکر العمالقه که وابسته به امارات است، عملیات نظامی اخیر برای اشغال استان البضاء را آغاز کردند و مرکز شهر الزهراء را به تسلط خود درآوردند، ولی پاتک ما تحت عنوان عملیات ربیع النصر (بهار پیروزی) آغاز شد و باقی مانده استان البیضاء به صورت کامل از وجود عناصر القاعده و داعش پاکسازی شد.

عامر با اشاره به آزادسازی بیشتر شهرهای استان مأرب و سه شهر از استان شبوه، گفت: «آنچه اخیرا رخ داد، این بود که آنان (مزدوران سعودی و امارات) آمدند و دو شهر را از دهها شهر آزاد شده، اشغال کردند، ولی شهر عین در شبوه، همچنان تحت کنترل ما قرار دارد».

وی خاطر نشان کرد، هنوز دو ماه از آزادسازی این مناطق نگذشته است که ساکنان آن، با نیروهای یمنی همکاری و تأکید کردند که مخالف حضور نیروهای متجاوز هستند.

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن تصریح کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی اخیرا، چند استان از جمله الجوف، البیضاء، جبهه «نِهم» در نزدیکی صنعاء را آزاد کردند و موازنه قوا به سود نیروهای یمنی تغییر کرد.

عامر همچنین گفت که ادعای ائتلاف متجاوز درباره نابودی تجهیزات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی، نادرست است و این شایعات، «جنگ روانی است که هیچ ارتباطی به واقعیت ندارد».

ربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ص

نظر شما