شناسهٔ خبر: 51717416 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

هنر مهمترین شاخص و ابزار انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

تهران-ایرنا- رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر ضرورت تبیین فرهنگ دفاعی دوران دفاع مقدس برای نسل جوان، گفت: مهمترین ابزار و شاخص برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس در واقع زبان نافذ و گویای هنر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمد حسنی» روز شنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره میثاق افزود: نیروی هوایی ارتش سرشار از بزرگ مردانی است که همه به نوبه خود قهرمان ملی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف دشمن از شروع جنگ گفت: جنگ  تحمیلی با هدف انهدام نظام اسلامی آغاز شد و دشمن در این رابطه نخست ادعای مرزی داشت و بعد از اینکه اشغالگری به کامش شیرین آمد، اعلام کرد، جنگ به پایان نخواهد رسید مگر اینکه جمهوری اسلامی به کلی از بین برود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به نقش آفرینی خلبانان نیروی هوایی در مقابله با دشمن بعثی گفت: دشمن به خاطر تلاش‌ها و ایثارگری‌های قهرمانان از خود گذشته به خواسته‌اش نرسید. اگر نبودند مردان بزرگی چون بابایی‌ها، فکوری‌ها و ذوالفقاری‌ها که دل به دریای خطر زدند و از کشور مردم و میهن دفاع کردند، صدامیان می‌توانستند به اهداف شوم خود برسند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی همواره در نوک پیکان دفاع از کشور حضور داشته است، افزود: نیروی هوایی در جنگ تحمیلی در کنار سایر نیروها و ملت بزرگ ایران هویت ملی و اقتدار خود را حفظ و به رخ دنیا کشید.

وی گفت: ما جنگ طلب نیستیم، اما اگر دشمن جنگی را علیه ما آغاز کند؛ نیروهای مسلح ما که پرورش یافته مکتب عاشورا هستند، حسین گونه عمل می کنند.

حجت الاسلام محمد حسنی خاطرنشان کرد: امروز دفاع مقدس یک به عنوان یک فرهنگ و مکتب متعالی دفاعی محسوب می‌شود و این تفکر و فرهنگ ناب دفاع مقدس کشور سوریه را از توطئه تکفیری‌ها نجات داد.

وی تصریح کرد: ملتی که در برابر متجاوز قهرمانانه جنگیده باشد، اما نتواند فرهنگ دفاع را به نسل‌های بعدی منتقل کند و گذشته افتخارآمیز خود را زنده نگهدارد، محکوم به مرگ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان گفت: برای این کار نیاز به بهره‌گیری از فرهنگ و شاخص‌های فرهنگی است که مهمترین شاخص و در واقع زبان نافذ و گویایی عرصه فرهنگ استفاده از زبان هنر است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به اینکه ارتش حتی در زمان بیماری کرونا هم دست از فعالیت‌های فرهنگی نکشیده است افزود: ارتش ۱۳۴ مورد تئاتر در حوزه‌های مختلف بر روی صحنه برده که ۳۰ مورد آن به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

همچنین در این مراسم امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: دشمن برای مبارزه با احیای هویت اسلامی با ابزارامپراطوری رسانه‌ای و فضای مجازی به لشکر کشی سیاسی و فرهنگی و یارگیری اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از نسل جوان در برابر این جنگ رسانه‌ای و فرهنگی دشمن محافظت کنیم، ادامه داد: باید برای غنی سازی اوقات فراغت و بسط و گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی چاره‌اندیشی شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در نهاجا گفت: راز موفقیت در عرصه فرهنگی و ایستادگی دربرابر تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمن، عدم اکتفا به وضع مطلوب و حرکت در مسیر رشد و تقویت و بستر سازی برای مشارکت حداکثری در این عرصه است.

نظر شما