شناسهٔ خبر: 51937486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یحیی سریع:

یمن در برابر متجاوزان کوتاه نخواهد آمد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که مبارزان یمنی در دفاع از مردم و کشور آماده هستند و در برابر تجاوز دشمن ایستادگی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: «به لطف خدا در روز‌های گذشته توانستیم به عناصر داعش و مزدوران امارات در استان شبوه خسارت‌های سنگینی وارد کنیم. به طوری که شمار کشته شدگان آن‌ها به بیش از ۵۱۵ تن از جمله شماری از فرماندهان رسید. در این عملیات همچنین بیش از ۸۵۰ نفر زخمی و بیش از ۲۰۰ نفر نیز مفقود شدند.»

یحیی سریع همچنین تاکید کرد که در زمینه خسارت‌های مادی، بیش از ۱۰۲ خودرو و تعدادی از راکت انداز‌های پیشرفته منهدم شد. به عناصر داعش و مزدوران اماراتی ده‌ها موشک شلیک شد. این حملات موشکی به مراکز تجمع مزدوران صورت گرفت و شمار زیادی کشته و زخمی به دنبال داشت.

او در انتها با اشاره به مقاومت رزمنده‌های یمنی گفت: «نیرو‌های قهرمان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جهاد، قهرمانی و فداکاری، حماسه آفرینی کرده و با عناصر داعش و مزدوران امارات مقابله می‌کنند. نیرو‌های مسلح یمن بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور و ملت و مقابله با تشدید حملات دشمنان تا تحقق پیروزی ایستادگی خواهند کرد. پیامد‌های حملات امارات گسترده خواهد بود و ابوظبی مسئول نتیجه تشدید حملات است.

روز گذشته نیز یحیی سریع از انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی مسلح «وینگ لونگ ۲» ساخت چین متعلق به نیروی هوایی امارات در حالی که در حریم هوایی منطقه عین استان شبوه در حال اقدام خصمانه بود، خبر داد.

 طی حدود هفت سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما