شناسهٔ خبر: 51949329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ماسک پرتقال معجزه‌ای برای سفیدی پوست

ما می‌توانیم با تقویت و رساندن رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز، پوستمان را از شر مشکلات خلاص کنیم و روز به روز آن را درخشان‌تر و زیباتر کنیم. بهترین راه برای این کار، استفاده از انواع ماسک‌های صورت، مانند ماسک پوست پرتقال برای سفیدی پوست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، درست است که این روزها، استفاده از پوست پرتقال برای انواع مصارف خوراکی، محبوبیت بیش‌تری پیدا کرده است؛ اما کم‌تر کسی را می‌توان دید که پس از کندن پوست پرتقال از میوه، آن را دور نیاندازد. خواص و مواد مغذی موجود در پوست پرتقال، موجب می‌شوند تا حرف‌های مهمی در زمینه زیبایی پوست داشته باشد. از پوست پرتقال معمولا به صورت پودر در ماسک‌های صورت استفاده می‌شود و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است. شما می‌توانید با استفاده از این پودر نارنجی رنگ، پوست خود را از شر چربی‌ها و انواع جوش سر سیاه، چرکی و… خلاص کنید. به علاوه این ماده، یک لکه‌بر و سفیدکننده عالی برای پوست شما است و به مرور زمان، پوستی بلوری، صاف و یک‌دست را به شما هدیه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

رهایی از چین و چروک با استفاده از ماسک موز

انواع ماسک ماسک سفیدکننده پوست پرتقال

پس از آن که پوست‌های پرتقال خود را کاملا خشک و سپس آسیاب و خشک کردید، به سراغ ساخت چند نوع ماسک پوست پرتقال برای سفیدی پوست و از بین بردن لکه‌ها می‌رویم.

ماسک پوست پرتقال برای سفید پوست با سرکه سیب

سرکه سیب، یکی از مشهورترین مواد طبیعی برای سفیدی و شفافیت پوست است. این ماده در ماسک پوست پرتقال برای سفیدی پوست ، هر نوع جوش و لکه‌ای پاک می‌کند.

برای تهیه این ماسک ساده، ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با ۱ تا ۵/۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست به دست بیاید. این ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس صورت خود را بشویید.
 

ماسک سفیدکننده با پوست پرتقال و آرد برنچ جادویی

آرد (پودر) برنج، از آن دسته موادی است که علاوه بر غنی بودن از مواد غنی مانند ویتامین B و E و آنتی اکسیدان، یک سفیدکننده و نرم‌کننده عالی برای پوست است.

برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب سرد را با یک دیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکدست شود. اجازه دهید که این ماسک تا زمان خشک شدن، روی پوستتان باقی بماند.

نارنجی و زردی که پوست شما را شفاف می‌کنند!

زردچوبه، یکی دیگر از مشهورترین مواد لکه‌بر و سفیدکننده پوست است. این ماده، التهابات، انواع جوش‌ها و خشکی پوست را از بین می‌برد و صورتی درخشان و صاف را به شما هدیه می‌دهد.

برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال، ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب را با یک دیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا ماسک به دست آمده، روی پوستتان خشک شود.

ماسک روشن کننده پودر پوست پرتقال و آب سیب زمینی

آب سیب زمینی تازه، سرشار از ویتامین C و E است و علاوه بر از بین بردن لکه‌ها و سفید و شفاف کردن پوست، آن را آب‌رسانی و بسیار نرم و لطیف می‌کند.

برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی تازه، مخلوط کنید و اجازه دهید تا ماسکتان روی پوست، خشک شود.

سفیده تخم مرغ، همیشه به کمک پوست شما می‌آید!

سفیده تخم مرغ، سرشار از پروتئین‌های احیاکننده پوست و ویتامین‌های ضروری و تقویت‌کننده است. با استفاده مرتب از سفیده تخم مرغ، دیگر باید با جوش‌ها، لکه‌ها، ناهماهنگی‌های رنگی پوست و چین و چروک‌ها خداحافظی کنید و به استقبال پوستی جوان، شاداب و شفاف بروید.

برای تهیه این ماسک، سفیده ۱ عدد تخم مرغ متوسط را آن قدر هم بزنید تا به یک فوم سفید تبدیل شود؛ سپس این فوم را با ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال مخلوط کنید. برای استفاده بیشتر از خاصیت پاک‌کنندگی این ماسک، می‌توانید ۵ دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس اجازه دهید تا خشک شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما