شناسهٔ خبر: 51715764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

کدام دانشگاه‌ها حضوری می شوند؟ / امتحان دانشجویان امیرکبیر حضوری است

باتوجه‌به نزدیک شدن به دوران آغاز امتحانات، شاید این پرسش که امتحانات پایان ترم کدام دانشگاه‌ها حضوری است، یکی از سوالات دانشجویان است. در این گزارش به بررسی وضعیت حضوری یا غیرحضوری بودن امتحانات در دانشگاه‌های تهران پرداخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، از زمان شیوع کرونا در کشور، تقریبا غالب دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری به فعالیت خود ادامه داده‌اند؛ اما چند ماهی است که واکسیناسیون در کشور گسترش یافته و درصد قابل توجهی از شهروندان واکسینه شده‌اند؛ بنابراین زمزمه‌هایی از حضوری شدن دانشگاه‌ها برای امتحانات به گوش می‌رسد؛ اما آیا همه دانشگاه‌ها برای امتحانات حضوری می‌شوند؟ در ادامه دانشگاه‌های تهران را یک‌به‌یک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه‌هایی است که گفته می‌شود احتمالا امتحانات آن به شیوه غیرحضوری باشد و دانشجویان مانند گذشته به صورت مجازی در امتحانات شرکت کنند.

دانشگاه امیرکبیر، اعلام کرد که احتمالا امتحاناتش به صورت حضوری برگزار شود. دانشگاه شهید بهشتی از دانشگاه‌هایی است که امتحانات پایان ترم را برای تمام مقاطع غیرحضوری برگزار خواهد کرد.

شیوه برگزاری امتحانات در دانشگاه علامه متفاوت است. در این دانشگاه، دانشجویان دکتری حضوری امتحان می‌دهند و امتحانات باقی دانشجویان به‌صورت مجازی خواهد بود.

همچنین دانشگاه تهران هم امتحانات همه مقاطع خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد. دانشجویان دانشگاه آزاد نیز در مقطع کارشناسی و کاردانی به صورت مجازی و در مقاطع ارشد و دکتری به صورت مجازی امتحان خواهند داد. امتحانات در دانشگاه الزهرا نیز به همین منوال برگزار خواهد شد.

دانشگاه خواجه‌نصیر در مقطع کارشناسی به‌صورت مجازی امتحانات را برگزار می‌کند؛ اما در مقاطع تکمیلی مشخص نیست امتحانات به چه شکلی برگزار شود. همچنین در دانشگاه علم و صنعت و تربیت‌مدرس، شیوه برگزاری امتحانات مشخص نیست.

نظر شما