شناسهٔ خبر: 51724152 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تحلیل جالب کاپیتان سابق سرخپوشان از پیروزی دراراک

برد پرسپولیس مقابل سپاهان ۹ امتیازی بود!/ همه می‌خواهند پرسپولیس را پایین بکشند

پرسپولیس موفق شد یکی از قوی ترین رقیبان خود را در هفته دوازدهم لیگ برتر با نتیجه یک برصفر پشت سربگذارد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

محسن بنگر کاپیتان سابق پرسپولیس که حدود ۸ سالی هم سابقه بازی در سپاهان اصفهان را دارد، تحلیل جالبی از دیدار اخیر دو تیم انجام داد. گفت و گوی خبرورزشی با بنگر را بخوانید تا خودتان متوجه تحلیل او شوید؛

بازی سپاهان و پرسپولیس را دیدید؟

بله، دیدم. شاید اگر بازی در زمین بهتری انجام می شد زیباتر از این هم می شد اما در مجموع مسابقه فیزیکی و جانداری بود.

بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟

همه بازیکنان زحمت خود را کشیدند. البته کمال کامیابی نیا با توجه به پُست بازی اش در هافبک دفاعی گل ارزشمندی هم زد و این قابل تقدیر است.

به نظرشما این پیروزی چقدر می تواند به پرسپولیس کمک کند؟ خیلی ها از این مسابقه به عنوان بازی ۶ امتیازی یاد می کنند!

من می گویم این بازی ۹ امتیازی بود!

۹ امتیازی؟!

برای تیم پرسپولیس بله! ببینید ۳ امتیاز خود پرسپولیس گرفت و درکورس مدعیان بالای جدولی در رده دوم جایگاهش را تثبیت کرد. پرسپولیس اجازه نداد سپاهان ۳ امتیاز بگیرد که رقیب مستقیم این تیم است. همچنین ۳ امتیاز هم باید بابت شکسته شدن طلسم ورزشگاه اراک می توان گفت پرسپولیس گرفت. ۲ سالی می شود پرسپولیس در این شهر و ورزشگاه می بازد و شاید یک ذهنیت منفی در این رابطه برای بچه های پرسپولیس به وجود آمده بود که حالا پاک شد!

به نظر شما بازی در زمین بی طرف کار درستی است؟

من در این رابطه تصمیم گیرنده نیستم اما به عنوان یک فوتبالی خیلی موافق آن نیستم. قشنگی مسابقات فوتبال به این است که سپاهان در اصفهان میزبان باشد و پرسپولیس در تهران و بردن چنین مسابقه بزرگی به زمین بی طرف جالب نیست. ما خودمان عربستان سعودی و کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خاطر بردن بازی نمایندگان این کشور با ایران در زمین بی طرف نقد می کنیم. بنابراین نباید چنین اشتباهی را خودمان مرتکب شویم.

به عنوان کسی که ۸ سال در سپاهان توپ زدی و بارها با این تیم قهرمان ایران شدید، فکر می کنید چرا این تیم با امکانات نمی تواند افتخارات گذشته خود را تکرار کند؟

ببینید هیچ چیزی یک شبه حاصل نمی شود. باید مجموعه سپاهان به محرم نویدکیا اعتماد کامل کند. محرم همبازی من و کاپیتان سپاهان بوده و بهتر از هرکسی به مشکلات واقف است. وقتی هم که شما چند سال قهرمان نشوید خواه نا خواه یکسری استرس و فشارهای کاذب به وجود می آید. من فکر می کنم اگر سپاهان این فشارها را کم کرده و درآرامش کارش را دنبال کند با نویدکیا موفق می شود.

و پرسپولیس؟ آیا تیم یحیی گل محمدی می تواند ششمین قهرمانی متوالی خود را بدست بیاورد؟

پرسپولیس اول فصل چند بازیکن کلیدی خود مثل نوراللهی، کنعانی زادگان و مغانلو را از دست داد. نفرات جدیدی به تیم اضافه شدند که نیاز به زمان داشتند. الان شما می بینید برخی از این نفرات جدید مثل علی نعمتی چقدر هماهنگ تر شده و بهتر بازی می کنند. البته به نظر می رسد کار پرسپولیس امسال برای قهرمانی سخت تر باشد.

چرا؟

شما وقتی ۵ بار قهرمان ایران می شوید طبعا کاربرای قهرمانی ششم سخت و دشوار می شود. سایر تیم ها می خواهند به هر شکل ممکن پرسپولیس را پایین بکشند و همه جلوی پرسپولیس انگیزه دارند. هرچند درحال حاضر پرسپولیس کادرفنی و بازیکنان با تجربه ای دارد که به خوبی می توانند کار را جلو ببرند.

مهم ترین ویژگی این پرسپولیس چیست؟

اعتماد به نفس لازم پس از قهرمانی های متوالی که به آن "شخصیت قهرمانی" هم می گویند. پرسپولیس یک تیم با شخصیت قهرمانی است و این به عقیده من مهم ترین ویژگی و خاصیت این تیم است.

و مهم ترین مشکل این تیم؟

به نظرم بلاتکلیفی مدیریتی شاید مهم ترین مشکل باشد. وزارت ورزش اگر به مجید صدری اعتماد دارد باید حکم مدیرعاملی او را صادر کند و این وضعیت جالب نیست. پرسپولیس یک باشگاه معمولی نیست و میلیون ها هوادار دارد. انتظار می رود توجه بیشتری به پرسپولیس شود و این انتظار بی جایی نیست.

نظر شما