شناسهٔ خبر: 51700630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادارت به کشورهای همسایه

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش و بهبود روابط بین‌المللی ایران گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.

صاحب‌خبر -
  •  همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند

به گزارش اقتصاد آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رییسی  در دیدار با آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید در قم، با اشاره به تلاش دولت برای کاهش مشکلات معیشتی اظهار کرد: با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور باید این مشکلات کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشورهای همسایه افزایش یافته است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه طالب محصولات کشاورزی و صنعتی ایران هستند و فقط باید درست ارائه شود.

وی در ادامه به واکسیناسیون گسترده مردم در برابر بیماری کرونا در این چند ماه اشاره کرد و افزود: در شروع کار دولت جدید روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند بحمدالله شرایط کنونی با واکسیناسیون بسیار مطلوب شده است.

رییسی گفت: با مناسب شدن شرایط کشور در خصوص بیماری کرونا مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری فعالیت خود را از سر گرفتند.

 همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند

آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی بیان داشت: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

وی ادامه داد: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر (ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می کند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ابراز داشت: ما هرگز در را به روی خود نمی بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می کنیم. آنها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

مرجع تقلید شیعیان جهان خاطرنشان کرد: توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آنها را هدایت و مراقبت کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام رییسی گزارشی از اقدامات دولت به ویژه در بخش های اقتصادی و نیز اقدامات صورت گرفته در سفر استانی به شهر مقدس قم، محضر آیت الله جوادی آملی ارائه کرد.

نظر شما