شناسهٔ خبر: 51750802 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

فیلم تکان‌دهنده از جادوگری در فوتبال ایران

طرفداری

صاحب‌خبر -
گروه فیلم: بازار جادو و خرافات در فوتبال ایران هر روز ما را شگفت زده تر از قبل می کند. هنوز یک روز از گزارش رسانه طرفداری با عنوان برای جادوگر کرج رقیب گردن کلفت پیدا شد؛ پیرمردی در ایذه، کلاهبرداری در شمال! نگذشته که ویدیوهایی از جادوگر ایذه ای به دست ما رسیده است.
 
یک مجری رادیو و تلویزیون به نام امیرحسین بابازاده در ارتباط با جادوگر ایذه ای، خود را نماینده یک باشگاه لیگ برتری معرفی کرده است. بابازاده از کسی که مدعی جادوگری و قدرت ماورایی است می خواهد قدرتش را اثبات کند. آن شخص در پاسخ چند فیلم برای این خبرنگار ارسال می کند. ویدیوهایی که در اینستاگرام امیرحسین بابازاده منتشر شده و یک ویدیو هم برای انتشار در اختیار رسانه طرفداری قرار گرفته است.

در این ویدیوها از خون آفتاب پرست می بینیم تا عروسک خط خطی شده و نوشته ها و اعداد عجیب و غریب؛ اما ویدیویی که در ادامه تماشا می کنید: جادوگر مدعی است با به زبان آوردن برخی عبارات عربی مار را از سطل ماست بیرون می کشد! عباراتی که از زبان شخص حاضر در فیلم بیرون می آید عربی است:
.....
واقعا این فوتبال به کجا می رود؟ هر روز یک مسخره بازی جدید! شما را به خدا قسم تمامش کنید. این کارها چه از منظر دین و مذهب و چه از نظر علم کاملا تقبیح شده است. این وسط کار حرفه ای چه می شود؟ دانش روز فوتبال چه می شود؟ جای برنامه ریزی، کار فنی و مدیریت در فوتبال ما کجاست؟ جای سخت افزار و امکانات روز کجاست؟

البته آن روزها که فریاد می زدیم جلوی نفوذ امثال الف الف در فدراسیون فوتبال را بگیرید، فکر این روزها را می کردیم. وقتی فدراسیون از ترس بدبیاری ارتباط با جادوگر را تکذیب نمی کند و در کمال تعجب، وقیحانه می گوید هرکس نفسش حق است بیاید و برای این فوتبال دعا کند، انتهایش همین می شود.

فدراسیون که تکلیفش مشخص است. اصلا به آنها امیدی نیست. اما آقایان مربیان لیگ برتری، واقعا زشت است، به خدا که زشت است! شما از خانواده فوتبال هستید، استخوان خرد کرده فوتبال هستید، با سراغ جادوگر رفتن، با امید به جادوگر بستن به تمام سالهایی که در فوتبال زحمت کشیده اید، فحش می دهید! مربیان بسیاری داریم که دنبال یادگیری دانش روز فوتبال هستند و شبانه روز برای ارتقای قابلیت های فنی خود تلاش می کنند. اگر به خودتان رحم نمی کنید، لااقل به آبروی این مربیان رحم کنید و چوب حراج به اعتبار صنف خود و مربیانی که شریف کار می کنند، نزنید. حالا می فهمم چرا یک مربی جوان لیگ برتری می گفت:

از دست دادن با برخی همکاران خودم می ترسم!با احترام مربیان شریف ایرانی، این اندک مربیانی که سراغ جادوگر می روند و حرف های یک مشت کلاهبردار را باور می کنند، باید از جامعه مربیان طرد شوند.اگر سالهای قبل یک تیم و یک مربی و یک بازیکن سراغ خرافات می رفت، حالا متولی فوتبال که فدراسیون باشد در پی خوبان عالم است. حالا چند تیم و مربی با خوبان جنوب و شمال کار می کنند. حالا حتی مربی ای که اعتقاد به این کارها ندارد به ناچار دنبال باطل السحر می گردد تا در مستطیل سبز از ماورا ضربه نبیند!

با این فوتبال چه می کنید؟ فوتبالی و غیرفوتبالی تیشه را برداشته و به ریشه این فوتبال بخت برگشته می زنند.
گرایش به جادو، رمالی و خرافه کار را به جایی رسانده که یکسری کلاهبردار هم مدعی قدرت های ماورایی شده اند و مربیان سست ایمان و ضعیف النفس را تیغ می زنند. نمی دانیم این شخص که برای امیرحسین بابازاده فیلم فرستاده یکی از کلاهبرداران مدعی جادو و رمالی است یا مثل امیر اسکندری واقعا با رمل و اسطرلاب سر و کار دارد اما هرچه هست خوب می دانیم فوتبال جای این افراد نیست. آیا اراده ای برای بیرون راندن این افراد از فوتبال وجود دارد؟

در متن اولیه نوشته بودیم که این شخص در فیلم می گوید یا ایها المار اما یکی از کاربران طرفداری به نام مرد خدا که به زبان عربی تسلط دارد، صحبت های این شخص را برای ما تجربه کرد. کامنت این کاربر را می خوانید:
- درود خداوند بر تو
- او از خاندان سلیمان (از نسل یا تبار سلیمان)
- از من فراتر نرو (به جن یا هرچیز دیگری که احضارش کرده است می گوید هم سطح من بمان و زیر دستم مطیع باش)
- مسلمان شده سمت من بیایید (یا منظورش این است که تسلیم من شوید یا اینکه به آن جن یا جنیان می کوید مسلمان شوید سپس به سمت من بیایید، اگر اینطور باشد پس جن هایی که احضار کرده مسلمان نیستند و یهودی هستند)
- و بنام خداوند بخشنده بخشایش گر
- شمارو قسم می دهم ای مان! (مان، طایفه ای از جنیان هستند که آنها را به ورد بعدی قسم می دهد)
- بنام خداوند بخشنده بخشایشگر! درود خدا بر تو! حاضر شو حاضر شو! (با توجه به اینکه می گوید احضرِ، مخاطبش مار است چون مار مونث است و احضرِ برای مونث بکار می رود!)
- دوباره خطاب به مار: حاضر شو حاضر شو، او از خاندان سلیمان است.
- و بر من فائق نشوید و مسلمان شده به سمت من بیایید و به نام خداوند بخشنده بخشایشگر!

نظر شما