شناسهٔ خبر: 51945269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترامپ خشمگین مصاحبه با رسانه آمریکایی را نیمه‌کاره گذاشت

رئیس جمهور سابق آمریکادر یک مصاحبه پس از آنکه از او درباره حمله به کنگره و تقلب در انتخابات سال گذشته سوال پرسیده شد، خشمگین شد و تلفن را قطع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا چهارشنبه شب مصاحبه با یک رسانه آمریکایی را به‌دلیل سوالاتی که درباره انتخابات ۲۰۲۰ و حمله به کنگره شد نیمه کاره رها کرد.

ترامپ در مصاحبه تلفنی با شبکه «اِن‌پی‌آر» بار دیگر ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و دزدیدن انتخابات از وی را تکرار کرد اما هنگامی که از او درباره اسناد و شواهد در این‌باره سوال شد پاسخ درستی نداد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه جنجالی با اظهارات مقامات مختلف جمهوری‌خواه از جمله قضات منصوب شخص وی مواجه شد که مجری با قرائت آن‌ها گفت، همگی نتیجه انتخابات به نفع «جو بایدن» را تأیید کرده‌اند.

ترامپ در جواب با عصبانیت این افراد را «فقط به اسم جمهوری‌خواه» توصیف کرد و «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت این حزب در سنای آمریکا را «بازنده» خطاب کرد.

مجری این شبکه در اولین مصاحبه با ترامپ از سال ۲۰۱۵ پرسید: «آیا حمایت شما از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ نیازمند این است که بر مواضع شما در انتخابات قبلی تأکید کنند؟»

رئیس جمهور سابق آمریکا با عصبانیت پاسخ داد: «آن‌ها هر کاری که خودشان بخواهند انجام خواهند داد، هرکاری که باید انجام دهند. اما آن‌هایی که باهوش و مطلع هستند، به آن (ادعای تقلب در انتخابات) نظری خواهند داشت».

او با لحنی تند در ادامه گفت: «مردم نمی‌دانند این مسئله (تقلب) چقدر بزرگ است و آن‌ها (جمهوری‌خواهان هوادار ترامپ) نمی‌خواهند این اتفاق تکرار شود. نباید اجازه داده شود این اتفاق تکرار شود و آن‌ها نمی‌خواهد این اتفاق تکرار شود».

ترامپ با قطع کردن حرف مجری گفت: «و تنها راهی که این اتفاق تکرار نشود این است که باید مشکل انتخابات متقلبانه ۲۰۲۰ را حل کنید. پس استیو خیلی ممنونم».

مجری برنامه با عجله گفت: «واو واو واو! یک سوال دیگر هم دارم! می‌خواهم درباره جلسه استماع دادگاه روز گذشته درباره حوادث ششم ژانویه سوالی بپرسم.... او قطع کرده... بسیار خب».

ششم ژانویه (۱۷ دی) سال گذشته کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

متعاقباً  دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا کمیته‌ای منتخب برای رسیدگی به این حادثه تشکیل دادند که شماری از جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ نیز به آن ملحق شدند و از دولت درخواست کردند اسناد و شواهد مربوط به ریاست جمهوری ترامپ را در اختیارشان قرار دهد.

به نوشته روزنامه «گاردین» به نقل از دو فرد مطلع، اکنون این کمیته در حال بررسی نقش کاخ سفید در دوره ترامپ برای ممانعت از تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری است.

اکنون تمرکز کمیته منتخب تحقیق درباره حمله به کنگره این احتمال را در نظر گرفته که ترامپ بر یک توطئه مجرمانه در کاخ سفید تشرف داشته و اسناد مرتبط در این زمینه از «مارک میدوز» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید و چند نفر دیگر به‌دست آمده است.

از سوی دیگر بایدن، امروز (چهارشنبه) با گذشت پنج روز از اولین سالگرد حمله مرگبار حامیان ترامپ به کنگره آمریکا اعلام کرد، آنها می‌خواستند کودتا کنند اما شکست خوردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما