شناسهٔ خبر: 51580976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

استان ها - ایرنا - هفته ای که گذشت با رویدادهای مهمی در زمینه نظامی همچون برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ در استانهای جنوبی، پیوستن ناوشکن الوند ،بالگرد، هواپیمای بال ثابت و هواناو به نیروی دریایی ارتش و نیز برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست رییس جمهور و حضور استانداران توام بود.

صاحب‌خبر -

رییس جمهور در هفته ای که گذشت ، سفر استانی نداشت اما مسئولان در استان ها حاضر شدند و بازدیدهای خود را انجام دادند که می توان به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشهد، سفر وزیر جهادکشاورزی، معاون وزیر علوم و همچنین وزیر بهداشت به البرز و نیز سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به آذربایجان غربی اشاره کرد.

سفرهای مسئولان به ترتیب روزهای هفته بدین شرح است:

معاون رییس جمهور در کاشان

سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور از شامگاه ۲۶ آذرماه برای شرکت در آیین بزرگداشت هفته پژوهش  وارد کاشان شد. تجدید میثاق با شهدای گمنام مدفون در دانشگاه کاشان، دیدار با آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر و تجلیل از پژوهشگران برتر از دیگر برنامه‌های‌های حسینی در سفر به کاشان بود.

توجه ویپه به رشد علمی کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱، رونمایی از سند تحول در آینده نزدیک، نیاز محور بودن پژوهش در دانشگاه‌ها و جرات و جسارت در نو آوری ها ، بهره گیری از دانش دیگران با روحیه نقادی ، اهتمام دولت به دانشگاه ها و پای کار آمدن تمام دستگاه ها برای اجرای سند تحول از جمله محورهای سخنان حسینی در آیین بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر کاشان یاد شده بود .

سفر معاون علمی رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به البرز

سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رییس جمهور به همراه وزیر جهاد کشاورزی روز شنبه ۲۷  آذر از شرکت های دانش بنیان واکسن سازی شایا در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد و واکسن سازی پسوک در منطقه ماهدشت کرج بازدید کردند.در این سفر ، بزرگترین خط تولید واکسن تب برفکی با ظرفیت ۲۰ میلیون دُز در سال در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد در استان البرز به بهره برداری رسید.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

ستاری در بازدید از خط تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: امسال ده ها میلیون دُز واکسن های مختلف در حوزه های دام، طیور و آبزیان در داخل کشور توسط شرکت های خصوصی تولید و به بازار ارائه شده است.

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی هم در این بازدید گفت که در دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین حامی شرکت های دانش بنیانی خواهد بود که در حوزه تولید محصولات نوترکیب و تهیه واکسن فعال هستند. دیگر آنکه دولت سیزدهم ، رقابتی با بخش خصوصی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

سفر سعید محمد مشاور رییس جمهور به آذربایجان غربی

"سعید محمد" مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بازدید از طرح های زیربنایی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سلماس و همچنین دیدار با مسوولان استانی روز شنبه هفته گذشته وارد آذربایجان غربی شد.

مشاور رییس جمهوری در سفر به آذربایجان غربی ضمن بازدید از تقاطع غیر همسطح فرودگاه و بزرگراه سردار سلیمانی، عملیات احداث فاز اول پروژه محصور سازی منطقه آزاد ماکو، پروژه سد کرم آباد و خطوط انتقال آب از رودخانه بزرگ ارس، مجموعه در حال احداث دامپروری هزار راسی " ارس دام آرشام" متعلق به شستا و پایانه مرزی پلدشت، مدرسه احداثی سازمان منطقه آزاد ماکو در روستای قیر کندی شهرستان پلدشت را افتتاح کرد و کلنگ احداث مجموعه ۲۵ هکتاری گلخانه ای در پلدشت را نیز به زمین زد.

"سعید محمد" در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت حضور یافت و همچنین با ائمه جمعه سه شهرستان منطقه آزاد ماکو نیز دیدار داشت.

بازدید از پروژه مصلای ماکو، واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره یک تولید پوکه های آمپول، تولید پیراهن ریسمان تجارت، تولید پوشاک برسام، تولید لوازم خانگی کومتای، تولید دندان و پروتز مصنوعی، طرح توسعه شهرک صنایع سبک، پروژه جاده لجستیک ساری سو، مجموعه لجستیکی شماره یک منطقه آزاد ماکو، مجموعه مشارکتی تیر پارک آنا وطن، گمرک و پایانه مرزی آنا وطن، شهرک خدماتی - تجاری ۶۹ هکتاری لجستیک زون B بازرگان از دیگر برنامه های مشاور رییس جمهوری است.
 

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

در این سفر همچنین مدرسه احداثی سازمان منطقه آزاد ماکو در روستای" آداغان" شهرستان ماکو و فاز اول پروژه پروژه مشارکتی لجستیکی محور طلایی افتتاح شد.

سعید محمد از کارخانه کابی آلیاژ و نیروگاه سیکل ترکیبی با سرمایه گذاری خارجی ها، کارخانه در حال احداث تولید ترانسفورماتور و مجموعه فرآوری سنگ بازدید کرد و کلنگ فاز دوم کارخانه تولید سیمان مهر ماکو بخش تولید را به زمین زد.

از محورهای سخنان سعید محمد در سفر به آذربایجان غربی توان به "ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه در دستور کار دولت سیزدهم است"، "تلاش می کنیم مشکلات مالیاتی در مناطق آزاد به حداقل برسد"، "اتهامات وارده به مناطق آزاد بی اساس است"، "اجرای طرح حکمرانی واحد، ظرفیت های مناطق آزاد را احیا می‌کند" و "قاچاق کالا  اتهامی است که به مناطق آزاد زده می شود"اشاره کرد.

سفر رییس سازمان فنی و حرفه‌ای به خراسان رضوی

غلامحسین حسینی نیا ، معاون وزیر تعاون و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور هم روز شنبه در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای خراسان رضوی شرکت کرد. همچنین در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خراسان و سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز امضا کرد. وی در این جلسه گفت :مهارت آموزی طلاب زمینه‌ای برای ارتقای مهارت عمومی است.

سفرهایی استانی مسئولان در روز یکشنبه ۲۸ آذر
برای روز یکشنبه سفر سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر و سفر امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش به بندرعباس را داشتیم . همچنین نباید از سفر رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به بندرعباس نیز در این روز غافل بود.

سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر 

سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه ، ۲۸ آذر به بوشهر سفر کرد تا در آیین تکریم فاطمه کرمپور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و معارفه عبدالرحیم افروغ،  مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر شرکت کند.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

وی در این آیین اظهارداشت:منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ نظری‌ها نیست و کار برای ارزش های بومی و فرهنگ فولکلور جزء ارزش‌های انقلابی است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمرکز زدایی از اولویت‎‌های جدی وزارت فرهنگ است .

آیین پیوستن ناوشکن الوند به ناوگان نداجا با حضور دریادار سیاری و ایرانی

و اما برای روز یکشنبه ۲۸ آذر آیینی مایه غرور و افتخار در بندرعباس برگزار شد که آن چیزی نبود جز اینکه ناوشکن الوندجمهوری اسلامی و چهار زیر دریایی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در آیینی به ناوگان نداجا پیوستند.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

ناوشکن الوند توسط متخصصان کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش با نصب و ارتقاء سامانه‌های دفاعی سطحی و زیرسطحی با تلاش ۴۶ هزار نفر ساعت بهسازی و نوسازی و به نیروی دریایی راهبردی ارتش الحاق شد.

همچنین چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ ، بالگرد  SH۳D، هواپیمای فرندشیپ F۲۷ و هواناو(هاورکرافت) BH۷که به همت کارگاه الکترواپتیک با همکاری متخصصین نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین صنایع دفاعی کشور برای تعمیر و تامین قطعات سامانه‌های الکترواپتیکی نصب بر روی شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش اقدام شده بود به توان رزم نیروی دریایی محلق شدند.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین پیوستن ناوشکن الوند به نداجا به خبرنگاران گفت: ناوشکن الوند به زودی به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که ماموریتی ترکیبی است.ضمن اینکه زیردریایی کلاس فاتح که در طرح ساخت قرار دارد و اولین نمونه آن وارد بدنه عملیات شده است .

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

همچنین محورهای اظهارات امیر دریا دار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی در آیین پیوستن ناوشکن الوند به نداجا بدین شرح است:

 به تمام تجهیزات نداجا عمر انقلابی داده شده است.

ناوشکن الوند برای انجام ماموریت دوردست آماده می‌شود.

نیروی دریایی هر وسیله‌ای که نیاز به تعمیر داشته باشد ، تعمیر می‌کند و می‌تواند در چرخه عملیات نگهدارد.

 نداجا امنیت اقتصادی کشور را تامین کرده است.

گزارش تصویری الحاق ناوشکن الوند به ناوگان نیروی دریایی را در اینجا ببینید.
بالگرد، هواپیمای بال ثابت و هواناو به نیروی دریایی ارتش پیوستند

دیگر رویداد مهم روز یکشنبه که در بندرعباس رخ داد این بود که با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش بالگرد SH-۳D - ۳۱۶، هواپیمای F -۲۷ و هواناو BH-۷-۱۰۴ روز یکشنبه به ناوگان پروازی فرماندهی هوادریا نداجا پیوستند.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

گزارش تصویری پیوست بالگرد، هواپیمای بال ثابت و هواناو به نیروی دریایی ارتش را در اینجا ببینید.

سفر رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به بندرعباس

بندرعباس برای روز یکشنبه نیز سفر رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور را نیز در زمره خبرهای خود داشت.

سید جواد حسینی ، رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در دیدار با استاندار هرمزگان گفت: تاکنون با همت خیران ۱۶۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم سراسر کشور اهدا شده است.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی به پنج تا ۱۰ برابر امکانات، تجهیزات، اعتبار و فضای آموزشی نیاز دارند. افزود: هم اکنون ۱۵۰ هزار دانش آموز با نیاز ویژه کشور در ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و تلفیقی مشغول تحصیل هستند.

رویدادهای روز دوشنبه  ۲۹ آذر

برای روز دوشنبه می توان به رویدادهایی همچون آغاز رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ در استانهای جنوبی کشور، حضور امیر دریادار ایرانی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، ورود معاون اول قوه قضاییه به بندرعباس و سفر یکروزه معاون وزیر بهداشت به زنجان اشاره کرد.

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان ، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۹ آذر در جمع خبرنگاران از آغاز رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه در همان روز در خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل استانهای هرمزگان، بوشهر و خوزستان خبر داد.

رزمایش یاد شده به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار شد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ افزود: این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی هم اکنون آغاز شده است.

حضور امیر دریادار ایرانی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک

امیر دریادار شهرام ایرانی ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک حضور داشت .

در این مراسم ناخدایکم عرشه فرامرز بمانی به عنوان فرمانده جدید منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جاسک معرفی و از خدمات امیر دریادار دوم کوروش محرابی فرمانده سابق این منطقه قدردانی شد.

ورود معاون اول قوه قضاییه به بندرعباس

 معاون اول قوه قضاییه برای شرکت در آیین تکریم و معارفه رییس کل قدیم و جدید دادگستری استان هرمزگان نیز در همان روز دوشنبه وارد بندرعباس شد. شرکت در نشست شورای اداری استان هرمزگان و مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری استان هرمزگان از مهمترین برنامه حجت‌الاسلام والملسمین محمد مصدق در روز دوشنبه به هرمزگان بود.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان هرمزگان منصوب شده است و علی صالحی رییس کل سابق دادگستری این استان نیز با حکم رییس قوه قضاییه، عهده دار دادستانی تهران می باشد.

مصدق در این آیین گفت:  قوه قضاییه آماده است همه نقدها نسبت به عملکرد و همه برنامه ها برای آینده را بپذیرد.

 معاون وزیر بهداشت در زنجان

عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز دوشنبه هفته گذشته سفری به زنجان داشت تا در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان شرکت کند.

در این مراسم دکتر حسن بختیاری به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان معرفی و از خدمات بیش از چهار ساله پرویز قزلباش رییس قبلی این دانشگاه قدردانی شد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

و اما در روز سه شنبه دومین روز رزمایش پیامبر اعظم در جنوب کشور ، برگزار شد . سورنا ستاری معاون رییس جمهوری نیز به بوشهر سفری یک روزه داشت. فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به همدان رفت .ضمن اینکه هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در گیلان حضور یافت.

دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص)

دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از صبح سه شنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد.

انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی و زمینی توسط پهپادهای نقطه‌زن در این رزمایش انجام شد. همچنین تمرین دفاع از سواحل اجرای عملیات‌های دفاع ثابت و متحرک و ضد هلی برن در دومین مرحله از رزمایش مشترک که پیامبر اعظم(ص) ۱۷ به اجرا درآمد.  

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

تمرین عملیات موشکی بالستیک علیه شناورها، تاسیسات و پایگاه‌های دشمن در دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شد.همچنین اهداف شناوری شبیه سازی شده دشمن فرضی با شلیک موشک‌های سطح به سطح شناوری و ساحل به دریا منهدم شد.

اجرای عملیات توسط سامانه‌های پدافند هوایی شناوری و ساحلی علیه اهداف پهپادی دشمن از دیگر بخش‌های دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود که با موفقیت اجرا شد. ضمن اینکه تمرین عملیات‌های ویژه و نفوذ در سطح عملیاتی و راهبردی، اجرای عملیات در شرایط جنگ بیولوژیک و تمرین یگان های پدافند هوایی تحت شبکه یکپارچه از دیگر اقدامات دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه روز سه شنبه در حاشیه رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه در سواحل جنوب کشور، گفت: دشمن را قبل از نزدیک شدن به جزایر منهدم می‌کنیم.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز سه شنبه سی ام آذر به بوشهر

"سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز سه‌‏شنبه با استقبال استاندار و شماری از مسئولان این استان وارد بوشهر شد.ستاری در این سفر یکروزه به بوشهر، با حضور در پایگاه نیروی دریایی ارتش در بوشهر در مراسم افتتاح کارخانه‌های نوآوری و فناوری صنایع دریایی، رونمایی از اولین موتور دریایی بومی و الحاق شناورهای نظامی به نیروی دریایی ارتش شرکت کرد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

وی از طرح ساختمان مرکز رشد بوشهر و چند شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بازدید کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد در همدان 

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان همدان، شرکت کرد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

مهدی پور همچنین عصر سه‌شنبه در نشست صمیمی با مدیران، اصحاب و اهالی رسانه و مطبوعات استان همدان، افزود: اجرای درست مبانی قانونی مشکلات رسانه‌ها را حل می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیران مسوول رسانه‌ها باید با بیمه کردن نیروهای خود، امنیت شغلی و حق و حقوق قانونی آن‌ها را تامین کنند.

آیین معارفه سرپرست دانشگاه گیلان با حضور معاون وزیر علوم

 مراسم معارفه دکتر فرید نجفی سرپرست جدید دانشگاه گیلان سه شنبه با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

در این مراسم ضمن معرفی دکتر فرید نجفی به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان از زحمات هشت ساله دکتر احمد رضی رئیس پیشین این دانشگاه قدردانی به عمل آمد.

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه گیلان و تکریم رییس پیشین این دانشگاه گفت: دانشگاه باید با تشخیص نیازهای جامعه برای رفع آنها گام بردارد.

اول دی با برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست رییس جمهور

جلسه ستاد تنظیم بازار روز چهارشنبه به ریاست آیت الله سید "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور در محل ریاست جمهوری برگزار شد و استانداران سراسر کشور نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشتند.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی ،  وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، استانداران و اعضای ستاد را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: در شرایطی که با واکسیناسیون عمومی موفقیت حاصل شد از جانِ مردم صیانت گردید، نان مردم هم بسیار اهمیت دارد و باید با کنترل، پیگیری و نظارت بر حلقه تامین، توزیع و مصرف مراقبت شود تا به مردم اجحاف نشود و سوداگران نتوانند نان مردم را با مشکل مواجه کنند.

وی در این جلسه ، تقویت و توسعه سامانه‌های هوشمند توزیع کالا در سراسر کشور را برای ایجاد آرامش در بازار و اطمینان مردم ضروری دانست.

رییس جمهور ، کرامت و عزت مردم را خط قرمز دولت دانست و همچنین تاکید کرد: شرایط رهاشدگی و قیمت‌های دلخواه در بازار به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست .

وی همچنین تاکید کرد: تصمیمات ستاد تنظیم بازار باید به طور کامل اجرا شود.

سفرهای مسئولان در روز دوم دی 

اخبار روز پنجشنبه دوم دیماه را از سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشهد شروع می کنیم. شرکت و سخنرانی در همایش ملی نکوداشت آیت الله العظمی حسینی شاهرودی در مدرسه علمیه نواب مشهد، دیدار با جمعی از مدیران استان از جمله اهداف سفر محمد مهدی اسماعیلی به مشهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست‌هایی جداگانه با یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

اسماعیلی در مراسم بزرگداشت علامه محمد واعظ زاده خراسانی نیز حضور یافت. همچنین زیارت بارگاه منور رضوی از برنامه های جنبی سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشهد بود.

 اسماعیلی در همایش نکوداشت آیت الله شاهرودی گفت:ترویج نمادهای ایرانی اسلامی از برنامه‌های این وزارتخانه است.

وی اظهارداشت: حمایت جدی این وزارتخانه از فعالان حوزه‌های مختلف برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در دستور کار است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه همایش ملی نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برای چاپ آثار علما، اندیشمندان و دانشمندان شاخه‌های مختلف هیچ محدودیتی وجود ندارد.

اسماعیلی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت علامه محمد واعظ زاده خراسانی در مشهد نیزشرکت کرد و در این مراسم گفت: وحدت در جمهوری اسلامی یک مساله راهبردی است . انقلاب اسلامی توانست از این ظرفیت وحدت برای پیشبرد اهداف ناب اسلام محمدی به خوبی استفاده کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی نیز اظهارداشت: هدف وزارت ارشاد تحقق فرهنگ انقلابی است.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

گزارش تصویر همایش ملی نکوداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در مشهد را در اینجا مشاهده کنید .

رییس بنیاد شهید به زنجان رفت

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه دوم دیماه وارد زنجان شد.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به زنجان با حضور در گلزار مطهر شهدای زنجان، به مقام شهیدان والا مقام ادای احترام کرد. دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، حضور در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و دیدار صمیمی با شماری از ایثارگران از جمله برنامه های سفر یک روزه قاضی زاده هاشمی به زنجان بود.

در دیدار معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با امام جمعه زنجان، جلسه ای با حضور استاندار زنجان و شماری از مسوولان اجرایی و قضایی استان برای بررسی مساله کارخانه روغن نباتی جهان بدون حضور خبرنگاران در محل دفتر امام جمعه، برگزار شد. 
امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان یکی از اهداف سفر خود به این استان را دستور رییس جمهور برای پیگیری و حل مساله واگذاری کارخانه روغن نباتی جهان عنوان کرد و گفت: واگذاری غیراصولی روغن نباتی جهان به داشته‌های فرزندان شهدا لطمه وارد کرد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

وی خاطرنشان کرد: اصل واگذاری و خصوصی سازی کارخانه روغن نباتی جهان مساله داشته و این امر موجب شده تا سازمان اقتصادی کوثر از زیرمجموعه های بنیاد شهید وارد این ماجرا شود.

قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به زنجان نیز با خبرنگاران گفت : برخی سازمان‌ها در زمینه استخدام فرزندان ایثارگران مقاومت می‌کنند.

وی افزود: بررسی و پیگیری خاص مشکلات برخی کارخانه های وابسته به سازمان اقتصادی کوثر که در واگذاری آن مشکل  وجود داشته است هم از جمله اهداف این سفر است.

"نام شهدا برازنده ترین نام برای معابر است"، "مسکن و اشتغال دغدغده اصلی خانواده های ایثارگران است" و "باید ساخت آسایشگاه‌های ایثارگران  را شروع کنیم" از جمله محورهای سخنان قاضی زاده هاشمی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یاد شده است .

رییس بنیاد شهید همچنین، شامگاه پنجشنبه در دیدار با شماری از خانواده های شهدا و ایثارگر در زنجان با اشاره به تنگناهای مالی دولت افزود: مگر اینکه این دولت هم، پول چاپ کند که در این صورت هم باید تورم های ۵۰ درصدی را تحمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:  دولت وظایف خود را نسبت به جامعه ایثارگری فراموش نکرده است. همچنین جای گفت وگوی خانواده های معظم شهدا در خصوص مطالبات و مشکلاتشان، فضاهای مناسب و رو در رو با مدیران است نه در کف خیابان.

وزیر بهداشت در البرز

یکی دیگر از سفرهای استان مسئولان به استان ها سفر استانی وزیر بهداشت  و درمان و آموزش پزشکی به استان البرز در روز دوم دی ماه بود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صبح پنجشنبه با هدف بازدید از یک شرکت تولید داروهای نوترکیب در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ ، وارد استان البرز شد.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

به گزارش ایرنا،  این بازدید با هدف بررسی ظرفیت ها و توانمندی های استان البرز در زمینه تولید و تامین داروهای مورد نیاز کشور از شرکت داروسازی فارمد انجام شد.

عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت بزرگ تولید داروهای نوترکیب در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گفت:  ایران اسلامی در مقابله با کرونا روسفید شده است.

وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در تولید واکسن  ایران اسلامی جزو ۶ اول جهان قرار دارد این را هم خاطرنشان کرد که هیچ مریضی در ایام کرونا روی زمین نماند و از بیمارستان رد نشد ؛ این موضوع در کشور ما نشان دهنده ی قدرت بالای مردم است که باعث رشد این قدرت شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی  در حاشیه بازدید از شهرک دارویی برکت  و کارخانه تولید واکسن کرونا وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ به خبرنگاران گفت: طبق بررسی های علمی، واکسن کوو برکت از کم عارضه ترین واکسن های کرونا در جهان است .

از دیگر رویدادهای روز پنجشنبه سفر وزیر نیرو و رضا محتشمی پور، معاون وزیر صنعت به استان مرکزی بود.

 علی اکبر محرابیان ، وزیر نیرو روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین  حضور داشت.

اقتدار نظامی ایران اسلامی و همت دولت سیزدهم در رفع مشکلات مردم

محورهای سخنان محرابیان در این آیین بدین شرح است:

افزایش ۶ هزار مگاوات به ظرفیت انرژی حرارتی کشور هدفگذاری شده است.

برنامه ریزی شده تا تابستان امسال ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی تجدید پذیر کشور افزوده شود.

سه مشکل آب، سوخت و محیط زیست در تولید برق وجود دارد و انرژی تجدید پذیر به خوبی پاسخ این مشکلات را داده است.

در لایحه بودجه سال آتی با رویکرد توسعه‌ای، چند بند حمایتی از انرژی‌های تجدید پذیر پیش بینی شده که بی سابقه است.

گزارش تصویری بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در خمین را در اینجا ببینید.

رضا محتشمی پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت هم با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واحدهای صنعتی و معدنی از جمله هپکو و شرکت در نشست تخصصی با فعالان معدنی و صنعتی به استان مرکزی رفت .

محتشمی پور در حاشیه بازدید از کارخانه هپکو در جمع خبرنگاران در اراک گفت: قرارداد با هپکو برای واردات ماشین‌آلات معدنی سنگین ضروری است.

محتشمی پور در  نشست با تشکل‌ها و فعالان بخش معدن استان مرکزی گفت: صندوق توسعه فعالیت‌های معدنی باید تقویت شود.شماری از معادن مودی مالیاتی نیستند که این مهم نیز پرسش دستگاه‌های نظارتی است و باید تدابیر ویژه در این راستا از سوی مسئولان امر اندیشیده شود.

خبردیگر آنکه مدیرعامل پست ایران، رمضانعلی سبحانی فر هم در روز دوم دیماه در اصفهان بسر می برد . وی در  جریان بازدید از زیرساخت‌ها و مراکز پست اصفهان در جمع خبرنگاران از اضافه شدن ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون به ناوگان حمل و ارسال مرسولات این شرکت در سراسر کشور خبر داد.

وی بابیان اینکه هوشمند سازی و افزایش خدمات الکترونیکی از اولویت و اهداف شرکت به شمار می‌رود اظهار داشت: این امر به شفافیت، خدمات بهینه و فساد زدایی منجر خواهد شد. 

سفر مهرالله رخشانی مهر،  رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به اردبیل نیز از دیگر رویدادهای خبری روز دوم آذر بود . وی در بازدید از مدارس شهرستان مشگین‌شهر گفت: کلاس‌های درس چهار درصد از مدارس کشور نیز بدلیل نداشتن زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق و گاز از طریق بخاری‌های نفتی گرم می‌شود.

سفرهای مسئولان در آخرین روز هفته گذشته

آخرین روز هفته گذشته یعنی جمعه سوم دی ماه سفر مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خوزستان انجام شد.

وی در نشست بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه های آزاد و پیام‌نور شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در دانشگاه آزاد شهرستان مسجد سلیمان شرکت کرد  و با

نمایده ولی فقیه در خوزستان نیز دیدار و گفت و وگو داشت.

و اما امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی  فرمانده نیروی هوایی ارتش در آخرین روز از هفته گذشته برای شرکت در مراسم معارفه فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز راهی این شهر شد.

در این مراسم با قدردانی از امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی ، امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی به عنوان فرمانده جدید پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز معرفی شد.

نظر شما