شناسهٔ خبر: 51783755 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

القدس العربی بررسی کرد؛

سال ۲۰۲۲ میلادی سال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

یک رسانه عرب زبان نوشت: سوریه هرچند به صورت تدریجی به اتحادیه عرب بازخواهد گشت و به مرور زمان مسیر طبیعی را در این اتحادیه طی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، القدس العربی در مقاله‌ای به قلم «توفیق رباحی» روزنامه نگار الجزایری نوشت: به احتمال فراوان سال ۲۰۲۲ میلادی سال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خواهد بود.

این روزنامه نگار الجزایری در ادامه می‌نویسد: سوریه هرچند به صورت تدریجی به اتحادیه عرب بازخواهد گشت و به مرور زمان مسیر طبیعی را در این اتحادیه طی خواهد کرد.

وی افزود: هنگامی که ماه گذشته روزنامه نگاران الجزایری از عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور درباره اجلاس آتی اتحادیه عرب در الجزایر و احتمال حضور سوریه در آن پرسیدند، او بی هیچ تردیدی گفت: احتمالاً شرکت خواهد کرد زیرا این اجلاس فرصتی برای کنار هم بودن است در حالی که الجزایر کشور تفرقه نیست.

رباحی در ادامه نوشت: در زبان ریاست جمهوری و دیپلماسی، عبارت‌هایی نظیر «احتمالا»، «کنار هم بودن» و «ما کشور تفرقه نیستیم» به معنای آن است که الجزایر مانعی از حضور سوریه در نشست قریب الوقوع نمی بیند و برای این منظور تلاش خواهد کرد.

القدس العربی آورده است: الجزایر از ابتدا هم حامی انزوای نظام سوریه و تعلیق عضویت آن در اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ نبوده است و اقداماتی از قبیل اخراج سفیر یا کاهش سطح روابط دیپلماتیک با دمشق انجام نداده است. رویکرد محافل رسانه‌ای الجزایری حمایت از دمشق بوده است و آنچه علیه سوریه رخ داده را توطئه توصیف کردند.

رباحی در مقاله خود می‌نویسد: تمایل به دمشق محدود به الجزایر نمی‌شود و برخی کشورهای عربی دیگر ازجمله سلطان نشین عمان و امارات، اردن، مصر و بحرین هم در این راستا گام برداشته اند و برخی کشورهای دیگر هم در سکوت کامل در مسیر حرکت می‌کنند. این زمانی کامل خواهد شد که عربستان هم به این روند ملحق شود که این زمان بر است. به نظر شرایط برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مهیاست و دیدن سوریه در نشست سران عرب در الجزایر مایه تعجب و شگفتی نخواهد بود.

نظر شما