شناسهٔ خبر: 51695471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

دربی ۹۷ پربرکت بود؛ جهش سرخابی‌ها پس از نبرد کسل کننده!

استقلال و پرسپولیس پس از دربی ۹۷ شرایط بسیار خوبی به دست آورده‌اند و اکنون به عنوان مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در رقابت نزدیکی هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با گذشت ۱۲ هفته از لیگ برتر بیست و یکم، رده‌های اول و دوم جدول فوتبال ایران را تصاحب کرده اند. آبی پوشان پایتخت با ۲۸ امتیاز در جایگاه اول و سرخپوشان پایتخت با ۲۵ امتیاز تیم دوم لیگ ایران هستند. نکته جالب در خصوص دو تیم نرخ گلزنی کاملا برابر آنهاست که شاگردان مجیدی و گل‌محمدی هر دو موفق به زدن ۱۷ گل در این ۱۲ هفته شده‌اند البته استقلال در فاز دفاعی شرایط خیلی بهتری دارد و تنها ۲ گل دریافت کرده، اما پرسپولیس ۸ بار دروازه‌ی خود را باز شده دیده است.

دربی شماره ۹۷ پایتخت در هفته هشتم لیگ جاری و در تاریخ (۱۳ آذر ۱۴۰۰ ) برگزار شد که مسابقه‌ای بسیار سرد و کم موقعیت را شاهد بودیم و در پایان اسکوربورد ورزشگاه آزادی تنها ۲ صفر را مقابل لوگوی دو تیم نمایش داد. پس از دربی شرایط برای هر دو تیم بسیار تفاوت کرد و آن‌ها توانستند نتایج در خور نام و شان خود کسب نمایند.

استقلال ابتدا با ۳ گل پیکان را در هم کوبید، سپس در دیداری حساس با یک گل سپاهان را شکست داد و پس از آن به مشهد سفر کرده و ۳ امتیاز مهم را به تهران سوغاتی آورد. شاگردان مجیدی در آخرین مسابقه خود موفق شدند فولاد را در ورزشگاه آزادی شکست داده و بروند شکست ناپذیری و کلین شیت‌های خود همراه با صدرنشینی ادامه دهند.

پرسپولیس هم پس از دربی ۹۷ روند سینوسی و ضعیف خود را کنار گذاشت. آن‌ها ابتدا مقابل هوادار تازه صعود کرده دچار چالش شدند و در دقایق پایانی از شکست فرار کردند، اما پس از این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ پیکان را شکست دادند و با ۲ گل ذوب آهن را روانه‌ی اصفهان کردند. شاگردان یحیی گل‌‎محمدی در آخرین بازی خود موفق شدند در دیدار فینال گونه و بسیار حساس سپاهان را شکست داده و با فرمی خوب به جایگاه دوم برسند.

در هفته‌های آتی لیگ برتر قطعاً رقابتی جذاب‌تر را بین تیم‌های بالای جدول و خصوصاً استقلال و پرسپولیس شاهد خواهیم بود. این فصل معادلات قهرمانی بسیار پیچیده شده و با نتایجی که هر هفته به ثبت می‌رسد هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نخواهد بود. هواداران فوتبال امیدوارند لیگ برتر ایران همچنان با همین جذابیت حرارت پیش برود و تیمی که تا هفته پایانی پایدار‌تر و مستحکم‌تر نشان داده جام را بالای سر ببرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما