شناسهٔ خبر: 51901071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

میخاییل اولیانوف:

دیدار با «انریکه مورا» درباره راه‌های تسریع برچیدن تحریم‌ها بود

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی اعلام کرد که دیدار امروز وی با معاون «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «درباره راه‌های تسریع برچیدن تحریم‌های ضدایرانی بود».

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی امروز دوشنبه در پیامی توییتری از دیدار خود با معاون «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست برچیدن تحریم‌های ضدایرانی در شهر وین خبر داد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص نوشت: بحث‌های عمیقی را با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اروپایی پیرامون راه‌ها و ابزار‌های ممکن درخصوص تسریع روند مذاکرات هسته‌ای و برچیدن تحریم‌ها (علیه ایران) داشتم.

از سوی دیگر، در ادامه رایزنی‌های هیئت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با اعضای گروه ۱+۴ در دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم ها، عصر امروز دیداری با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با هیئت روسیه به ریاست «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در هتل کوبورگ برگزار شد.

وی دیروز نیز در واکنش به توییتی که در آن به نقل از «علی باقری» مذاکره کننده هسته‌ای ارشد ایران در وین گفته شده بود که اختلافات درباره تحریم‌ها در حال کاهش است، نوشت: ما هم همین ارزیابی را داریم. پیشرفت در حال انجام است؛ اما دستیابی به راه حل مورد نظر مستلزم زمان و تلاش بیشتری است.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگو‌های برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه دو هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و کماکان ادامه دارد.

نظر شما