شناسهٔ خبر: 51849630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸ دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان ها - ایرنا -وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که با توجه به اینکه سویه اومیکرون در کشور به سرعت در حال افزایش است ، باید هوشیار باشیم که خبرهای خوب کاهش آمار کرونا باعث عادی انگاری شیوه نامه های بهداشتی نشود.

صاحب‌خبر -

در حالیکه نقشه کرونایی کشور آبی است اما در روزهای اخیر شاهد تغییر رنگ چندین شهر به زرد و نارنجی هستیم که می‌تواند زنگ خطر جدی برای افزایش سرایت ویروس در سطح کشور باشد.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است شیوع گونه جدید ویروس کرونا با نام اومیکرون ناشی از مجموع عوامل مختلف از جمله قابلیت ویروس در اتصال به سلول و فرار از ایمنی، امکان تکثیر آن در دستگاه تنفس فوقانی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی است.

در همین حال محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن اشاره به کاهش آمار فوتی‌های مبتلایان به کرونا در کشور، تاکید کرد: اُمیکرون در کمین است و نگرانی‌ها همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به صفر رساندن آمار فوتی‌های کرونا در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۴۸ درصد رسیده که این آمار خوبی نیست.

وی آخرین آمار موارد مثبت شناسایی شده اُمیکرون در کشور تا تاریخ ۱۷ دی ماه را ۴۶۷ نفر اعلام کرد. آمار مبتلایان به اُمیکرون به تفکیک استان به شرح ذیل است:

آذربایجان شرقی ۴/آذربایجان غربی ۱/اصفهان ۳۸/البرز ۴/بوشهر ۹/تهران ۸۵/چهارمحال و بختیاری ۱/خراسان رضوی ۷۸/زنجان ۸/سیستان و بلوچستان ۱۰/فارس ۱۱/قم ۱۱/کردستان ۱/کرمان ۳/کرمانشاه ۱۲/گلستان ۲/مازندران ۳۶/مرکزی ۹/هرمزگان ۱۲۲/همدان ۲/یزد ۱۷/لرستان ۳.

۱۸ دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

هیچ کمبودی در تأمین واکسن‌های داخلی و وارداتی وجود ندارد

 رییس‌جمهور با بیان اینکه همچنان باید نسبت به رعایت اصول بهداشتی دقت و حساسیت وجود داشته باشد، گفت: هیچ کمبودی در زمینه تأمین واکسن‌های ساخت داخل و وارداتی وجود ندارد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران بخش بهداشت و سلامت کشور گفت: با وجود کاهش موارد بیماری و فوتی همه باید شیوه‌نامه‌ها و اصول بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا زنجیره سویه جدید بیماری کرونا نیز قطع شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی باید بیش از دیگران در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند، افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده در کشور هیچ کمبودی در زمینه واکسن، چه واکسن‌های ساخت داخل و چه واکسن‌های وارداتی وجود ندارد و از همه دعوت می‌کنم نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند تا به شکل مؤثرتری از سلامت جامعه صیانت کنیم.

آیت‌الله رئیسی از اقدامات انجام شده برای کنترل تردد از مرزهای کشور قدردانی کرد و اظهار داشت: از همه مسئولان مربوطه و از جمله استانداران می‌خواهم که همچنان با حساسیت از تردد در مرزهای کشور مراقبت کنند و به‌ویژه ورود افراد را به‌طور دقیق کنترل کنند تا با ورود افراد مبتلا به کرونا دچار مشکل نشویم.

رییس‌جمهور ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره محدودیت‌های وضع شده برای ورود اتباع برخی کشورهایی که سویه اومیکرون در آنها فراگیر شده به ایران، به وزارت کشور و قرارگاه مربوطه واگذار می‌شود تا حسب وضعیت نسبت به ادامه یا رفع این محدودیت‌ها تصمیم‌گیری‌های مقتضی انجام شود.

مصوبه ای برای بازگشایی مرز مهران ابلاغ نشده است

علی‌عباس شفیعی فرماندار مهران گفت: مرز مهران از چهارم دی ماه کماکان بسته بوده و از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور و ستاد استانی هیچ گونه ابلاغیه و مصوبه‌ای برای بازگشایی مرز ابلاغ نشده است.

وی اظهار داشت: با هدف کاهش آمار مبتلایان به کرونا و جلوگیری از ورود سویه جدید اومیکرون مرز مهران از چهارم دی ماه به روی زائران همچنان بسته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه چهارم دی ماه ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور، کماکان مرز مهران به روی زائران و گردشگران بسته و تاکنون از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور و ستاد استانی هیچ گونه ابلاغیه و مصوبه‌ای برای بازگشایی مرز ابلاغ نشده است.

شفیعی ادامه داد: اتباع خارجی که دارای شرایط خاص نظیر پزشکی دانشجویان اتباع خارجی در صورتی اجازه ورود به کشور را دارند که دارای تست پی. سی. آر و کارت واکسیناسیون باشند، افرادی که مشکل داشته باشند عودت داده می‌شوند.

۱۸ دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تازه ترین اخبار از وضعیت کرونایی استان‌ها 

براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امروز شنبه اعلام شد نقشه کرونای استان گیلان سراسر آبی شد. اکنون همه ١٧ شهرستان استان گیلان در رنگ بندی کرونایی آبی هستند و شهرستان رودبار که پیش از این در نقشه کرونایی در وضعیت زرد قرار داشت در نقشه امروز آبی شد.

طبق این ارزیابی شهرستان‌های املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش، رودسر و آستارا نیز که پیش از این در وضعیت آبی قرار داشتند در همان وضعیت باقی ماندند به این ترتیب تمام شهرستان های استان گیلان آبی شد.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان در زمان حاضر ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید- ١٩ در بیمارستان های استان بستری بوده، ۳۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و ۳۱ بیمار بدحال بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند.

گیلان طی یک ماه اخیر مبتلایان بیماری کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های گیلان نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته‌است.

در جزیره کیش با شناسایی بیمار مبتلا ، پای اومیکرون به جزیره کیش باز شد. هم اکنون در تمام شهرستان های استان هرمزگان مبتلایانی از این سویه شناسایی شده و جزیره کیش آخرین نقطه ای بود که در بین مبتلایان کرونای آن سویه اومیکرون مشاهده شد.

وضعیت چهار شاخص شیوع ویروس کرونا در هرمزگان طی هفته دوم دی (۱۱ تا ۱۷ دی ماه) به نسبت هفته قبل در این مدت میزان تست و غربالگری استان ۱۲ درصد و  شناسایی موارد مثبت ۱۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین در این مدت موارد بستری نیز ۳۵ درصد کاهش داشته اما یک مورد فوتی پس از حدود هشت روز وفقه رخ داد و امیدوار هستیم روند کاهشی به همراه روزهای بدون فوت دوباره در این استان تکرار شود.

در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۱۲ بیمار جدید، شمار کل بستری‌های کرونا در استان هرمزگان به ۶۵ نفر رسید. اکنون ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال چهار نفر از آن‌ها وخیم است.
 در ۲۴ ساعت گذشته فوتی براثر کرونا در هرمزگان ثبت نشد و جمع جانباختگان این ویروس در استان همان ۲ هزار و ۴۵۸ نفر است.

از کرمان خبر رسیده که اقدامات قرنطینه‌ای و غربالگری اطرافیان افراد شناسایی شده مبتلا به سویه اومیکرون در این استان انجام شده اما به طور قطع موارد مبتلایان بیشتر است و ضرورت دارد شهروندان مراقبت‌ها را افزایش دهند.

پس از آزمایش های انجام شده، چند بیمار مبتلا به سویه جدید اومیکرون در استان کرمان شناسایی شده اند. برخی بیماران مبتلا به اُمیکرون سابقه سفر به داخل و خارج از کشور و یک نفر نیز سابقه تماس با مسافران از استان های همجوار را داشته است. 

همچنین طی هفته‌های اخیر مورد فوتی و بستری در بیمارستان شهرستان شازند گزارش نشده است. از هفته گذشته میزان بیماران سرپایی حدود ۶ درصد افزایش یافته که با توجه به شیوع ویروس اُمیکرون انتظار می‌رود شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حساس باشند.

خبر دیگر اینکه با توجه به شیوع ویروس اومیکرون در استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد همچون بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و غیره زنگ خطر گسترش این ویروس در استان به صدا درآمده است.

 تاکنون موردی از ویروس  اومیکرون در استان مشخص نشده است. موارد مشکوک در خصوص ابتلای افراد به اومیکرون نیز برای بررسی به استان های مجاور فرستاده شده اما موردی گزارش نشده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۶ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۳۷ بیمار مبتلای قطعی و پنج بیمار نیز به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌ مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

 در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده و مجموع قربانیان این بیماری در استان همچنان هزار و ۴۳ نفر است.

تعداد موارد مثبت کرونا در استان در مجموع ۱۰۸ هزار و ۵۷۷ نفر ثبت شده است و بیشترین شیوع ویروس کرونا در استان مربوط به شهرستان های لنده، چرام و باشت است.

خبر خوب دیگر اینکه برای سومین روز متوالی بدون فوتی کرونا در استان همدان ثبت شد به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

با توجه به اینکه موارد جدیدی از سویه اُمیکرون در استان مشاهده شده است .آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون سه هزار و ۱۶۱ نفر است. همچنین با شناسایی ۱۰  بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۶۱ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۰ هزار و ۸۶ نفر رسید.

 از مازندران خبر رسیده که براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امروز شنبه اعلام شد نقشه کرونایی استان مازندران سراسر آبی شد. اکنون همه ۲۲شهرستان استان  مازندران  در رنگ بندی کرونایی آبی هستند . طبق این ارزیابی شهرستان رامسر که به عنوان تنها شهرستان مازندران  در نقشه کرونایی در وضعیت زرد قرار داشت در نقشه امروز آبی شد.

شهرستان  رامسر در تاریخ ۱۶ مهر ماه به عنوان آخرین شهرستان مازندران پس از پشت سر گذاشتن موج پنجم کرونا از رنگ نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده بود ولی در حال حاضر پس از گذشت سه ماه از وضعیت خطر متوسط کرونایی خارج و وارد وضعیت کم خطر کرونایی شد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۴۵ بیمار جدید به ۲۶۰ نفر رسید که از این تعداد ۶۹ بیمار بدحال  در بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند. در طی شبانه روز گذشته بیمار فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

روند شیوع اومیکرون در مازندران شتاب گرفته و یکی از دلایل عمده افزایش ابتلا به این ویروس خطرناک، عادی‌انگاری و کاهش چشمگیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

در استان یزد نیز تعداد مبتلایان به اومیکرون افزایش یافته و اکنون مواردی از این ویروس در شهرستان‌های بافق، تفت ، یزد ، اردکان و اشکذر شناسایی و به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

 شهرستانهای  ابرکوه ، مهریز و بافق در وضعیت زرد و بقیه شهرستانها آبی هستند. ۱۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر به دلیل و خامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

در خراسان رضوی بر اساس آخرین گزارش نرم‌ افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون ۲ شهرستان بردسکن و خلیل آباد خراسان رضوی در وضعیت زرد و ۳۱ شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی قرار دارند.

پیش از این از میان ۳۳  شهرستان خراسان رضوی، فقط بردسکن در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار داشتند که شهرستان خلیل‌آباد این استان نیز از وضعیت آبی به زرد تغییر یافته است.
شهرستان مشهد نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد. بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور در ۱۸ دی هیچ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار ندارد، جاجرم تنها شهرستان کشور در وضعیت نارنجی است و تعداد شهرستان‌های زرد کاهش یافته است.

در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند. در حال حاضر روزانه ۱۳۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

در استان البرز هم ۳۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند. ۸۰هزارو ۶۸۸ نفر از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مراکز درمانی استان البرز بستری شده‌اند. ۱۴۳ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کووید ۱۹ در استان البرز به ثبت نرسیده است، بیان داشت:  کووید ۱۹ تاکنون  ۶ هزارو ۴۹۲ فوتی در البرز داشته است.

از سویی دیگر در لرستان یک شهروند این استان در شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۶۸۲ نفر رسید. ۱۰۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.  ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان نیز به ۱۹۷ هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

 براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جاجرم خراسان شمالی با تغییر رنگ به وضعیت نارنجی کرونایی به عنوان تنها شهرستان پرخطر کرونایی کشور اعلام شد.

هم اینک از هشت شهرستان استانٰ خراسان شمالی، ۴ شهرستان در وضعیت زردٰ، سه شهرستان در وضعیت آبی و یک شهرستان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

 شهرستان جاجرم که در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت به وضعیت نارنجی و شهرستان های شیروان، فاروج، گرمه که پیش از این در رنگبندی آبی قرار داشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

همچنین شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.شهرستان اسفراین نیز بدون تغییر رنگ کرونایی همچنان در وضعیت خطر متوسط کرونایی یا زرد قرار داد.

در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن ۱۰ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس تاکنون در استان به ۱۳۴ هزار و ۱۷۶نفر رسیده است. در شبانه‌روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وضعیت خوب کرونایی همچنان در استان خوزستان ادامه دارد به گونه ای که در شبانه روز گذشته فقط ۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری شده همچنین ۱۴ بیمار سرپایی شناسایی شدند.

مراجعان بیماران کرونایی به مراکز جامع خدمات سلامت، منتخب بهداشتی و همینطور اورژانس های بیمارستانی به شدت کاهش یافته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

خبر دیگری از آذربایجان غربی اینکه فوتی های ناشی از کرونا در استان طی ۴۸ ساعت گذشته، پس از حدود ۱۰ ماه به صفر رسید . با توجه به این امر، تعداد فوتی های کرونا در استان در رقم هفت هزار و ۲۴۴ نفر باقی ماند. طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

تاکنون هفت هزار و ۲۴۴ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد کل فوتی های کشور را شامل می شود.

در ادامه روند کاهشی شیوع کووید.۱۹، شمار مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته به ۹۲ نفر کاهش یافت .

این میزان بستری همزمان مبتلایان کرونا، ۸۰۵ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در استان اردبیل است. شمار مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته را ۲۱ نفر بوده که این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا، ۱۶۸ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است. با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۶۱۹ نفر رسید.

همچنین شهرستان‌های هرسین و کنگاور در استان کرمانشاه از ۱۸ دی ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند. شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، ثلاث باباجانی، صحنه، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب هم براساس این رنگ‌بندی از امروز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

کرمانشاه برای سومین روز است که فوتی بر اثر کرونا نداشته و مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است.

در ایلام مورد فوتی ناشی از کرونا شبانه روز گذشته ثبت نشده و ایلام سیزدهمین روز بدون فوتی در استان را پشت سر گذاشت، مجموع فوتی ها تا این لحظه یک هزار و ۱۷۴ نفر است.

 ۱۱ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۲۸ نفر است.

۱۸ دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تداوم واکسیناسیون عمومی در کشور 

تا کنون ۶۰ میلیون و ۶۶ هزار و ۲۵ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ نفر دُز دوم و ۹ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۵۵۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۱۹ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۴۵۱ هزار و ۷۹۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

خبر دیگر اینکه در خراسان جنوبی تاکنون ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان که جامعه هدف واکسیناسیون هستند، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تاکنون یک میلیون و ۱۳۶ هزار دُز واکسن کرونا به جامعه هدف استان تزریق شده که از این تعداد ۵۵۷ هزار و ۲۶ نفر دز اول، ۴۹۵ هزار و ۱۵۲ دز اول، ۴۹۵ هزار و ۱۵۲ دز دوم و ۸۳ هزارو ۹۰۰ نفر دز سوم را دریافت کرده‌اند.  

در شهرستان دهلران طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون ۸۴ درصد جامعه هدف در این شهرستان دز اول واکسن کرونا تزریق کردند. از ۵۴ هزار نفر جامعه هدف واکسیناسیون شهرستان ۴۵ هزار و ۵۴۳ نفر دز اول یعنی ۸۴ درصد جامعه هدف واکسن تزریق کردند. ۳۹ هزار و ۹۵۹ نفر معادل ۷۴ درصد جامعه هدف نیز دز اول، ۴۹۵ هزار و ۱۵۲ دز دوم و ۸۳ هزارو ۹۰۰ نفر دز سوم را دریافت کرده‌اند. 

از سویی دیگر در شهرستان شازند ۲۰۵ هزار دُز واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون تاکنون در سطح این شهرستان تزریق شده است. در مجموع ۹۷ هزار نفر معادل ۹۶ درصد نوبت نخست، ۸۷ هزار نفر معادل ۸۶ درصد نوبت دوم و ۲۱ هزار نفر معادل ۲۲ درصد از جامعه هدف شهرستان شازند، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
همچنین ۱۰ هزار دانش آموز شازندی معادل ۹۵ درصد نوبت نخست واکسن کرونا و هشت هزار و ۲۰۰ نفر معادل ۸۳ درصد این گروه هدف، نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
 در استان هرمزگان در مجموع ۲ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۷۶۹ دُز واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد ۲۲۹ هزار و ۷۴۵ نفر دُز سوم را دریافت کرده اند.

 همچنین برای یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۲۶۵ نفر هرمزگانی در نوبت اول و یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۷۵۹نفر در نوبت دوم واکسن تزریق شده است. 

از همدان هم خبر رسیده که بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار دُز مربوط به مرحله نخست، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز مربوط به نوبت دوم و ۲۰۲ هزار دُز در نوبت سوم دریافت شده است. در بین دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۲.۶ درصد نوبت اول، ۷۴،۶ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

در استان مرکزی تاکنون یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند که این رقم، ۹۲ درصد از جمعیت هدف است.  یک میلیون و ۱۳ هزار و ۵۰۸ نفر، هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند که این رقم ۸۳ درصد از جمعیت هدف استان مرکزی است.  ۲۲۶ هزار و ۲۱ نفر از جامعه هدف استان مرکزی معادل ۱۷ درصد نیز تاکنون نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

تاکنون یک میلیون و ۷۵ هزار دُز واکسن در استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده که استان در زمینه تزریق واکسن کرونا در بین تمام استان های شکور رتبه سوم را کسب کرده است

در خوزستان ۸۳.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک دُز، ۶۷.۸ درصد ۲ دُز و ۱۲.۱ درصد سه نوبت واکسن را تزریق کرده اند.

در اردبیل هم ۹۰۹ هزار و ۹۸۳ دُز واکسن نوبت اول و ۷۹۲ هزار و ۱۶۰ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.  اکنون برای ۱۲۲ هزار و ۹۸۳ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در این استان، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

گزارش های کرونایی استان ها 

تغییر رنگ شهرها و لزوم جدی گرفتن تزریق واکسن کرونا از سوی مردم

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور/ فوت  ۲۶ هموطن دیگر 

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند این درحالیست کهپس از ۶۱۴ روز، آمار شناسایی روزانه بیماران کرونایی سه رقمی شد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، از دیروز(جمعه) تا امروز  شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۸ نفر از آنها بستری شدند.

پس از ۶۱۴ روز، آمار شناسایی روزانه بیماران کرونایی، سه رقمی شد. آخرین بار ۱۴ اردیبهشت سال گذشته، موارد جدید کرونا در کشور سه رقمی و ۹۷۶ نفر بود. 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۹۲۵ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۴۷ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته در ۱۵ استان کشور، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و در ۱۲ استان نیز فقط یک مورد فوت، گزارش شده است. 

تا کنون ۶ میلیون ۵۰ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین یک هزار و ۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما