شناسهٔ خبر: 51716688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد؛

ضرورت تبیین فرهنگ دفاعی دوران دفاع مقدس برای نسل جوان

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ دفاعی دوران دفاع مقدس برای نسل جوان، گفت: ملتی که در برابر متجاوز قهرمانانه جنگیده باشد، اما نتواند فرهنگ دفاع را به نسل‌های بعدی منتقل کند و گذشته افتخارآمیز خود را زنده نگهدارد، محکوم به مرگ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمد حسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (شنبه) در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره میثاق اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش سرشار از بزرگ مردان بی‌شمار است که همه به نوبه خود قهرمان ملی محسوب می‌شوند.

وی افزود: جنگ با هدف انهدام نظام اسلامی آغاز شد و دشمن در این رابطه نخست ادعای مرزی داشت و بعد از اینکه اشغال به کامش شیرین آمد اعلام کرد، جنگ به پایان نخواهد رسید، مگر اینکه جمهوری اسلامی به کلی از بین برود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به نقش آفرینی خلبانان نیروی هوایی در مقابله با دشمن بعثی گفت: دشمن به خاطر وجود قهرمانان از خود گذشته به خواسته‌اش نرسید و اگر نبودند مردان بزرگی چون بابایی‌ها، فکوری‌ها و ذوالفقاری‌ها که دل به دریای خطر زدند و از کشور مردم و میهن دفاع کردند، قطعا صدامیان می‌توانستند به اهداف شوم خود در این سرزمین برسند.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی در نوک پیکان دفاع از کشور همواره حضور داشته است، افزود: نیروی هوایی در جنگ تحمیلی در کنار سایر نیروها و ملت بزرگ ایران هویت ملی و اقتدار خود را حفظ و به رخ دنیا کشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: ما جنگ طلب نیستیم، اما اگر دشمن جنگی را علیه ما آغاز کند؛ نیروهای مسلح ما که پرورش یافته مکتب عاشورا هستند حسین گونه عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دفاع مقدس به‌عنوان یک فرهنگ و مکتب متعالی دفاعی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:  همین تفکر و فرهنگ ناب دفاع مقدس کشور سوریه را از توطئه تکفیری‌ها نجات داد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: ملتی که در برابر متجاوز قهرمانانه جنگیده باشد، اما نتواند فرهنگ دفاع را به نسل‌های بعدی منتقل کند و گذشته افتخارآمیز خود را زنده نگهدارد، محکوم به مرگ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. 

وی با تاکید بر اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان گفت: برای اینکار نیاز به بهره‌گیری از فرهنگ و شاخص‌های فرهنگی است که مهم‌ترین شاخص و در واقع زبان نافذ و گویایی عرصه فرهنگ استفاده از زبان هنر است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به اینکه ارتش حتی در زمان بیماری کرونا هم دست از فعالیت‌های فرهنگی نکشیده است، افزود: ارتش ۱۳۴ مورد تاتر در حوزه های مختلف بر روی صحنه برده که ۳۰ مورد آن به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما