شناسهٔ خبر: 51919641 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی مطرح کرد

لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب، برای حذف ارز ترجیحی

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی گفت: حذف ارز ترجیحی اجتناب ناپذیر است، اما برای این موضوع، باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در مراسم آغاز بکار ششمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان، افزود: چند طرح برای حذف ارز ترجیحی به وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد داده ایم؛ نخست اینکه ارز به صورت تدریجی حذف و قیمت‌ها به صورت پلکانی افزایش یابد تا هم تولیدکنندگان دچار شوک نشود و هم مصرف کنندگان متضرر نشوند.

وی گفت: طرح دیگر اینکه اگر قرار است به مردم یارانه پرداخت شود این یارانه به صورت کارت‌های اعتباری برای تامین مواد لبنی و پروتئینی باشد که طبق اطلاعاتی که به دست آورده ایم این مورد به تحقق نزدیک است که این موضوع باعث حفظ مصرف لبنیات و پروتئین و جلوگیری از حذف آن از سبد خانوار می‌شود.

اسدالله نژاد افزود: در این گذر اصلاح ساختار و بهبود تولید همچنین مکانیزاسیون مرغداری‌ها می‌تواند یاری رسان کاهش هزینه برای تولیدکنندگان باشد همچنین تولید مرغ سایز نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: اگر دان آماده تولید کارخانجات خوراک دام استاندارد اجباری داشته باشند می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و بیماری‌ها و پایداری تولید کمک رسان باشند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی افزود: بزرگترین تبلیغ برای استفاده از دان آماده تولید کارخانجات دام و طیور، کیفیت محصول است.

اسدالله نژاد گفت: استفاده از دان آماده با کیفیت به ازای هر قطعه مرغ هزار و ۹۰۰ تومان هزینه تولید را کاهش می‌دهد که امیدواریم در شرایط ارزی پیش رو، این موارد رعایت شود.

نظر شما