شناسهٔ خبر: 51659501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع نخبگان دینی پاکستان:

دستیابی به تمدن نوین اسلامی در گرو اتحاد قوی شیعه و سنی است

اسلام‌آباد- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باتبیین بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی درمیان رهبران ونخبگان دینی پاکستان مبنی براینکه اتحادملل اسلامی اوجب واجبات است،تاکید کرد: عالم اسلام با وحدت قوی می‌شود و قطعا مسیر حقیقی برای دستیابی به تمدن نوین در گرو انسجام و اتحاد قوی شیعه و سنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گردهمایی وحدت آفرین و باشکوهی به مناسبت سفر حجت الاسلام و المسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران به اهتمام حزب «مجلس وحدت مسلمین» در شهر اسلام‌آباد و با حضور شخصیت‌های نام آشنای شیعه و اهل تسنن در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

علامه «ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین و میزبان برنامه از حضور هیات کشورمان و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی قدردانی و سفر هیات ایرانی به پاکستان را ابتکاری سازنده و قدمی مبارک در مسیر هم افزایی علمای اسلام و تحکیم امر وحدت عنوان کرد.

حجت الاسلام شهریاری به عنوان مهمان ویژه و سخنران اصلی این مراسم وحدت آفرین با ابراز خرسندی از بهبود فضای صلح و برادری میان مذاهب اسلامی در پاکستان و افزایش درجه وحدت میان مسلمانان این کشور همسایه، تاکید کرد: وجود نورانی و مبارک حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) باعث جمع شدن تمامی مسلمانان زیر یک چتر شده و در حقیقت وحدت و همه بلاد اسلامی باعث قوی‌تر شدن ما و جوامع مسلمان می‌شود.

وی با تشریح بیانات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مهمانان کنفرانس اخیر وحدت اسلامی در تهران، افزود: از نگاه امام خامنه‌ای، سیاست قدرت‌های استکباری و نیروهای ضداسلام مبتنی بر تفرقه بینداز و حکومت کن است، لذا در چنین شرایطی اتحاد امت اسلامی اوجب واجبات است.

دستیابی به تمدن نوین اسلامی در گرو اتحاد قوی شیعه و سنی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، اتحاد قوی میان شیعه و سنی است و در این راستا رهبران و نخبگان عالم اسلام باید هوشیار باشند و علیه دشمنان مشترک و نیروهای ضدتقریب جبهه مشترکی تشکیل دهند.

وی با تشریح مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های استکباری، دشمنی غرب با ایران در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و همدستی برخی حاکمان منطقه برای تجاوز به خاک ایران، گفت: علی رغم بیش از ۴۰ سال توطئه دشمنان انقلاب اسلامی، درخت تنومند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران همچنان محکم و استوار است و به برکت این انقلاب ملت‌های مسلمان منطقه و جبهه مقاومت امروز قدرت مضاعفی در برابر تهاجم استعمار جهانی از جمله رژیم ناپاک صهیونیستی برخوردار هستند.

حمید شهریاری تاکید کرد: ایران همچنان به حقوق ملت‌های مظلوم جهان به ویژه مردم فلسطین و دفاع از آرمان‌های آنان متعهد است و امروز جهان از جمله عالم اسلام شاهد برادری و تعامل نزدیک ما با جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق فارغ از مذهب و سلیقه‌های دینی می‌باشد.

وی اظهار داشت: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ایران از تمامی چالش‌ها و دشمن استکباری عبور کرد و این انقلاب ثابت کرد که به موجب آن هویت اصلی به مسلمانان بازگشته است. همکاری و همگرایی با رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت مصداق بارز وحدت و تاثیرات تاریخی انقلاب اسلامی بر معادلات منطقه‌ای است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان سخنانش خطاب به رهبران مذهبی و نخبگان دینی پاکستان، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازگو کرد و افزود: آیت الله خامنه‌ای تاکید دارند که اتحاد مسلمانان یک فریضه قطعی اسلامی است و این مهم یک امر اصلی است نه تاکتیک و وحدت، یک راهبرد است که هرگز موقتی نخواهد بود.

دستیابی به تمدن نوین اسلامی در گرو اتحاد قوی شیعه و سنی است

سناتور حزب حاکم پاکستان: انقلاب اسلامی ایران خار چشم استکبار جهانی است

سناتور «اعجاز چودری» نماینده مجلس سنا از حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم فعلی پاکستان نیز طی سخنرانی در این مراسم با قدردانی از اظهارات دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و خرسندی و همدلی و یکپارچگی علمای ایران و پاکستان برای نفی اقدامات تفرقه افکنانه و همفکری برای اتحاد عالم اسلام، گفت: پیروی از منویات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) راز وحدت و سعادت مسلمانان است.

وی با ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) و افکار ایشان برای ترویج وحدت اسلامی، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خدمات تاریخی و فراموش نشدنی از خود برای همدلی جهان اسلام و بیداری ملت‌ها در برابر توطئه‌های شیطان بزرگ و حامیان آن برجای گذاشت.

این سیاستمدار پاکستانی اظهار داشت: امام خمینی (ره) بیداری در برابر دشمنان را برای همه ملت‌ها، عرب و عجم به ارث گذاشتند و ما امروز شاهد قدرت ایران در برابر نیروهای استکباری و زورگو هستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در ایران بر پایه دین محمدی و ارزش‌های دینی بنیانگذاری شده و تا امروز هیچ قدرتی توانایی مقابله با ایران را ندارد زیرا ما شاهد ایستادگی مقتدرانه ایرانیان در برابر شیاطین بزرگ مانند آمریکا هستیم.

دستیابی به تمدن نوین اسلامی در گرو اتحاد قوی شیعه و سنی است

علامه جعفری: وحدت، راهبرد اساسی برای دفاع از جهان اسلام است

علامه ناصر عباس جعفری دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تاکید بر جایگاه ارزشمند و قوی ایران و پاکستان در جهان اسلام و نقش دو کشور برادر و همسایه برای کمک به حل مسائل در میان ملل مسلمان، گفت: وحدت یک راهبرد اساسی برای دفاع از جهان اسلام است.

وی افزود: پاکستانی‌ها همواره صدای رسای وحدت و برائت از تفرقه هستند و به اعتقاد ما شیعه و سنی در کنار هم یک قدرت بزرگی را تشکیل خواهند داد که نقشه راه برای مقابله با دشمنان مشترک و طرح‌های شیطانی نیروهای ضداسلام است.

علامه جعفری با ادای احترام به شهدای مقاومت به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، گفت: این شهدای عزیز جان‌های ارزشمند خود را در مسیر همیاری به ملت‌های مظلوم و جنگ با تروریسم تکفیری هدیه کردند.

در ادامه این گردهمایی وحدت آفرین مولوی «نذیر احمد سلامی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، مولانا «گلزار احمد نعیمی» از علمای ارشد اهل سنت و رئیس جماعت اهل حرم و برخی از شخصیت‌های شیعه پیرامون وحدت جهان اسلام، توطئه رژیم صهیونیستی برای هرج و مرج در کشورهای اسلامی و لزوم هوشیاری ملت‌ها از جمله نسل جوان در برابر طرح‌های ضدتقریب سخنرانی کردند.

دستیابی به تمدن نوین اسلامی در گرو اتحاد قوی شیعه و سنی است

براساس این گزارش، هیات مجمع جهانی تقریب مذاھب اسلامی در چهارمین روز از سفر به پاکستان، صبح امروز (چهارشنبه) از حوزه علمیه "الکوثر" به عنوان مرکز بزرگ علوم و پژوهش‌های دینی شیعیان در شهر اسلام‌آباد بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری همچنین طی دیدار با علامه شیخ «محسن علی نجفی» استاد برجسته حوزه علمیه و موسس جامعه الکوثر از خدمات ارزشمند این نهاد دینی در ترویج علوم اسلامی و وحدت مذاهب اسلامی قدردانی کرد.

نظر شما