شناسهٔ خبر: 51731189 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رعایت دستورالعمل های بهداشتی موثرین شیوه مقابله با کرونای امیکرون است

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن اشاره به سرعت سرایت بالای سویه ی جدید ویروس کرونا گفت: بدون همکاری عمومی و مداخلات قاطعانه و موثر پیشگیری از انتشار این ویروس چالش برانگیر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مراغه، دکتر اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: مطابق بررسی های صورت گرفته سرعت انتشار سویه ی امیکرون چندین برابر نوع دلتا است بنابریان اقدامات پیشگیری از قبیل تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از الزامات است که باید تک تک همشهریان عزیز و مسئولان مدنظر داشته باشند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه افرادی که مبتلا به نوع دلتا کرونا شده اند در مقابل این ویروس مصون نیستند و تصور اینکه به خاطر ابتلای قبلی شاید یکبار دیگر به نوع امیکرون مبتلا نشوند درست نیست.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: حضور در فضای بسته همراه با ازدحام جمعیت از جمله ناوگان حمل و نقل شهری مانند اتوبوس، برگزاری مراسم و دورهمی ها، برگزاری کلاس های حضوری و کاهش استفاده از ماسک می تواند سبب تسریع در انتشار این نوع از ویروس کرونا باشد.
 
دکتر تنومند ضمن اشاره به صحبت های مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: همشهریان نباید در خصوص این سویه ساده انگاری داشته باشند و آن را یک سویه خفیف در نظر بگیرند چرا که سرعت انتشار ان بسیار بالا است و می تواند سیستم بهداشتی و درمانی را دچار چالش کند.
 
وی افزود: همانطور که گفته شده است هیچ واکسن جایگزینی برای استفاده از ماسک وجود ندارد و بهترین شیوه برای مقابله با این سویه تهویه هوا در فضاهای بسته، شست وشوی دستها، رعایت فاصله اجتماعی همراه با استفاده از ماسک می باشد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن اشاره به آمادگی سیستم بهداشت و درمان شهرستان مراغه گفت: همکاران ما در واحدهای بهداشتی و درمانی از آمادگی کامل برخوردار هستند اما واقعیت این است که بهترین شیوه برای گذر از احتمال شیوع این سویه پیشگیری از طریق رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
 
وی ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان شهرستان از زیرساخت های لازم برخوردار است اما ظرفیت آن نامحدود نیست و بنابراین از همشهریان عزیز انتظار داریم با رعایت دستورالعمل ها برای مقابله با موج احتمالی همکار و یاریگر ما باشند.
 

نظر شما