شناسهٔ خبر: 51930163 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انصارالله پیشروی نیرو‌های وابسته به ائتلاف در شبوه را کم اهمیت خواند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با تشریح عملیات مبارزان یمنی، پیشروی نیرو‌های وابسته به ائتلاف در استان شبوه را کم اهمیت دانست.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه الجزیره با کم اهمیت دانستن پیشروی نیرو‌های وابسته به ائتلاف در استان شبوه، گفت: امارات تلاش کرد از باتلاق جنگ علیه یمن خارج شود، اما اخیرا معامله‌ای بین سعودی‌ها و امارات صورت گرفت و بر اساس آن، سعودی‌ها کنترل همه استان‌های جنوبی یمن را به امارات واگذار کردند و در نتیجه امارات عملیات نظامی در یمن را به طور گسترده از سر گرفته و نیرو‌های مزدور بیشتری به شبوه با پوشش گسترده هوایی اعزام کرد. هر زمان که نیرو‌های متجاوز، قدرت شان را بر یک منطقه مشخص متمرکز می‌کنند، پیشروی به دست می‌آورند، اما بعدا موازنه به نفع یمن تغییر می‌کند و نیرو‌های متجاوز مجبور به عقب نشینی می‌شوند.

بنابر این گزارش البخیتی درباره تسلط ائتلاف بر شبوه توضیح داد: شهرستان عسیلان در کنترل ما قرار نداشت و توافق بین ما و قبیله اصلی در این شهر به دست آمده بود. هدف از ورود به دو شهر بیحان و عین هم دسترسی به استان مأرب بود؛ بنابراین این شهرها، هدف اصلی برای ما نبود، بلکه هدف تاکتیکی برای رسیدن به مأرب بود. به همین علت، نیرو‌های زیادی در این شهر‌ها حضور نداشتند و این شهر‌ها از خطوط دفاعی قوی برخوردار نبودند. امارات قصد داشت از یمن عقب نشینی کند و ما هم در مقابل، حملات به عمق خاک امارات را به حال تعلیق درآوردیم. با اینکه امارات همچنان در تجاوزگری علیه یمن دست داشت، ما این فرصت را به آن دادیم که با حفظ آبروی خود از یمن خارج شود. ما با درایت، عملیات نظامی در عمق خاک امارات را به حال تعلیق درآوردیم. ما به امارات توصیه می‌کنیم به رویکرد قبلی اش بازگردد، در غیر اینصورت ما حمله به عمق خاک امارات را از سر خواهیم گرفت. امارات در باتلاق جدیدی گرفتار شده است. سعودی‌ها به این نتیجه رسیده اند که نگهداری بخشی از خاک یمن، غیرممکن شده است.

پس از گذشت نزدیک به هفت سال از حمله ائتلاف سعودی به یمن پس از سرنگونی منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن چندی پیش، پایگاه العهد در گزارشی به آمار قربانیان این جنگ پرداخت و نوشت که طی حدود هفت سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

در این حملات ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگاه، ۳۱۲ نیروگاه تولید برق، ۵۵۸ شبکه مخابراتی، ۲۵۴۲ مخزن و ایستگاه آب، ۱۹۹۴ تاسیسات دولتی و ۵۷۴۹ راه و پل هدف قرار گرفته شده است.

در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندین شهر را از چنگ سعودی‌ها و مزدوران آن‌ها خارج کرده و در آخرین عملیات خود ۱۲۰۰ کیلومتر از استان الجوف را آزاد کرده و در انتظار آزادسازی کامل شهر راهبردی مأرب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما